مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


همزمان با ولادت باسعادت امام علی نقی(علّیه السّلام) جشن بزرگ غدیر با حضور پرشور اعضای خانواده جمعیت هلال احمر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، جشن بزرگ غدیر در شام ولادت مسعود امام هادی(علّیه السّلام) در جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

در این جشن که با حضور پرشور امدادگران و نجاتگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر برگزار شد، حجت الاسلام رفیعی به بیان عظمت و کرامت روز غدیر پرداخت و با مدیحه سرایی مداح اهل بیت، اعضا عرض ارادت خود را به ساحت امیرالمؤمنین و امام هادی(علیهما السلام) نشان دادند.

ایشان در آغاز سخنانش به تکریم فعالیت های هلال احمر پرداخت و گفت: کارها و خدمات هلال احمر عبادی، الهی و دینی است و وظیفه اش خدمت رسانی به مردم می باشد.

وی در ادامه سخنانش درباره وظیفه ما نسبت به بزرگداشت عید غدیرخم گفت: درباره غدیر دو وظیفه برعهده داریم، یک وظیفه شعاری، دو وظیفه شعوری.

دکتر رفیعی به تفسیر وظیفه شعاری پرداخت و با بیان روایتی از حضرت امام رضا علیه السلام که امام فرمودند: “هرکس برای غدیر یک درهم خرج کند صدبرابر به او بازمی گردد”. گفت: عاشورا عزای اسلام و غدیر عید اسلام است و وظیفه شعاری این است که عید غدیر را همانند عاشورا به جهان نشان دهیم.

وی تصریح کرد: با غدیر اسلام استمرار یافت در حالی که به آن توجه نشد و غدیر پنهان ماند.

سخنران جشن بزرگ غدیر در جمع اعضای خانواده جمعیت هلال احمر قم درباره اهمیت حدیث “من کنت مولا و علی” مولا بیان کرد: این حدیث یک نمادی است که بتوانیم ظهور را محکم نگه داریم و در آن متزلزل نشویم.

دکتر رفیعی درباره وظیفه شعوری به عنوان دومین وظیفه ما نسبت به غدیر ادامه داد: فضاهای مجازی امروزه نباید مانع شود تا ما از غدیر دور بمانیم، ما باید آگاهی خود را درباره غدیر بالا ببریم و آن را محکم حفظ کنیم.

وی در پایان سخنانش را با بیان روایتی از حضرت علی(علّیه السّلام) خاتمه داده و افزود: حضرت فرمودند: سعادتمندترین مردم کسی است که پنج وظیفه را نسبت به من و اولادم به جا آورد؛ ما را بشناسد، محبت ما را خالصانه داشته باشد، به ما توسل کند، به دستورات ما عمل کند، آنچه را ما منع کرده ایم ترک کند‌.

گفتنی است؛ این مراسم با مولودی خوانی مداحان اهلبیت و اجرای برنامه های متنوع و نورافشانی به پایان رسید.


  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی