مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

ایام محرم حسینی که فرا می‌رسد آسمان و زمین بر غم حسین(علیه السلام) و تنهایی این حجت خدا ندبه می‌کنند، در این راستا به سنت سال های گذشته، مراسم معنوی عزاداری جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر قم در رثای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ بیش از ۱۶ سال است از آغاز فعالیت معنوی هیئت پیروان حضرت علی اکبر علیه السلام هلال احمر می گذرد، امسال هم دسته عزاداران حسینی جوانان، با همراهی داوطلبان و امدادگران از جمعیت هلال احمر استان قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (ص) اقامه عزا کرد، تا ضمن عرض تسلیت به ساحت بانوی کرامت، با برافراشتن پرچم حق طلبی شهدای عاشورا با سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش تجدید بیت نمایند.

اعضای جمعیت هلال احمر قم پس از قرائت زیارت عاشورا در قالب دسته عزاداری، ضمن مرثیه خوانی و زنجیر زنی با حرکت به سمت حرم، به عزاداری پرداختند. همچنین  اعضای کانون غنچه های هلال احمر متشکل از نونهالان حسینی نیز در قالب دسته عزاداری کودکان هیئت پیروان حضرت اصغر علیه السلام در این مراسم معنوی همراه سایر خانواده جمعیت هلال احمر به اقامه عزا پرداختند.

همچنین هیئت عزاداری حضرت علی اکبر (علیه السلام) ویژه خواهران جمعیت هلال احمر نیز در هفتمین روز از ماه محرم، با حضور در نمازخانه مرکز امور جوانان، پس از قرائت زیارت عاشورا، به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام نصری و مرثیه خوانی مداح اهل بیت همراه بود، خواهران عزادار عرض ارادت خود را به ساحت حضرت سیدالشهدا ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، به توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام محرم و سوگواری حضرت سیدالشهدا علیه السلام، عزاداران یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

پایان بخش این مراسم؛ رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اهمیت نماز در جامعه امروزی از خواهران دعوت کرد، تا ضمن همکاری با ستاد اقامه نماز، نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی طبق سنوات گذشته با شکوه بیشتری برگزار شود.
 در پایان عزاداران پس از شرکت در مراسم دسته عزاداری مهمان سفره نذری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی