مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

نخستین نشست اجرای ششمین مرحله طرح ملی دادرس با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش و مدیرعامل پدافند غیرعامل، مدیرکل بحران استان و کارشناسان نواحی در جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛در این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر با تاکید بر فراگیری آموزش در سطح استان اظهار کرد: در زمان برگزاری مانورهای زلزله باید به جایگاهی برسیم که همه شهروندان در هر مکان در شرایط مانور فرضی قرار گرفته و با پناهگیری و مشارکت در مانور به صورت همگانی این مهم را اجرایی کنیم.

محمد گل فشان تصریح کرد: سال گذشته در بیش از یکصد مدرسه سطح استان آموزش ها طرح دادرس صورت گرفت و امید داریم با همکاری مناسب بخش ها استان، این آموزش های امدادی با هدف ایمن سازی جامعه در هنگام وقوع بلایا و حوادث، علاوه بر پوشش کل مدارس استان در خانواده ها فراگیر شود.

در ادامه محمد مصباحی در جلسه مشترک هماهنگی اجرای ششمین مرحله طرح ملی دادرس در قم بیان کرد:  اجرای این طرح در شش گام برگزار می شود که، اعلام سهمیه، برگزاری جلسه با حضور مدرسان آموزشی،  توزیع کتاب و نرم افزارهای آموزشی طرح به منظور آماده سازی و آموزش دانش آموزان برای شرکت در مسابقات درون مدرسه ای و مرحله شهرستانی آموزش در قالب تیم ۱۴ نفر دادرس از فعالیت های این ۶ گام به شمار می رود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه در سال گذشته این طرح در بیش از یکصد مدرسه قم و شهرهای جعفریه و کهک اجرا شد، افزود: در این طرح دانش آموزان در ۸ آیتم ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان و بانداژ و آتل بندی، پناهگیری و تخلیه اضطراری، حمل مصدوم، چادر زنی، اطفاء حریق، تریاژ، آموزش ها را فرا می گیرند.

مصباحی با تاکید به اینکه طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) را با آموزش های مختلف در مباحث امدادی توانمند می کند، افزود: آموزش تیم های دانش آموزی استان و اجرای تمرینات فشرده و مستمر باعث ارتقا سطح این آموزش ها شده و در سال گذشته در مسابقات کشوری دانش آموزان قمی موفق به کسب سه رتبه کشوری شدند.

مصباحی تصریح کرد: طرح دادرس را با هدف آموزش و فراگیری دوره‌های امدادی به دانش آموزان در مواجهه با بلایای طبیعی و بحران‌ها در روز‌های سخت در قم همزمان با تمام کشور اجرا می شود و در نهایت با برگزاری مسابقات المپیاد آماده منتخبین دو بخش خواهران و برادران به المپیاد کشوری اعزام می شوند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی