مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در دور جدید نسل کشی مسلمانان، زندگی انسان ها را می‌سوزانند... جوانان هلال احمری با تجمع اعتراض آمیز خود خواستار پایان جنایات ضد بشری علیه مردم آواره میانمار شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرموده اند: “هرکس صدای مظلومی را بشنود و او را یاری نکند مسلمان نیست” اظهار کرد: جوانان هلال احمر قم در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری و با تاسی از این روایت پیامبر گرامی اسلام، همنوا با هم با تشکیل تجمعی علیه جنایات در میانمار این نسل کشی را محکوم کردند.

وی افزود: با توجه به اهداف والای هلال احمر در جهت حمایت و کمک رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار، اعضای مجمع دانشجویی استان قم طی جلسه ای با حضور مدیرعامل جمعیت استان به بحث و گفتگو در رابطه با این موضوع پرداختند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: در این نشست دکتر محمد گل فشان با اشاره به وضعیت اسف بار مسلمانان میانمار و عملکرد جوانان خواستار اعلام آمادگی تیم جوانان استان قم شد و گفت: این حرکت می تواند جرقه کمک رسانی برای سایر استان ها باشد چرا که یکی از اهداف و شعارهای هلال احمر در حوزه جوانان صلح و بشردوستی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اعلام همبستگی جوانان هلال احمر با آوارگان میانمار اصل بشردوستی است، بیان کرد: اعضای کانون های دانشجویی و جوانان با تجمع های فرهنگی و پوشیدن لباس کانون جوانان باید اعتراض خود را به جهانیان نشان دهند و همدردی خود را با مسلمانان مظلوم میانمار ابراز نمایند و این حرکت مردم را آگاه می کند که در گوشه و کنار جهان چه اتفاقاتی رخ میدهد.

مصباحی تصریح کرد: در ادامه جلسه کمیسیون فرهنگی دانشگاه های استان قم با محور “مظلومیت مردم مسلمان میانمار” برگزار شد‌.

وی اضافه کرد: در این جلسه که با حضور معاونین دانشگاه های استان با حضور مهندس جمالی، معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد، پس از پخش کلیپ از حوادث و فاجعه انسانی در میانمار و کمک جمعیت هلال احمر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص دردها و رنج مردم مظلوم میانمار و همچنین از کمک های مقام معظم رهبری و جمع آوری کمک های جمعیت هلال احمر به ارائه سخن پرداخت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: سپس مهندس جمالی، با تاکید بر ضرورت همدلی و دفاع از مظلومیت مردم مسلمان‌ میانمار مقرر شد تجمعی در دانشگاه قم در روز دوشنبه با حضور دانشجویان سراسر استان برگزار شود.

وی گفت: همچنین دراین راستا اعضای مجمع استان طی جلسه ای با دبیران کانون های دانشجویی این امر را خاطرنشان کرده و بر لزوم اجرای نمایشگاه هایی باهدف نمایش مظلومیت مردم میانمار و جمع اوری کمک های مردمی در کانون ها تاکید کردند.

مصباحی اشاره کرد: با توجه به پیگیری های کانون دانشجویی هلال احمر استان قم جلسه هماهنگی دبیران دانشگاه ها در مرکز امور جوانان با حضور کارشناس دانشجویی استان برگزار و مسؤلیت هر دبیر و اعضای کانون هر دانشگاه در برنامه مشخص گردید.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم ابراز کرد: با هماهنگی های انجام گرفته با جمعیت هلال احمر استان قم صندوق های جمع آوری کمک های مردمی و دستگاه های POS در این برنامه تهیه و به همراه بنرهای اطلاع رسانی در محیط نمایشگاه در دانشگاه قم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم و اعضای دیگر کانون های دانشگاه های استان با حضور در دانشگاه قم چادرهای جوانان هلال احمر را برپا کرده و ایستگاه های صلواتی را با توجه به برگزاری ششمین مراسم سوگواره خاتون نیلی در این دانشگاه راه اندازی کردند.

گفتنی است، با توجه به برپایی نمایشگاهی از عکس های مردم مسلمان میانمار توسط اعضای کانون دانشجویی در محیط برگزاری سوگواره خاتون نیلی و نصب بنر بیانیه حمایت از مردم مسلمان میانمار، پس از اتمام مراسم دانشجویان و مسؤلین هلال احمر و دانشگاه در محیط نمایشگاه کانون دانشجویی هلال احمر تجمع کرده و در حمایت از مردم مسلمان میانمار شعار دادند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی