مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

استاندار قم گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به توانمندی های خود در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی نقشی اثرگذار دارد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ سید مهدی صادقی در دیدار جمعی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان در هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر در سالن جلسات امام جواد(ع) ساختمان استانداری، با اشاره به توانمندی های هلال احمر، ورود و فعالیت این جمعیت را در حوزه آسیب های اجتماعی اثر گذار دانست، و افزود: مهم ترین رویکرد این جمعیت خدمت به هم نوعان می باشد و خدمت به مردم بالاترین عبادت در درگاه الهی است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر با خدمات خود مجاهدت های زیادی را به ثمر می نشاند و با سابقه ۷۰ ساله خود آثار و برکات زیادی برای جامعه داشته است.

صادقی با اشاره به اینکه از اصول مهم و بنیادی دین، خدمت به دیگران است، ادامه داد: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به اصول اخلاقی و دینی پایبند می باشد؛ جامعه با آسیب های اجتماعی بی شماری از جمله اعتیاد، اشتغال و ازدواج مواجه است و جمعیت هلال احمر می تواند در شرایط بحرانی در حوزه این آسیب‌ها وارد میدان شود.

استاندار قم بیان کرد: مردم اعتماد زیادی به جمعیت هلال احمر دارند و این اعتماد سرمایه ارزشمندی در رفع مشکلات و آسیب ها می باشد.

وی گفت: نسل جوان در جامعه دارای مطالبات زیادی است و دولت در این زمینه باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت آموزش و رفاه اتخاذ نماید.

صادقی عنوان کرد: جوانان تحولات آینده این مرز و بوم را رقم می زنند و باید به جوانان بهای لازم را بدهیم به همین علت هر کجا که به امور جوانان رسیدگی می کنند قابل تقدیر است.

خدمت رسانی روزانه به ۵هزار زائر اربعین توسط هلال احمر قم

در ادامه محمد گل فشان؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم افزود: در جهت خدمت‌رسانی به زائرین در این مدت ۴۵۰ میلیون تومان دارو خریداری و در اختیار زائران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار جوان در استان قم عضو جمعیت هلال احمر هستند و برنامه های این جمعیت را دنبال می کنند هر چند حیطه خدمت به جوانان گسترده تر از این دامنه می باشد

گل فشان اظهار داشت: یکی از رویکردهای مهم جمعیت طرح اوقات فراقت است که در این زمینه در سال جاری بیش از ۲۲ هزار نفر در تابستان در این طرح حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های این نهاد جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است در این باره ارائه آموزش به بیش از ۷۰۰ نفر از جوانان در پیشگیری از اعتیاد از جمله فعالیت های صورت گرفته، می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: استان قم در طرح ملی پیمان با هدف پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر نیز موفقیت‌های خوبی به دست آورد و حائز رتبه نخست کشوری شد.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی قبل و بعد از ازدواج ویژه جوانان از برنامه های دیگر جمعیت است.

گل فشان عنوان کرد: این جمعیت در سال گذشته طرح دادرس را در ۱۱۴ مدرسه اجرایی کرد و به زودی نیز با برنامه ریزی های لازم در ۱۱۴ مدرسه دیگر نیز عملیاتی می شود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر فارغ از جناح بندی های سیاسی با هدف برنامه های بشردوستانه به خدمت می پردازد و در این باره گام های متعددی برداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در مورد فعالیت طلاب جمعیت هلال احمر نیز گفت: این کانون در سال گذشته نیمه فعال بود اما امسال برنامه های منسجمی را در عرصه های فرهنگی در پیش گرفته است.

توزیع ۱۰ هزار نسخه کتاب ۴۴ باور غلط درباره اعتیاد در میان جوانان قمی 

ستاد ابوالفضل شریفی؛ دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان ق با گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: سال گذشته ۵۰ نفر از جمعیت هلال احمر را به عنوان کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد مورد آموزش قرار دادیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود:این جوانان با هماهنگی ستاد پیشگیری از مواد مخدر و دکتر گلفشان و هلال احمر کشور به مدت دو روز آموزش ها را سپری کردند تا بتوانند در کانون ها اطلاعات و دانش کافی را بحث پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر آن شدیم تا جوانان با آموزش های لازم به مساله پیشگیری از اعتیاد ورود پیدا کنند در این راستا مباحث تخصصی خوبی به این افراد ارائه شد.

شریفی افزود: آموزش های ارائه شده به صورت آبشاری است به گونه ای که هر فردی که آموزش می بینند در کانون ها و در خانواده های خود آن را نیز دنبال می کند تا جمعیت بیشتری تحت آموزش قرار گیرند.

وی اظهار کرد: همچنین از دیگر برنامه ها در مسیر پیشگیری از اعتیاد زنجیره نه به اعتیاد می باشد که در مراسم های مختلف انجام گرفت و جوانان در ان حضوری چشمگیر داشته اند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم عنوان کرد: در هفته مبارزه با مواد مخدر نیز جوانان جمعیت برای امحاء حضور یافتند و آموزش ها در این بخش نیز ارائه شد.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار در ایام محرم استفاده از فرصت در جهت آموزش جوانان به دست آمد البته تصمیم بر این بود چند هیات بزرگ را در طرح قرار دهیم اما به دلیل کمبود وقت این طرح در هیات خادم الرضا به مدت ده شب برگزار شد.

شریفی ادامه داد: این هیات جوانان زیادی را به عضویت دارد و فرصت خوبی در آموزش بود در این راستا در مدت ۱۰ شب با ایجاد غرفه هایی توانستیم تعداد زیادی از اعضای هیات را تحت آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرار دهیم.

وی گفت:در این نمایشگاه هر شب ۵ تن کادر آموزش دیده هلال احمر حضور داشتند و آموزش ها را به جوانان ارائه می دادند ضمن اینکه بسته های آموزشی نیز در بین جوانان هیات توزیع می شود.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم تصریح کرد: نمایشگاهی که در این مدت از سوی جمعیت و شورا دایر شده بود مورد استقبال جوانان قرار گرفت و در این میان کتاب ۴۴ باور غلط در جامعه در خصوص اعتیاد که در ۱۰ هزار نسخه به چاپ رسیده بود توزیع شد.

وی با بیان اینکه هدف عمده جمعیت هلال‌احمر استان قم در طرح پیمان پیشگیری و درمان مواد مخدر آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد بوده است خاطرنشان کرد:طرح پیمان مخفف پیشگیری موثر از اعتیاد در جهت تامین نشاط اجتماعی هست که این طرح را در سال گذشته با دوستان در هلال احمر به سرانجام رساندیم.

شریفی عنوان کرد: این طرح ملی بود و شاخصه های خاصی داشت که همزمان افراد جدید الورود که هیچ کدام عضو کانون و هلال احمر نبودند با عضویت شان نیز آموزش های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند و آزمون دادند.

وی توضیح داد: و با وجود تعیین سهمیه استان تا ۵۰۰ نفر و مشکلاتی که در سایت وجود داشت در ستاد با همکاری آقای مدیران هلال احمر این مشکلات رفع شد و موفق شدیم ۷۰۰ نفر را آموزش دهیم که قم با این پیشرفت قابل توجه رتبه نخست را در طرح پیمان کسب کرد که جای تقدیر از دکتر گل فشان و مصباحی و همکاران دارد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان قم یادآور شد: در تلاشیم افراد آموزش دیده اهداف کانون را به صورت آبشاری ادامه دهند تا کل جمعیت استان را تحت آموزش های پیشگیرانه قرار دهند بدان صورت که اگر ماه دیگر از معتادی در مورد علت اعتیاد سوال شود ضعف آموزش یکی از گزینه های وی نباشد.

وی تاکید کرد: ما این توانایی را در هلال احمر می بینیم که با همتی که وجود دارد بتوانیم در طرح های پیشگیرانه از اعتیاد جمعیت بالایی را تحت پوشش قرار دهیم.

شریفی عنوان کرد: همچنین جمعیت جوانان هلال‌احمر استان رتبه برتر کشور را در طرح اوقات فراغت به دست آورده که بسیار ارزشمند است ضمن اینکه هیئت اندیشه‌ورزان جوان قم نیز با نظر مستقیم استاندار تشکیل‌شده است.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی