مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب

رویکرد فرهنگی در جمعیت هلال احمر استان قم

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۲۳ ق.ظ

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم با بیان اینکه 22 هزار جوان قمی در طرح اوقات فراغت جمعیت هلال احمر در تابستان سال جاری حضور یافتند، گفت: بسیاری از برنامه های جمعیت هلال احمر با رویکرد فرهنگی انجام می شود چرا که آن چه جامعه امروز با آن درگیر است مسائل فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلا احمر استان قم، محمد گل فشان ظهر امروز در دیدار با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گرامیداشت ۱۴ آبان سالروز تاسیس جمعیت هلال احمر، عنوان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده در حدود ۲۲ هزار نفر از جوانان قم در در طرح اوقات فراغت جمعیت هلال احمر در تابستان سال جاری حضور یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: در این طرح برنامه های مختلفی برنامه ریزی شد که شامل برنامه های آموزشی، تفریحی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و …می شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه های جمعیت هلال احمر با رویکرد فرهنگی انجام می شود چرا که آن چه جامعه امروز با آن درگیر است مسائل فرهنگی و برخی از آسیب های مربوط به این حوزه می باشد که در این باره باید به طور جدی به فرهنگ سازی پرداخت.

گل فشان تصریح کرد: بر این اساس در مسیر تحقق اهداف خود تلاش می کنیم خدمات جمعیت هلال‌احمر استان قم هر سال با کیفیت و سرعت بهتری متناسب با نیاز نسل جوان دنبال شود.

وی با بیان اینکه این نهاد مردمی با بیش از ۷۰ سال سابقه خدمت رسانی به آحاد جامعه در سال ۱۳۲۶ راه‌اندازی شد، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در طول ۷ دهه توانسته عملکرد و فعالیت های چشمگیر و خدمات ارزنده ای را ارائه نماید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم گفت: در این مسیر خطیر، ارتقای سطح کیفی فرهنگ عمومی جامعه در جهت کمک به همنوع و تبیین بینش های بشردوستانه از جمله اهداف مهم جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی و مردمی می باشد.

جایگاه نخست برای هلال احمر قم در رویکرد فرهنگی
گل فشان با اشاره به برخی از برنامه های فرهنگی عنوان کرد: برگزاری ارودوهای جهادی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و برگزاری مانورهای امدادی و برنامه های اوقات فراغت از جمله این برنامه ها برای جوانان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از این برنامه ها با رویکرد فرهنگی و دینی و با حضور روحانیون و مبلغین و طلاب حوزه های علمیه انجام می شود که خوشبختانه اثرگذاری خوبی در نسل جوان دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم بیان کرد: یکی از برنامه های مهم جمعیت هلال احمر ورود به حوزه حجاب و عفاف است که در این راستا استان قم توانسته جایگاه نخست را به لحاظ برنامه های فرهنگی از آن خود نماید.

وی گفت: به واسطه انتظاری که از قم می رود تلاش کرده ایم در حوزه حجاب و عفاف توجه خاصی به نگرانی ها و هشدار و دغدغه های مسئولان داشته باشیم و در این عرصه موفقیت های خوبی به دست آمده است.

گل فشان با اشاره به کشتار مردم مظلوم میانمار نیز عنوان کرد: از اقدامات اخیر جمعیت هلال احمر جذب مشارکت های مردمی و کمک های نقدی برای مسلمانان میانمار است که بعد از ایام اربعین و اتمام خدمت رسانی در مسیر تردد زائران می توانیم به طور مجدد کمک ها را جذب نمائیم.

وی اظهار کرد: از برنامه های مهم جمعیت ارائه خدمت به مناطق محروم و آسیب زا و حاشیه ای است که امید است با حمایت های مسئولان بتوان گام های ارزنده ای را برداشت.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی