مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان اعضای کانون های معاونت امور جوانان هلال احمر قم روزهای پرکار و فعالیتی را سپری کردند.

آبان ماه و در هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان اعضای کانون های معاونت امور جوانان هلال احمر قم روزهای پرکار و فعالیتی را سپری کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ اعضای کانون های جوانان، دانشجویی، دانش آموزی، روستایی و غنچه های هلال احمر دوشادوش کارکنان حوزه جوانان با اجرای برنامه های متنوعی هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر را گرامی داشتند.

انتخابات و فراخوان عضویت دانشگاه آزاد اسلامی قم

همرمان با سالروز تاسیس سازمان جوانان، با توزیع فرم عضویت در کانون دانشجویی هلال احمر، افراد علاقه مند برای فعالیت در هلال احمر و انجام طرح های بشردوستانه و عام المنفعه به کانون دانشجویی دعوت شدند. در ادامه این برنامه انتخابات کانون دانشجویی هلال احمر این دانشگاه در واحد خواهران برگزار شد.
هدف از برگزاری این طرح آشنایی دانشجویان با فعالیت های کانون هلال احمر، همکاری اعضاء با مسئولین دانشگاه در روند ثبت نام بهتر دانشجویان جدید و ایجاد شور و انگیزه بین اعضای کانون دانشجویی در آغاز ترم جدید بود.

گردهمایی دبیران کانون های دانشجویی و جوانان
در این جلسه پس از ارائه گزارش توسط دبیران دانشگاه ها از فعالیت های انجام شده و بازخورد آنها، یکی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر از فعالیت های انجام شده در خصوص طرح اطعام نیازمندان که از سال ۱۳۸۸ در دانشگاه ها اجرا می شود گزارشی ارائه کرد که مورد تقدیر معاون امور جوانان قرار گرفت. همچنین اعضای کانون دانشجویی با برپایی بازارچه خیریه به نفع بیماران خاص در دانشگاه ها این هفته را گرامی داشتند.


برگزاری کارگاه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در دانشگاه قم
با توجه به برگزاری انتخابات دبیری کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم در واحد برادران با توجه به درخواست کانون دانشگاه از کارشناس امور جوانان در خصوص برگزاری کارگاه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر، کارگاه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در این دانشگاه با حضور معاون فرهنگی دانشگاه، اعضای کانون دانشگاه و نامزدهای انتخاباتی برگزار شد و پس از توضیحات کامل در خصوص کانون های دانشجویی انتخابات واحد برادران در این جلسه برگزار شد.


برگزاری طرح دست های مهربان توسط اعضای خواهر کانون دانشجویی دانشگاه قم
تعدادی از دانشجویان کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم با توجه به اهمیت هدف تسکین آلام بشری؛ اقدام به هماهنگی و رایزنی با مسئولین دانشگاه قم و خانه سالمندان استان کردند و با هماهنگی های انجام گرفته توسط کارشناس دانشجویی طرح بازدید از خانه سالمندان و هماهنگی وسایل نقلیه برای جا به جایی هرچه بهتر  را اجرا کردند؛ در ادامه این برنامه فرهنگی مذهبی، با هماهنگی مدیریت خانه سالمندان به مسجد مقدس جمکران منتقل شده و پس از انجام فرایض دینی هرکدام از اعضای حاضر با اتمام برنامه سالمندان را با ویلچر تا آسایشگاه همراهی کردند.

ساخت گیفت توسط اعضای کانون دانشجویی
همرمان با هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان، و با توجه به برگزاری نمایشگاه و برپایی غرفه های کانون دانشجویی هلال احمر، اعضای کانون دانشجویی هلال احمر اقدام به ساخت گیفت های نمادین با آرم هلال احمر کردند. گفتنی است، سود حاصل از فروش این گیفت ها به نفع بیماران نیازمند هزینه خواهد شد.

برپایی مسابقه علمی بشردوستی امدادی
به مناسبت سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، کانون دانشجویی استان اقدام به برگزاری مسابقه علمی بشردوستی و امدادی در قالب اپلیکیشن تلگرام کردند.

گرامیداشت سالروزتاسیس سازمان جوانان
به مناسبت فرا رسیدن هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان خواهران کانون آزاد طی برگزاری جلسه این روز را گرامی داشتند. در این جلسه در خصوص بهبود کیفیت روند جذب اعضای جدید بحث و بررسی به عمل آمد.


غبار روبی مزار شهدا
جهت تجدید بیعت با آرمانهای شهدای گرانقدر ۲۰ نفر از خواهران کانون آزاد بر سر مزار شهدای مدافع حرم حضور یافتند و با قرائت فاتحه یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

مراسم ویژه اربعین در کانون روستایی
با توجه به تقارن سالروز تاسیس سازمان جوانان و ایام عزاداری اربعین حسینی ، خواهران کانون روستایی لنگرود مراسم ویژه ای را با حضور پر شور اعضای کانون برگزار کردند. لازم به ذکر است در این مراسم تعدادی از خواهران کانون جوانان خواهران نیز شرکت داشتند.


حضور جوانان در همایش نماز و شبکه مجازی
با توجه به همکاری بین جمعیت هلال احمر و ستاد اقامه نماز و اهمیت ترویج فرهنگ نماز بین جوانان و تقارن برگزاری این همایش با سالروز تاسیس سازمان جوانان ۲۰ نفر از خواهران جوانان در همایش نمازشبکه های مجازی شرکت کردند.


برگزاری جلسه شورای اجرایی کانون جوانان خواهران
در هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان، و با هدف ساماندهی و آموزش شیوه های جذب و نگهداری اعضای جدید کانون، جلسه شورای اجرایی کانون جوانان خواهران تشکیل شد و تصمیمات جدیدی در جهت بهبود و کیفی سازی برنا مه های آینده اتخاذ شد.

حضور اعضای کانون های دانش آموزی در راهپیمایی ۱۳ آبان
همزمان با روز ۱۳ آبان ماه اعضای کانون های دانش آموزی مدرسه حافظ و خدادادی قم با حضور در مراکز تجمع مردمی شهر قم در میدان روح الله، حضور پر شوری را رقم زدند.

اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر دوشادوش سایر مردم با تجمع در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن اعلام انزجار از استکبار جهانی با برافراشتن پرچم پر افتخار ایران، این روز را گرامی داشتند.
همچنین در این روز، زنگ ۱۳ آبان ماه نیز در مدرسه دخترانه حضرت معصومه (س) در شهر جعفریه قم، دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد شهر دستجرد خلجستان و مدارس بخش کهک استان قم، نواخته شد.

جلسه هم اندیشی با کمیته استانی برگزاری مانور ۸ آذر ماه
قطعا برای اجرای مانور ایمنی در برابر زلزله نیاز به ساختار و برنامه ریزی مدون می باشد. از این رو جلسات مشترکی با حضور مسولین محترم مدیریت بحران، کارشناسان جمعیت هلال احمر، سازمان دانش آموزی، آتش نشانی، اورژانس و شهرداری استان قم برگزار شد.

در این جلسه نکات ارزشمند نمایندگان دستگاه های اجرایی ثبت و مقرر شد بعد از انتخاب مدرسه مورد نظر اقدامات لازم توسط دستگاه های اجرایی صورت بپذیرد.

برگزاری انتخابات شورای اجرایی کانون های دانش آموزی
با توجه به سالروز تاسیس سازمان جوانان و ضرورت برگزاری انتخابات شورای اجرایی کانون های دانش آموزی، این مهم در سالروز تاسیس سازمان جوانان در دبیرستان متوسطه اول شرافت برگزار شد. این انتخابات پس از جلسه با مدیر مدرسه و همچنین معاونین این مدرسه برگزار شد.


برپایی ایستگاه صلواتی در شهر جعفریه
این برنامه با توجه به ایام اربعین سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در بخش جعفریه قم و در محل عبور کاروان های پیاده اربعین حسینی برگزار شد. دراین برنامه اعضای کانون جوانان برادران ضمن استقبال، با کیک وچایی به پذیرایی از مهمانان پرداختند.


حضور اعضای کانون جوانان شهر جعفریه در مراسم اربعین حسینی
۲۰ نفر از اعضای کانون جوانان شهر جعفریه با حضور در مراسم عزای ابا عبدالله الحسین(ع) در مسجد جامع شهر جعفریه به اقامه عزا در روز اربعین حسینی پرداختند.

تجلیل از فعالین اردوهای کشوری نشاط و امید
همزمان با هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، معاونت امور جوانان استان قم از اعضای برتر کانون های دانشجویی و همچنین پرسنل و اعضای فعال در میزبانی اردوهای کشوری نشاط و امید که در اردوگاه مهر بندر انزلی در مرداد ماه برگزار گردیده بود، تجلیل کرد.

نشست و همفکری اعضای کانون جوانان مسجد حضرت ولی عصر
به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نشست صمیمی اعضاء شورای اجرایی کانون جوانان مسجد حضرت ولی عصر (عج)برگزار شد. این جلسه با توجه به دستور العمل اجرایی سازمان جوانان که با شعار  "هفتاد سال تلالو جوان باوری" به اجرا در آمد.

دیدار اعضای جوان هلال احمر با استاندار قم
جمعی از پرسنل و اعضای شورای اجرایی و دبیران کانون های معاونت امور جوانان به مناسبت هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر با استاندار قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این مراسم که در محل تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، مدیر عامل و معاون امور جوانان به همراه جمعی از پرسنل و اعضای کانونها به نمایندگی از جوانان هلال احمر حضور داشتند.

در این دیدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با ارائه گزارشی از فعالیت های جوانان در یک سال گذشته به تشریح فعالیت های متنوع حوزه معاونت امور جوانان پرداخت.

در ادامه تعدادی از دبیران کانون ها مسائل مختلف پیرامون مباحثی همچون نیاز ها و مشکلات جوانان و نقش‌ آنها در جامعه و جایگاه طرح های پژوهشی و... را مطرح کردند.

در ادامه ی این دیدار، نمایندگان جوانان هلال احمر با طرح مسایل و پشنهادات در حوزه جوانان از مسولان درخواست نگاه ویژه و حمایت بیشتر برای ارتقاء مجموعه جوانان هلال احمر را مطرح و پس از بیانات استاندار اعضای فعال در اجرای طرح ملی پیمان مورد تجلیل قرار گرفتند.

اجرای طرح اهدای خون
اهدای خون می تواند جان انسان های دیگر را از مرگ نجات بخشد. بر همین اساس، با هدف ارج نهادن به این حرکت نیکو، خدمت بشردوستانه اهدای خون توسط اعضاء و پرسنل معاونت امور جوانان اجرا شد. این طرح به مناسبت هفته تاسیس سازمان جوانان و ایام اربعین حسینی در مرکز انتقال خون قم صورت گرفت.

برگزاری جلسه هماهنگی اجرای برنامه های هفته سازمان جوانان با حضور مسؤلین شعب جمعیت
این جلسه با توجه به ارسال دستور العمل اجرایی هفته سازمان جوانان و هفتادمین سالگرد تاسیس، با حضور مسؤلین شعب جمعیت هلال احمر استان در دفتر معاون امور جوانان، برگزار و مقرر شد مسؤلین شعب استان برنامه های قابل اجرا را درب خش خود انجام و گزارش های لازم را اعلام نمایند.

دیدار با حضرت آیت الله حسینی بوشهری
این دیدار همزمان با سالروز تاسیس سازمان جوانان در محل جلسات جامعه مدرسین حوزه های علمیه استان برگزار شد. در این برنامه جمعی از اعضای کانون های حوزه معاونت امور جوانان همراه با مدیر عامل جمعیت هلال احمر و مسؤل محترم دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاون امور جوانان و برخی دیگر از پرسنل حضور بهم رساندند.

دیدار با حضرت آیت الله اعرافی
این دیدار همزمان با هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان در محل جلسات دفتر مدیریت حوزه های علمیه کشور برگزار و در این برنامه جمعی از اعضای کانون های و مدیر عامل محترم جمعیت هلال احمر، مسؤل محترم دفتر نمایندگی ولی فقیه حضور داشتند.


زیارت بارگاه کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س)
همزمان با هفتادمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، معاونت امور جوانان به همراه پرسنل برادر این حوزه با حضور در بارگاه کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (س) دست توسل و یاری از بی بی دوعالم را خواستار شدند.

برگزاری مسابقه نقاشی
مسابقه نقاشی بین اعضاء مهدکودک‏های همیار کانون غنچه‏های هلال‏احمر؛ سلاله، جوانه‏ ها و سرزمین کودکی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان جوانان با رویکرد کودکان و هلال‏ احمر برگزار شید. اعضا در یان طرح با سازمان جوانان و اهداف فعالیت در کانون غنچه ‏های هلال ‏احمر در فضایی مملو از نشاط و شادی آشنا شدند.

فعالیت های کانون غنچه‏ های هلال‏ احمر استان در سالروز تاسیس سازمان
اعضای کانون غنچه‏ های هلال احمر مهدکودک پارسی با هدف تبریک به پرسنل معاونت امور جوانان و معاون امور جوانان در مرکز امور جوانان هلال احمر استان حضور یافتند و با اهدای گل و شیرینی این روز گرامی داشتند.

حضور اعضاء کانون غنچه ‏های هلال‏ احمر در حوزه مدیرعامل
اعضای کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر مهدکودک ملائک برای تبریک به دکتر گل‏فشان مدیرعامل جمعیت هلال ‏احمر و همچنین حجه الاسلام جناب آقای علامه مهری مسوول دفتر نمایندگی حوزه ولی ‏فقیه در استان به دیدار آنها رفتند و  با ارائه گل و شیرینی سالروزر تاسیس سازمان جوانان را گرامی داشتند، همچنین غنچه‏ های هلال‏ احمر با اجرای سرود در حضور مدیرعامل، معاون امور جوانان خرسندی خود را به این مناسبت ابراز کردند.

دیدار غنچه ‏های هلال ‏احمر با استاندار
اعضای کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر مهدکودک ملائک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان جوانان، به عنوان کوچک‏ترین اعضای این سازمان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‏ احمر و معاون امور جوانان و همچنین دیگر کارشناسان حوزه معاونت امور جوانان با استاندار قم دیدار کردند، همچنین غنچه ها، در حضور استاندار اقدام به اجرای همخوانی سرورد غنچه‏ های هلال کردند.

 تجدید پیمان اعضای کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر با شهدای امدادگر
اعضای کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر مهدکودک ملائک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان جوانان، با حضور در محل یادبود شهدای امدادگر، ضمن تجدید پیمان با آرمان‏های شهدا یاد  و خاطره این ایثارگران را گرامی داشتند. همچنین مربی مهدکودک با ارائه توضیحاتی در خصوص شهدای امدادگر اعضاء را با سبک زندگی آنها و همچنین آرمان‏هایشان آشنا کرد.

غبارروبی مزار شهدای گمنام در شعبه جعفریه
اعضای کانون غنچه ‏های مرکز پیش‏ دبستانی پونه در شهر جعفریه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان جوانان اقدام به غبارروبی مزار شهدای گمنام کردند. آنها با حضور در این مکان مقدس به شهداء انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

افتتاح کانون غنچه‏ های هلال‏ احمر شعبه کهک
رئیس شعبه شهر کهک به مناسبت فرا رسیدن هفتادمین سالروز تأسیس سازمان جوانان در مرکز پیش‏ دبستانی بهشت، در این شهر حضور یافتند و این مرکز به عنوان مرکز همیار کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر افتتاح کردند. بر اساس این گزارش، در یان مراسم، رئیس شعبه کهک توضیحاتی در خصوص سازمان جوانان و فعالیت های کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر به اعضای جدید ارائه کرد.

حضور اعضاء کانون غنچه‏ های هلال‏ احمر در شعبه جعفریه
حضور اعضاء کانون غنچه ‏های مرکز پیش دبستانی پونه در شعبه شهر جعفریه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان جوانان در راستای آشنایی اعضاء با سازمان جوانان و همچنین ایجاد روزی مفرح و شاد برای کودکان.

 برگزاری مسابقه نقاشی
مسابقه نقاشی بین اعضاء مهدکودک‏های همیار کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر؛ سلاله، جوانه ‏ها و سرزمین کودکی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان جوانان با رویکرد آشنایی کودکان با هلال‏ احمر برگزار شد. اعضا در این برنامه ضمن ترسیم نقاشی هایی با سازمان جوانان و اهداف و فعالیت های کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر آشنا شدند.

 برگزاری زنجیره صلح و دوستی
همرزمان با سالروز تاسیس سازمان جوانان، جمعی  از اعضای کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر مهدکودک سلاله اقدام به برگزاری زنجیره انسانی با شعار صلح و دوستی در بوستان انار کردد. اعضا در این طرح با اهداف هلال‏ احمر آشنا شده و آموختند با اتحاد و همدلی شاهد دنیایی پر از صلح و دوستی خواهند بود.

برگزاری مانور فرضی زلزله (پناه‏گیری)
اعضای کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر پیش ‏دبستانی جوانه‏ ها به مناسبت سالروز تاسیس سازمان جوانان اقدام به برگزاری مانور زلزله پناه‏گیری کردند. کودکان پس از آموزش پناه‏گیری در زمان وقوع زلزله اقدام به اجرای آموزش های به صورت مانور فرضی کردند.

برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان دانستنی‏های غنچه‏ های هلال‏ احمر
اعضاء کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر مهدکودک کوشا به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان جوانان اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب با عنوان دانستنی‏های غنچه ‏های هلال‏ احمر کردند. در این نمایشگاه فرهنگی، کتب منتشر شده سازمان جوانان در خصوص کانون غنچه‏ های هلال‏ احمر از سال ۱۳۸۹ تاکنون به نمایش گذاشته شد.

 

 

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی