مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: عدم آمادگی ما در برابر بلایای طبیعی عاملی غیر طبیعی است که منجر به خسارات جانی و مالی می شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر محمد گل فشان در نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با مدارس کشور در قم که در مدرسه هیات امنایی شهید رجایی قم برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) و ایام ربیع الاول عنوان کرد: مهم ترین اهداف این مانور ارتقاء فرهنگ ایمنی، کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله،ارتقاء مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در کشور هر ساله حوادث مختلفی اتفاق می افتد که بیان گر اهمیت آمادگی و لزوم آشنایی آحاد مردم با این ایمنی و ارتقای آموزش است.

وی تصریح کرد: ما همواره با حوادثی همانند زلزله و سیل و حوادث جاده ای مواجه ایم.و زلزله اخیر در کرمانشاه نیز با وسعتی که داشت نشان داد باید همه آمادگی لازم را با این نوع بلایا داشته باشیم.

گل فشان بیان کرد: آشنایی با حوادث و چگونگی عملکرد در میان بحران خسارات جانی و مالی را کاهش می دهد و ضروری است این آموزش ها از سنین کودکی آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش قم فرصت را برای جمعیت هلال احمر قم ایجاد کرده تا دانش آموزان و به تبع آن خانواده ها آموزش های لازم را به صورت رایگان دریافت نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد:هر کس باید نسبت به برخورد کامل با حوادث از جمله پناه گیری و خروج و تخلیه اضطراری ، اطفاء حریق، انتقال مصدومان و قرار گرفتن در نقاط امن آشنایی داشته باشد تا به سلامت بحران را پشت سر گذارد.

وی تاکید کرد: همه آحاد مردم می توانند با این آموزش ها در زمان زلزله جان خود را نجات دهند چه بسا بی احتیاطی به هنگام خروج اضطرای و بی توجهی موجب مرگ در زلزله می شود.

گلفشان افزود: همان گونه که در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم خروج اضطراری بدون توجه به ایمنی با توجه به ریزش نماها و آجر های ساختمان جان هم وطنان زیادی را گرفت چرا که فرار از بحران زلزله را آموزش ندیده بودند به همین دلیل این آموزش ها امری واجب است زیرا که حفظ جان واجب می باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون در ۱۱۴ مدرسه در استان قم تیم امدادی تشکیل شده است و هر مدرسه دارای دو تیم امدادی است تا آموزش های لازم را جهت کمک در شرایط بحرانی فرابگیرند و تا زمانی که نیروهای امدادی برسند تدابیر لازم را در زمان حادثه اتخاذ نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: امروز با همراهی آموزش و پرورش با این تعداد مدرسسه همکاری می کنیم و بنا داریم ۱۱۴ مدرسه دیگر را نیز تحت آموزش ها و تشکیل تیم های امدادی قرار دهیم.

وی گفت: امید است فرزندان و خانواده ها تیم دادرس یا همان دانش آموزان آماده در روزهای سخت را جدی بگیرند ما در این ارتباط توصیه می کنیم همه آموزش های لازم را سپری کنند ضمن اینکه خانواده ها را نیز برای گذراندن این آموزش ها دعوت می کنیم.

گل فشان با بیان اینکه آموزش ها به صورت رایگان از طرف جمعیت هلال احمر ارائه می شود و اثرگذاری بسیاری از کاهش تلفات دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه حضور مجموعه هلال احمر قم در حوادث رلزله در بم و ورزقان و کرمانشاه و بوئین زهرا و حوادث مختلف اندوخته هایی را به دست آورده ایم که آن را به آحاد مردم ارائه می دهیم تا در زمان حادثه جان خود را نجات دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: از مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی نیز تقاضا داریم این مانورها به صورت شهری و استانی انجام شود و به طور وسیع از طریق صدا و سیما به خانواده ها منتقل گردد.

وی تصریح کرد: آموزش ها باید توسعه یابد و خانواده ها نیز آموزش های لازم را ببینند این امری مهم و ضروری است همچنین جمعیت هلال احمر نیز اندوخته ها و تجربیات خود را به جامعه با روش های مختلف انتقال می دهد.

گل فشان متذکر شد: اگر در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن میزان تلفات کم است به واسطه فراگیر بودن آموزش ها در سطح جامعه می باشد در این کشور در مقاطع مختلف بدون اطلاع خانواده ها آژیری را به صدا درمی آورند که با آن همه برای نجات جان خود موضع می گیرند.

وی ادامه داد: با این نوع آموزش های همگانی می توان آموزش ها را فراگیر کرد چرا فقط باید در مدارس این آموزش ها و مانور ها انجام شود در حالی که می توان مانور زلزله و صدای آژیر را در خیابان ها و جامعه کشاند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: اگر این مانور ها در خانواده ها و در جامعه اجرا شود خانم خانه دار و همه اعضاء می توانند با صدای آژیر جان خود را نجات دهند.

وی با تقدیر از مسئولان بیان کرد: از همه مسئولان و مدیران قم که واقعا در سطح کشور نمونه هستند نهایت تقدیر را داریم زیرا همیشه پای کار هستند و به این گونه مسائل اهمیت می دهند همچنین از اورژانس و آتش نشانی و سایر نیروهای امدادی نیز قدردانی می نمائیم.

گل فشان در پایان عنوان کرد: اگر حادثه ای رخ داد و بلای طبیعی اتفاق افتاد و مادر برابر آن آماده نباشیم این عدم آمادگی در بلایا امری غیر طبیعی است.

با مشارکت جمعیت هلال احمر قم در بسیاری از مدارس قم مانور زلزله برگزار شد

رئیس آموزش و پرورش استان قم گفت: با مشارکت جمعیت هلال احمر قم و برخی از دستگاههای اجرایی در بسیاری از مدارس قم مانور زلزله برگزار شد.

حمید رضا شیخ الاسلام در نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با مدارس کشور در قم که در مدرسه هیات امنایی شهید رجایی قم برگزار شد عنوان کرد: با مشارکت جمعیت هلال احمر قم و برخی از دستگاههای اجرایی در بسیاری از مدارس قم مانور زلزله برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: این آموزش های راهبردی نقش موثری در کاهش خسارات مالی و جانی در حوادث ناگوار دارد و جمعیت هلال احمر پشتیبانی خوبی را در جهت آموزش فرزندان در زمان بحران داشته است که جای تقدیر دارد.

شیخ الاسلام یادآور شد: ارتقای سطح آگاهی می تواند در زمان ایجاد بحران موثر باشد و میزان تلفات را کاهش دهد. افراد زیادی در حادثه اخیر جان خود را از دست دادند و تعداد کثیری نیز مجروح شدند در حالی که می توان با سرمایه های آموزشی شاهد چنین بحران هایی نبود.

شیخ الاسلام گفت: ملت شریف هر چه داشتند در طبق اخلاص نهادند و به کمک آسیب دیدان شتافتند از ایران این کشور سرافراز انتظار همین می رود که برای هر یک از هموطنان در کشور اتفاق افتاد خود را در آن شریک و سهیم می دانند این معرفت و بزرگی تبریک و افتخار دارد.

وی اظهار داشت: وقوع حوادث طبیعی و بلایا اهمیت آموزش را نشان می دهد تا آمادگی لازم را در برابر حوادث داشته باشند هر چند مقاوم سازی و نوسازی مدارس نیز اهمیت زیادی دارد.

رئیس آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد مدارس قم مقاوم سازی شده است در این میان۲۵ درصد از مدارس قم نیاز به مقاوم سازی دارد و در حدود ۱۴۰ مدرسه در استان قم در ۴ سال احداث و مقاوم سازی شد.

وی با تاکید بر تداوم اموزش ها به دانش آموزان در زمان بحران بیان کرد: شاخصه توسعه، بزرگی است بزرگی یعنی دانستن و انسان های بزرگ آنانی هستند که خوب می دانند اینکه دانش آموز در زمان بحران چه راهکاری در پیش گیرد افتخار است.

شیخ الاسلام اظهار کرد: با توجه به اینکه در سطح قم ۲۴۱ دانش آموز و ۱۴۰۰ واحد درسی داریم آموزش های هلال احمر به آنها در زمان بحران، کارساز است و بیش از ۷۵۰ هزار جمعیت قم شامل خانواده دانش آموزان را نیز پوشش می دهیم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی