مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



همچنین در ادامه آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر و سرود کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر (جشنواره احسان) سعید بابایی معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره بیان کرد: از ادبیات کهن سرشار از نیکی و مهربانی و صفایی که داشته ایم دور شده ایم.

وی تصریح کرد: افراد قدیمی وقتی می خواستند سخنی بگویند آن را با بوستان و گلستان و شاهنامه فردوسی و مضامینی آکنده از انسان دوستی و بشر دوستی آغاز می کردند.

بابایی خاطرنشان کرد: ما پدرها و مادرها از یاد بردیم که میراث گرانبهایی که به ما رسیده است را به فرزندان مان منتقل کنیم شاید چنین نیازی بود که تصمیم گرفتیم جشنواره ای سرود و تاتری با محور خاص به نام احسان و دوستی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: چندی قبل جلسه ای معمولی برگزار شد و فردی فرهیخته در جلسه حضور داشتند و این شعر را از باب احسان بوستان سعدی قرائت کردند که به نظرم دارای مضامین ارزشمندی برای متولیان است شعری از سعدی شیرین سخن که از احسان سخن می گوید که همچون کمندی بر دور گردن است.

معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران یادآور شد: اگر احسان و نیکوکاری باشد بسیاری از گره های این کشور حل می شود فکر می کنیم بسیاری از مشکلات برنامه ای به دلیل فقدان بودجه عملیاتی نمی شود.

وی ادامه داد: در حالی که این گونه نیست هر گاه کلام نیک داشته باشیم وقتی که روی گشاده و و دربهای اتاق را به روی جوانان و نوجوانان بگشائیم و مسئولان و معلمان و مدیران درب ها را به روی این نسل باز گذاشتند همین جوانان که برخی به عنوان تهدید به آن ها نگاه می کنند به فرصت های با ارزشی تبدیل خواهند شد.

بابایی عنوان کرد: استان قم میزبان این جشنواره سراسری در جمعیت هلال احمر کشور است در این جشنواره لفظ سرود و نمایش مهم نیست بلکه از نظر فکری و محتوایی سرشار از بار معانی ارزشمند در باب احسان است خوشبختانه قم توانست در یک سال این جشنواره را با تلاش فراوان به ثمر بنشاند.

وی تصریح کرد: صاحبان اصلی جشنواره دانش آموزان هستند که با حضور مربیان و معلمان سراسر کشور در این جشنواره حضور یافته و به رقابت پرداخته اند.

معاون دانش آموزی و پیش دبستانی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ایران یادآور شد: در منازل ما قرآن کریم را داریم اما گاهی فقط برای بدرقه و آئین هایی مانند سال تحویل و عقدها و عروسی ها به آن رجوع می کنیم در حالی که مضامین انسان ساز قرآن با ارزش تر از این است.

وی گفت: همچنین در کشور دارای میراث گرانبهای ادبیات کهن و آثار ادبی فاخری هستیم که مورد بی توجهی قرار می گیرد امید است ما نیز به این داشته های ارزشمند و گران سنگ رجوع داشته باشیم و در شیوه های زندگی از آن بهره بگیریم.

بابایی بیان کرد: این جشنواره در جهت تحقق اهداف جمعیت هلال احمر و تقویت روحیه نشاط و شادابی و تشکیل انسجام تشکیلاتی در میان اعضای کانون های دانش آموزی هلال احمر برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد گرایش گروه های سرود و تئاتر دانش آموزی فعال، به تولید محتوا در زمینه صلح و بشردوستی و همچنین ایجاد شور و نشاط نوع دوستی برای تجلی گفتارها و رفتارهای بشردوستانه در قالب هنری از دیگر اهداف این جشنواره به شمار میرود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی