مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



نشست شورای مجامع کانون های دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با حضور دکتر حبیبی، رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور و دبیران مجامع در قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ در ابتدای این نشست دکتر مسعود حبیبی با قدردانی از تلاش جمعیت هلال احمر قم در صحنه ها و عرصه های مختلف امداد و نجات به ویژه در حادثه زلزله کرمانشاه عنوان کرد: تلاش خود را در جهت حمایت از این جمعیت با توجه به پشتوانه ها و سرمایه جوانانی که دارد اتخاذ می نمائیم.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: در راهبرد ۵ و ده ساله جمعیت تحقق استراتژیک در توسعه فعالیت ها مشهود است و بسترساز این است که در تمامی مجموعه ها بتوانیم حضور جوانان را به عنوان مدیران و رهبران آینده جمعیت به طور ملموس داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برخی از فقدان تجهیزات در زمان تمرینات در شهرستان ها گلایه می کردند اگر مدیریت باشد می توان آن کمبودها را رفع کرد، البته منابع ما نیز محدود است و ما تلاش کرده ایم چارچوب های خدماتی را با وجود کمبودها پوشش دهیم.

حبیبی بیان کرد: همچنین مسئولان در شهرستان ها اعلام می کردند در جمع آوری و جذب اعضاء موفق بوده ایم اما در حفظ نیروها دچار مشکلاتی هستیم باید گفت مهم ترین عنصر در نگهداشتن اعضاء این است که به آن ها بها بدهیم و در فعالیت ها دخیل دهیم آن گاه اعضاء باقی می مانند حتی اگر منابع محدود باشد و چه بسا خود اعضاء راضی هستند برای ماندن هزینه کنند.

وی در جمع اعضای شورای مجامع استان قم اظهار داشت: ما در تامین نیازها همه تلاش خود را در جذب منابع بیشتر خواهیم کرد اما تحقق این امر که جمعیت با حضور شما در تصمیم گیری ها به راه خود ادامه دهد با ارزش است در این مسیر تبادل نظرها و پیشنهادات راهبردی می تواند ما را در تحقق اهداف یاری رساند.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: جمعیت هلال احمر قم یکی از افتخارات کشور است و در زلزله اخیر که فرماندهی یکی از مناطق را بر عهده این استان بود و این نشان دهنده ظرفیت های بالنده ای در خدمت رسانی توسط این استان بود.

وی تصریح کرد: انسان دوستی فارغ از اینکه چه کسی و اهل کجاست این یک نگاه عمیق دینی است که در اصول ۷ گانه و اهداف جمعیت هلال احمر آمده است در واقع این نگاه بلند الهی بوده و ریشه دینی دارد.

دکتر حبیبی بیان کرد: در تلاشیم با تامین منابع، زمینه ساز توسعه فعالیت های جمعیت هلال احمر در کشور باشیم در این راستا فعالیت های خوبی را تدوین نموده ایم که عمده برنامه ها در آسیب های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و تقویت گروههای پیمان می باشد در قم ۱۰ گروه پیمان فعالیت های خوبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد داشته اند که امید است ارتقای خدمات را شاهد باشیم.

وی گفت: باید اعضاء در جهت تحقق اهداف توانمندی ها را بشناسند و در فضای کسب و کار فعالیت های اجتماعی و فعالیت های مختلف حضوری جدی داشته باشند و فرصتی برای شناخت توانمندی ها در نظر گیرند و فضای کسب و کارها محل اثر باشد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: سه نوع کارآفرینی و کسب و کار را در نظر گرفته ایم درا این باره ایجاد شبکه ای منسجم اهمیت زیادی دارد تا اعضاء بتوانند به خودکفایی اقتصادی دست یابند و فرصت های اشتغال را برای خود ایجاد کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعدادی از برنامه ها در حاشیه شهرها طراحی شده است که پیشگیری از اعتیاد و آموزش خانواده ها در مقطع دبستان و دبیرستان و مهارت های فرزند آوری در مدارس مناطق حاشیه ای با تامین منابع در دست اقدام می باشد.

حبیبی عنوان کرد: اجرای طرح کاشف در مدارس برای کارآفرینی و سرمایه گذاری بر افراد و برگزاری کارگاههای آموزشی و جذب دانشجویان در کانون های دانشجویی و طرح های دیگر می تواند آثار و برکات خوبی را در پی داشته باشد.

وی گفت: جشنواره سرود و تاتر نوجوانان به میزبانی قم برگزار شد و دبیر خانه در قم ایجاد گردید که کار بسیاری ارزشمندی است گاهی یک شعر و داستان جریانی ایجاد می کند و مارشی لشکری را به حرکت در می آورد.

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: تجربه و اخلاق زمینه ساز موفقیت فعالیت ها می باشد امید است مجامع با دبیران مرتبط باشند و بتوانند سلولهای بنیادین یعنی اعضاء را ساماندهی نمایند باید تلاش کرد عضو محور باشیم و در فعالیت ها و نیکی کردن همه فعالیت ها مستدام باشد.

فرهنگ سازی و ترویج فعالیت های بشردوستانه در حوره جوانان
همچنین در ادامه این نشست دکتر محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به جایگاه مهم قم در کشور عنوان کرد: به دلیل موقعیت خاص قم فعالیت ها بازتاب خاصی در کشور دارد راههای مواصلاتی ۱۷ استان از قم می گذرد و این مساله نشان دهنده اهمیت قم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به ویژگی های استان قم تصریح کرد: ۴ دفتر نمایندگی و یک شعبه در قم داریم با وجود اعتباراتی که وجود دارد دارای محدودیت هایی هستیم با این حال در بسیاری از برنامه ها و فعالیت ها حضوری چشمگیر داشته ایم.

وی بیان کرد: حضور در برنامه های امدادی کرمانشاه و جمع آوری کمک ها و حضور بچه ها در میان مسئولان اهمیت زیادی دارد خوشبختانه متانت و وقار از ویژگی های بارز بانوان و آقایان در جمعیت قم است و از افتخارات جمعیتی مانند این ها درک و شعور در مسائل مختلف می باشد ضمن اینکه فعالیت اعضای قم به روز است با این وجود برخی از استان ها درآمدهای خوبی دارند اما در قم اعتبارات محدود است.

گل فشان یادآور شد: یکی از طرح های ما در رابطه با غنچه های هلال در تعامل با علوم پزشکی در پایش سلامت بود که جوانان فعال در حوزه قم فعالیت های گسترده ای را عهده دار بوده اند همچنین طرح ایتام ویژه اهدای غذاهای گرم دانشجویی با هدف فرهنگ سازی یکی از برنامه های بسیار زیبای جمعیت هلال احمر قم بود.

تشریح فعالیت های کانون های جوانان و دانشجویی استان قم
در ادامه این جلسه اعضای کانون ها مطالبی را بیان کردند که در آن مطالبات کانون های جمعیت هلال احمر، برگزاری برنامه ها در روزهای آتی ویژه دهه فجر، فعالیت اعضای فعال در برنامه های مختلف، حضور بانوان در عرصه های گوناگون، اجرای طرح های خیریه با مشارکت اعضاء از جمله این مباحث بود.

همچنین برگزاری جلسات آموزشی و برنامه محور و تدوین برنامه های ۶ ماهه ویژه کانون ها، برگزاری جلسات مداوم دبیران و اعضای دانشجویی و برگزاری برنامه های فرهنگی و ایجاد فرصت برای برنامه های تفریحی ویژه کودکان کار و توجه به بهداشت مناطق حاشیه نشین و ارائه آموزش های بهداشتی و پیگیری برنامه ها در قالب در ۷ کمیته بشردوستانه و فرهنگی و امداد و بهداشت و آموزش و و برگزاری کارگاههای خبر نویسی در قالب نیکوکاری و برنامه های محیط زیستی و فعالیت۴ کانون خواهران و برادران فعالیت از موضوعات مهم دیگری بود که مطرح شد.

همچنین کارشناس مسئول کانون های دانشجویی هلال احمر استان قم نیز با اشاره به برخی از برنامه ها یادآور شد: کانون دانشجویی طرح سپاس را افتتاح کرد علاوه بر اهدای خون در اجرای طرح اهدای سلولهای بنیادی فعال خواهیم شد،وی با  تشریح فعالیت ها کانون دانشجویی به حمایت از میانمار و طرح بیانیه ای از سوی دانشجویان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بازدید سالمندان از مسجد مقدس جمکران و ایجاد ایستگاه سلامت در ۶ دانشگاه و انجام پایش و برگزاری مانور ساعت صفر ویژه آشنایی با زلزله و برپایی ایستگاه صلواتی در دانشگاهها و برگزاری اردوی دانشجویان جدید الورود به کاشان و اطفاء حریق از دیگر برنامه ها می باشد.

قادری در مورد طرح ایتام از سوی دانشجویان توضیح داد: این طرح به منظور توزیع غذای گرم بین نیازمندان از سوی دانشجویان انجام شد که با همراهی دفتر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه و جمعیت هلال احمر استان قم صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در این طرح دانشجویان غذای خود را برای توزیع بین نیازمندان در اختیار داوطلبان قرار می دادند خوشبختانه این طرح مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی