مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



آئین افتتاحیه کانون طلاب مدرسه علمیه جواد الائمه (ع) با حضور حجت الاسلام علامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، حجت الاسلام رضایی مدیریت مدرسه، حجت الاسلام قاسمی معاونت تهذیب و طلاب این مدرسه و معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ در این آئین که همزمان با میلاد حضرت زینب (س) برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین رضایی مدیر مدرسه علمیه حضرت جواد الائمه(ع) عنوان کرد: این کانون از بهمن ماه ۹۵ با پذیرش ۳۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرد و در سال جاری پذیرفته شدگان به تعداد ۶۰ نفر رسیدند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت جواد الائمه(ع) افزود: سال گذشته قرار بود کانون را در خدمت حجت الاسلام علامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه افتتاح کنیم با توجه به امضای تفاهم نامه میان هلال احمر و حوزه علمیه این کانون نقش جمعیت هلال احمر در تشکیل آن بسیار پررنگ است.

وی با تقدیر از تلاش های ملی و بین المللی جمعیت هلال احمر بیان کرد: چندی قبل محموله های کمک نیازمندان میانمار از طریق هلال احمر جمع آوری و ارسال شد که از خدمات بسیار ارزشمند و اثر گذار جمعیت به شمار می رود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: سعی شود برنامه های هلال احمر و کانون طلاب شرکت کنند هدف مند دنبال شود همان گونه که تاکنون این تلاش ها ثمره ای ماندگار داشته است.

وی تصریح کرد: از طریق آموزش می توان به این اهداف و برنامه ها جهت بخشید و ما امیدواریم بتوانیم توفیق خدمت به اسلام و تشیع داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت جواد الائمه(ع) عنوان کرد: گاهی آموزش و فراگیری فعالیت های هلال احمر می تواند جان افرادی را نجات دهد و چنین فرآیندی در حوزه های علمیه و در بین طلاب با توجه به روحیه ای که در خدمت به مردم دارند دارای آثار و برکات زیادی خواهد بود.

وی بیان کرد: دشمن، نقشه ها و برنامه های زیادی برای نظام دارد و ما باید در مسیر اهداف نهایت تلاش خود را در جهت خدمت به نظام و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام علامه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر مردمی و مردم نهاد است و بودجه های دولتی در قبال خدماتی می باشد که هلال احمر به دولت ارائه می نماید وگرنه اتکای جمعیت بر دوش مردم می باشد.

وی تصریح کرد: رئیس جمعیت هلال احمر و مدیران نیز با این روند توسط آرای مردم و تشکیل شورای عالی هلال احمر انتخاب می شود و این مساله جایگاه مردم را در خدمات و پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر نشان می دهد.

حجت الاسلام علامه اظهار داشت: در جمعیت کانون های نونهالان و دانش آموزان و دانشجویان و طلاب فعالیت دارند و کانون طلاب بستر خوبی برای خدمت حوزه به جامعه می باشد.

وی اذعان کرد: طلاب علاوه بر خدمات دینی و فرهنگی در جامعه در قالب برنامه های جمعیت هلال احمر نیز می توانند خدمات خوبی را ارائه نمایند هر چند تاکنون از چنین موقعیت مهم در جمعیت هلال احمر به خوبی استفاده نشده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه تاکید کرد: در جامعه با حوادث مختلفی مواجه می شویم اما هنوز به خوبی تبیین نشده که با آموزش های لازم می توان در سایه حوادث طبیعی و غیر طبیعی، از خسارات و تلفات جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دین اسلام اگر یک نفر را نجات دهیم همانند آن است که بشریت را نجات داده ایم این آیه قرآنی باید مورد توجه حوزه های علمیه و طلاب باشد و آموزش و دوره های امداد و نجات را جدی بگیریم.

حجت الاسلام علامه افزود: طلبه و مبلغانی که این دوره ها را فراگرفته اند و در مناطق محروم این آموزش ها را یاد بدهند و یا با آموزش های خود جانی را نجات دهند کاری اثر گذار و ماندگار از خود بر جای می گذارند.

وی بیان کرد: رئیس شورای هیئت مدیره جمعیت هلال احمر، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور می باشد و اعضای شورا را روحانیون تشکیل می دهند و این ظرفیت بسیار ارزشمندی در حضور فعال طلاب در کانون جمعیت محسوب می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه عنوان کرد: در تفاهم نامه ای میان معاونت جوانان و حوزه در فعالیت کانون طلاب خود دارای آثار و برکات زیادی بوده است و امروز حوزه های علمیه پذیرای جایگاه کانون طلاب در جمعیت هلال احمر می باشند.

وی گفت: در حادثه اخیر در کرمانشاه در حدود ۶۰۰ روحانی به منطقه اعزام شدند هر چند اگر این طلاب و مبلغین دوره های آموزشی را سپری کرده بودند خدمات بیشتری را ارائه می کردند.

حجت الاسلام علامه تصریح کرد: آموزش رکن مهمی است و می توان در قالب آموزش، علمی را در جهت حفظ جان مردم فراگرفت امیدواریم طلاب نسبت به امر آموزش دوره های جمعیت هلال احمر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی بیان کرد: طلاب نقش موثری در جامعه دارند و در حادثه اخیر بسیاری از آلام را با حضور خود کاهش دادند.مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه خاطرنشان کرد:طلاب از کلاس های آموزشی جمعیت هلال احمر نیز می توانند استفاده کنند و این ظرفیت مهمی است که طلاب از آن بهره بگیرند.

وی تاکید کرد: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه طلاب با حضور مربیان روحانی می تواند آثار بیشتری داشته باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از فعالین اردوی نشاط و امید ویژه کانون های طلاب تجلیل شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی