مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و به همت معاونت امور جوانان هلال احمر جمعیت هلال احمر استان قم، کارگاه آموزشی آشنایی با اصول مستندسازی و گزارش نویسی با حضور دبیران مجامع و اعضای کانون های دانشجویی و جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با اصول مستندسازی و گزارش نویسی در قم اظهار کرد: مستندسازی یکی از مباحث مهم در سازمان ها و ارگان های مختلف و یکی از راه های کسب تجربه است که، فراگیری این علم در انتشار فعالیت های جوانان هلال احمر بسیار اثرگذار است.

 وی با تاکید بر جایگاه آموزش در هلال احمر گفت: بزرگ‏ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است که مهم‏ترین بخش آن را نسل جوان تشکیل داده است، در این راستا این کارگاه آموزشی با حضور یکی از اساتید بنام در زمینه مستندسازی و گزارش نویسی برگزار شد که مشارکت اعضای کانون جوانان و دانشجویی و آزاد به دنبال داشت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر جمعیت هلال احمر قم با اشاره به ضرورت طراحی و برنامه ‏ریزی فعالیت‏های آموزشی ویژه جوانان به خصوص آموزش آن ها به منظور آماده ‏سازی در انجام خدمات امدادی و بشردوستانه گفت: آموزش، علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت به صورت کاربردی، موجب ارتقای دانش جوانان می شود و در ابعاد وسیعتر نیز می توانیم بابهره مندی از توانمندی و پتانسیل نیروی جوان به معرفی خدمات و تلاش های انسان دوستانه آنها در جمعیت هلال احمر بپردازیم.

آموزش، عامل انعکاس اخبار فعالیت های عام المنفعه


رئیس اداره دانشجویی و جوانان معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص برگزاری این دوره تصریح کرد: در این کارگاه آموزشی یک روزه اعضا با شیوه های گزارش نویسی و مستندسازی آشنا شدند.

نرگس صداقتی با بیان اینکه دوره‏ ها با هدف آگاه ‏سازی افراد و ایجاد انگیزه و جذب نیروهای جدید همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز امور جوانان قم برگزار شد، افزود: تدوین پروژه، مستندسازی و گزارش ‏نویسی و …از موضوعات مطرح شده در این کارگاه به شمار می رود.

برگزار کننده کارگاه آموزشی آشنایی با اصول گزارش نویسی و مستندسازی، افزود: ارتقای سطح دانش و مهارت دبیران و اعضای کانون های دانشجویی و جوانان هلال احمر، تبادل تجربیات و به اشتراک گذاشتن آنها، افزایش سطح روحیه همکاری و بازتاب اخبار فعالیت های عام المنفعه از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی یک روزه بود.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه به منظور توانمندسازی اعضای هلال احمر در ارائه گزارش فعالیت های برگزار شد، ابراز کرد: در پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا می شود.

انتقال تجارب و معرفی اهداف و فعالیت های جوانان هلال احمر به جامعه

دبیر کانون دانشجویی دانشگاه هلال احمر استان قم که یکی از شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی آشنایی با اصول گزارش نویسی و مستندسازی بود اظهار کرد: مهارت گزارش نویسی یکی از مهارتهای مهم برای تولید هر نوع محتواست و هر یک از ما از تنظیم کوچک‌ترین سند‌های رسمی سازمانی تا نشر مطلبی کوتاه در شبکه‌های اجتماعی نیازمند آموختن آن هستیم.

سپهر کاویانی با بیان اینکه کمتر فعالیتی وجود دارد که بتواند در حد گزارش نویسی به رشد و پیشرفت شغلی کمک کند تصریح کرد: با تکیه بر مهارت گزارش نویسی می‌توانیم فعالیت‌های خود را به شیوه‌ای بهتر و اثربخش‌تر ارائه و معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه آموزه های این کارگاه به ما آموخت که می توانیم با انتشار صحیح فعالیت های عام المنفعه از پنهان ماندن تلاش‌های جوانان در میان انبوه اخبار جلوگیری کنیم افزود: گزارش نویسی یکی از فعالیت‌های اولیه در ورود به بسیاری از مشاغل است و فعالیتی مهم و هدفمند است.

مستندسازی عامل جذب مردم به فعالیت های انسان دوستانه


زینب رنجکش، دبیر دانشگاه آزاد قم واحد پردیسان نیز با اشاره به نکاتی در رابطه با آموزه ها خود از کارگاه مستندسازی گفت: در این کارگاه یاد گرفتیم برای مستندسازی فعالیت های بشردوستانه می توانیم با تهیه مجموعه اطلاعات تجربه خود را به اعضایی که در آینده عضو هلال احمر میشوند منتقل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و تاثیر رسانه ها و نقش مستندسازی در جذب عموم مردم به فعالیت های انسان دوستانه در جمعیت هلال احمر بیان کرد: این کارگاه کمک مؤثری به پرهیز از دوباره کاری در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها می کند و می توانیم با انتشار اصولی اخبار فعالیت های اعضا در کانون ها، اهداف جمعیت هلال احمر را به مردم معرفی کنیم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی