مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: بانوان ظرفیت های بالنده و ارزشمندی در خدمت رسانی و فعالیت های جمعیت هستند و این قشر فرهیخته با الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه های مختلف توان و معرفت و تعهد خود را به اثبات می رسانند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر محمد گل فشان در نشست صمیمی کارکنان زن، مربیان و امدادگران جوانان و داوطلبان با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن عنوان کرد: برآنیم با همت خواهران و برادران روندی را در مجموعه هلال احمر در پیش گیریم و جایگاه هلال احمر را توسعه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه در جعفریه پایگاه امداد را ایجاد کرده ایم و در جهت راه اندازی خانه های هلال تلاش هایی صورت گرفته است. افزود: به همین منظور در شهر جفریه و کهک فعالیت هایی را آغاز کردیم و در حال حاضر ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر امدادگر در حوزه خواهران و برادران در این شهر ها داریم.

وی  بیان کرد: در حوزه داوطلبان کارهای زیادی انجام گرفته است و مراسم های خوبی را در کنار فعالیت های گسترده داشته ایم. که یکی از طرح های زیبا مصادف با میلاد فاطمه زهرا(س) تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند بود که در مرحله اول ۱۸ جهیزیه تامین شد و در نهایت به همت خواهران داوطلب به ۲۱ مورد رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: همچنین مراسمی در مجموعه آرین با حضور دانشجویان و داوطلبان برگزار شد که در دو حوزه کار زیبایی بود.

وی ادامه داد: به مناسبت میلاد بانوی دو عالم نیز جشن گرامیداشت در مجموعه مجتمع امام خمینی(ره) در جوار گلزار شهداء برگزار شد که با حضور هلال احمر شبی پر خاطره و با شکوه برای مردم رقم خورد.

گل فشان عنوان کرد: ما وظیفه دینی و سازمانی در همه رده ها داریم که با هم در جهت خدمت خالصانه قدم برداریم همان طور که در سال جاری در طرح های خدماتی در ماه مبارک رمضان و یا در بین مردم کرمانشاه و در جمع آوری کمک های مردمی حضور یافتیم و کارهای بزرگی رقم خورد.

وی اذعان داشت: قم استان تک شعبه ای در سرپل ذهاب بود که فعالیت های گسترده ای را بر عهده گرفت و همه نشان دهنده توانمندی اعضاء و داوطلبان و اعتماد و توجه آنان می باشد تا جایی که ۵ استان زیر نظر قم به فعالیت پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: در منطقه زلزله زده با حضور نیروهای داوطلب ۵۲ نفر جنازه و ۳۸ نفر زنده از زیر آوار خارج شدند که تلاشی سرسختانه رقم زدیم.

وی عنوان کرد: جای مباهات بود که با وجود سختی های زیاد و علی رغم هجمه ها در فضای مجازی توانستیم فراتر از توان خود به خدمت بپردازیم و انگیزه خود را از دست ندهیم.

گل فشان تصریح کرد: در جلسه ای که با کودکان بی سرپرست داشتیم به این فکر می کردم که با وجود همراهی داوطلبان در حمایت از این فرزندان، برای کودکان بی سرپرست مهربان ترین همراه همان خداوند است او این مهربانی را در دل ائمه اطهار(ع) نیز قرار داده است.

وی در ادامه گفت: بانوان داوطلب نقشی اثرگذار در رویدادها و خدمات دارند و اگر نباشند بسیاری از فعالیت ها به ثمر نمی نشیند در تامین جهیزیه و یا حضور بانوان در پل سرذهاب شاهد تلاش های ارزنده ای بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: سختی ها نیروها را در رویدادهای مختلف می سازد و اگر گاهی سخت گیری هایی وجود دارد بی شک برای ساخته شدن است با کمبود غذا و سرمای هوا و محدودیت های بی شمار نیروهای ما دست از تلاش برنداشتند.

وی تاکید کرد: به طور کلی نیروها، نیت های خالصی را در خدمت رسانی نشان داده اند هر چند کم و کاستی های زیادی نیز وجود دارد و توان و امکانات محدود است خوشبختانه جوانان با انگیزه ای در این مدت با همه کمبودها در کنار ما بوده اند.

گل فشان یادآور شد: کاری که با خلوص نیت انجام می شود معامله ای با ارزش با خداست و در آن اجر فراوانی نهفته است.

در ادامه این نشست که به مناسبت روز زن در جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد، حجت الاسلام سید مصطفی علامه مهری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم با گرامیداشت سالروز میلاد صدیقه کبری(ص) خطاب به بانوان داوطلب عنوان کرد: فاطمه زهرا(س)الگو و اسوه بزرگی است که در همه ابعاد می توان از او پیروری کرد.

وی یادآور شد: امام صادق (ع) ایشان را اسوه می نامد و او را افتخار بزرگی برای زنان برمی شمرد ایشان خیر کثیری است.

حجت الاسلام علامه مهری تصریح کرد:یکی از برکات وجودی این بانوی بزرگ، حضور سادات است در حال حاضر در سطح جهان ۱۰۰ میلیون نفر سید داریم که از نسل اهل بیت(ع) و فاطمه زهرا(س) می باشند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی