مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های نوروزی در سه بخش امداد و نجات، جوانان و داوطلبان، از آغاز به کار ارائه خدمات نوروزی در آستانه سال نو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر محمد گل‌فشان در آستانه فرارسیدن سال جدید به تشریح برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان قم در ایام نوروز پرداخت و اظهار کرد: معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم طبق سالهای گذشته با استقرار ۱۹ پایگاه امداد و نجات در نقاط حادثه خیر استان قم ارائه خدمت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ۹۵ نفر پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر هم در این پایگاه‌های حضور داشته و طرح امداد و نجات نوروزی هم از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ ادامه دارد.

 گل‌فشان ادامه داد: پایگاه ویژه امداد هوایی نیز در این ایام به صورت کامل فعال خواهد بود تا در صورت بروز حوادث احتمالی از این ظرفیت نیز برای امداد و نجات استفاده شود.

وی با بیان اینکه لحظه تحویل سال ۹۷ در شب چهارشنبه واقع شده است و در این رابطه تدابیر ویژه با همکاری برخی دستگاه ها صورت گرفته گفت: در این راستا ۱۵۰ تن از نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان قم در لحظه تحویل سال جدید، پوشش امدادی اماکن مقدس را به عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اختصاص پست های درمانی ویژه خواهران در عوارضی‌های تهران – قم و قم کاشان، بیان کرد: همچنین با توجه به حضور گسترده زائران و مسافران نوروزی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، دو پست ویژه امداد و نجات نیز در این اماکن مقدس راه‌اندازی خواهد شد.

خدمت رسانی جوانان هلال احمر در ۳۰ پست ثابت و سیار

وی در ادامه به فعالیت های معاونت امور جوانان هلال احمر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز امسال، هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با حضور ۱۵۰ داوطلب جوان فعال هلال احمر اجرا می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در این طرح روزانه ۶۵ نفر روز عضو جوان به همراه ۵ نفر از همکاران به عموم مردم به ویژه مسافران و زائران شهر مقدس قم ارائه‌ی خدمات می دهند.

وی افزود: در اجرای هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ۲۲ پست ثابت و ۴ سیار و ۴ پروژه سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان جوانان هلال احمر) در تمام استان شهر و بخش ها، در مجموع ۳۰ اکیپ آماده خدمت رسانی به مردم، مسافرین و زائرین شهر مقدس قم تلاش هستند.

دکتر گل‌فشان به نوع فعالیت این پست ها اشاره کرد و گفت: توزیع بروشورهای آموزشی، برپایی ایستگاه سلامت سنجش فشار خون و ارائه اطلاعات پیشگیرانه در خصوص اعتیاد، برپایی نماز جماعت در خیمه های نماز، فضای دوستدار کودک و همچنین پنجمین جشنواره بین المللی نقاشی صلح و دوستی از جمله برنامه‌های معاونت امور جوانان هلال احمر است که در پست های ثابت و سیار پیش بینی و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پویش “بهرفت” بخش دیگری از طرح نوروزی جوانان به شمار می رود، بیان کرد: در بخش ایمنی این طرح ملی نیز، جوانان هلال احمر با همکاری یونیسف، همچون سال گذشته با راه اندازی کمپین “نه به تصادفات جاده ای” با شعار (بهبود رفتارهای ترافیکی) در راستای حساس سازی مردم نسبت به قوانین راهنمایی رانندگی و مراقبت و حفظ ایمنی در سفرها تلاش می کنند.

اجرای طرح های مروجین سلامت، نیابت و فرشتگان رحمت/توزیع ۳ هزار سبد کالا میان خانواده های کم برخوردار

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه به فعالیت‌های معاونت داوطلبان این جمعیت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: سازمان داوطلبان هر ساله در ایام نوروز  طرح فرشتگان رحمت، مروجین سلامت و نیابت را در دستور کار دارد که این طرح ها در استان قم نیز با مشارکت داوطلبان و خیرین به اجرا می‌رسد.

دکتر گل‌فشان بیان کرد: طرح فرشتگان رحمت همچون سال های قبل با هدف تامین سید غذایی خانواده‌های نیازمند در ایام نوروز با کمک خیرین و داوطلبان این جمعیت در حال اجرا است، در این طرح نیازهای شب عید خانواده های تحت پوشش و بی سرپرست و بد سرپرست تامین می شود.

گل فشان افزود: این طرح با مشارکت خیرین از طریق کمک های نقدی و غیر نقدی پشتیبانی می شود و امسال در این طرح بیش از ۳ هزار سبد کالا از اواسط اسفند ماه سال جاری تا روز ۱۵ فرودین ماه سال آینده بین افراد کم برخوردار توزیع می شود.

وی ادامه داد: طرح مروجین سلامت در قالب آمادگی داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای کاهش آسیب های احتمالی از فعالیت های پرخطر در ایام پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری اجرایی شد.

وی تصریح کرد: برنامه های این طرح با برگزاری جلسات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت که در خانه های هلال و به ویژه در خانه داوطلبان جمعیت هلال احمر مرکز قم و با مشارکت معاونت پیشگیری نیروی انتظامی عملیاتی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: برنامه دیگر داوطلبان جمعیت هلال احمر قم، اجرای طرح نیابت است که هر سال در آستانه سال نو با هدف دلجویی از سالمندان و بیماران سالمند که در آسایشگاه های سالمندان برگزار می شود. در این طرح داوطلبان با تزئین سفره های هفت سین به نیابت از فرزندانی که در بین سالمندان نیستند شادی را به محفل سالمندان اهدا می کنند.

وی در پایان با اشاره به شاهراه بودن استان قم بیان کرد: از مسافران نوروزی تقاضا داریم که به علائم و هشدارهایی که در جاده‌ها و شهرها اعلام و نصب می‌شود توجه کنند و امیدواریم با تلاش نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه های استان در نوروز شاهد کمترین تصادفات و آسیب های جاده ای باشیم و بتوانیم با ارائه خدمت صادقانه لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای مسافران نوروزی شهر قم رقم بزنیم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی