مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

اجرای طرح بازیافت،در حمایت از طبیعت در روزهای بهاری با همت جوانان هلال احمر قم در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ “بازگشت سبز” یا همان طرح بازیافت طرحی در راستای حمایت از محیط ‌زیست و طبیعت است، این طرح از سال گذشته در قالب بازیافت و تفکیک زباله برای بازگشت به چرخه طبیعت با همکاری سازمان پسماند شهرداری قم در کنار طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نورزی در پایگاه های این طرح در حال اجرا است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم در این باره اظهار کرد: همکاری هلال‌احمر، محیط ‌زیست و سازمان پسماند طرحی نو را برای عید نوروز امسال جوانان رقم زده است.

محمد مصباحی با بیان اینکه این طرح از نخستین روزهای فروردین به صورت تفاهمی به اجرا درآمده است افزود: نحوه اجرای این طرح به‌ این ‌ترتیب است که اقلامی نظیر کیسه‌های زباله خشک و تر کوچک برای ارائه به مسافرین جهت استفاده در داخل خودروها و مداد رنگی و کتابچه‌های آموزشی که حاصل بازیافت محیط ‌زیستی است به همراه بادکنک از سازمان پسماند به جهت اجرای طرح توسط جوانان هلال‌احمر دریافت شده است.

وی بیان کرد: کیسه‌های زباله در پست‌های طرح ملی ایمنی و سلامت در عوارضی قم به تهران توزیع می‌شود و در عوارضی کاشان با دریافت زباله‌های تفکیک شده در غرفه دوستدار کودک در برابر زباله‌های تفکیک شده قابل بازیافت، به کودکان هدایایی نظیر مداد رنگی و کتابچه‌های آشنایی با محیط‌زیستی و بادکنک اهدا می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: در اجرای این طرح توسط اعضای اکیپ، از مسافرین عوارضی تهران خواسته می‌شود تا زباله‌های خود را در دو بخش زباله‌های خشک و تر تفکیک کرده و در پست عوارضی کاشان آن را تحویل داده و در ایستگاه نقاشی در قبال آن برای کودکان جوایز محیط ‌زیستی دریافت کنند.

مصباحی با اشاره به استقبال مردم از این طرح گفت: هر روز تا پایان طرح ملی، روند اجرای این کار فرهنگی در راستای حمایت از محیط ‌زیست در پست عوارضی قم _ کاشان و تهران ادامه دارد.

پیوستن فرماندار قم پویش “نه به تصادفات جاده ای”

محمد مصباحی تصریح کرد: کمپین “نه به تصادفات جاده ای” در آغاز طرح نوروزی، ابتکاری فرهنگی از سوی سازمان جوانان هلال احمر بود، در این کمپین عموم مردم با امضای میثاق نامه تلاش کردند به سهم خود در راستای تصحیح رانندگی از بسیاری از تخلفات منجر به حوادث تلخ جاده ای چشم پوشی کنند.

وی بیان کرد: در این راستا جوانان هلال احمر قم نیز با تلاش در جهت اطلاع رسانی در پست های هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت به دنبال معرفی طرح بهرفت و فرهنگسازی در پیشگیری از تصادفات هستند.

براساس این گزارش فرماندار قم به همراه معاونان و جمعی از مسولان استان و مسافران و زایران شهر کریمه اهل بیت (س) در پنجمین روز خدمت با امضای میثاقنامه به این کمپین مردمی پیوستند.

۵۹ هزار نقشه در بین مسافرین توزیع شده است

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم گفت: تا کنون ۵۹ هزار نقشه در بین مسافرین توزیع شده است.

مصباحی در این جلسه با اشاره به مراجعه ۵۱ هزار نفر جهت دریافت خدمات از ایستگاه های ثابت و سیار هلال احمر بیان کرد: ۵۹ هزار نقشه و بروشور در بین مسافرین توزیع شده است.

وی در جلسه کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم با بیان اینکه تا کنون ۵۱ هزار نفر مراجعه و خدمات دریافت کرده اند گفت: ۱۳۵ نفر به خیمه های نماز برپا شده مراجعه داشته اند.

وی با اشاره به خدمات هلال احمر در روزهای اخیر افزود: ۵۹ هزار نقشه و بروشور تا کنون در بین مسافرین توزیع شده است.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی