مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

بازدیدهای مسولین استانی از پایگاه های هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ادامه دارد، ارائه خدمات جوانان هلال احمر قم در چهار روز نخست اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به بیش از 31 هزار تن رسید.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ هجدهمین دوره ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در حالی چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت که جمعی از مسولان استانی و از پایگاه های اجرای طرح بازدید کردند.

این مسولین با تبریک آغاز سال جدید و آرزوی موفقیت برای اعضای جوان هلال احمر، ارائه خدمات متنوع فرهنگی هلال احمر را قابل تحسین ارزیابی کردند و ضمن امضای میثاق نامه به پویش ملی ” نه به تصادفات جاده ای ” با شعار تلاش برای بهبود رفتارهای ترافیکی پیوستند.

در نخستین روزهای اجرای این طرح؛ آیت الله سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه استان قم از پست هاى نوروزى جمعیت هلال احمر در صحن فاطمی حرم مطهر به صورت سرزده بازدید کرد و با نگارش یادداشتی در دفتر یادبود این طرح نوشت: “رسول اکرم(صلی الله علیه و آله)  مَنْ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَنْ سَرَّنِی فَقَدْ سَرَّ اللَّهَ. خدمت به بندگان خدا از بهترین و والاترین خدمت ها است که این توفیق شامل حال شما عزیزان شده است. از خداوند متعال برای  تمامی خدمتگزاران خدمتی قبول و برای تمامی مسافران سفری بی خطر آرزو داریم.”

دومین بازدید استاندار قم از پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی
سید مهدی صادقی، استاندار قم که به همراه روسای ارشد جمعیت هلال احمر کشور و مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در مراسم افتتاح طرح از پایگاه های امداد و نجات و  طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بازدید کرده بود در دومین حضورش در پست ستاد تسهیلات از خدمات جمعیت هلال احمر در میزبانی از زائران و مسافران نوروزی تقدیر کرد و با امضای میثاقنامه به کمپین ” نه به تصادفات جاده ای پیوست.

خبرنگاران و اهالی رسانه قم به جمع حامیان پویش نه به تصادفات جاده ای ملحق شدند

 سازمان جوانان هلال احمر به منظور فرهنگسازی و دعوت از مردم به رانندگی بدون تخلف در ایام نوروز و با ‏پشتوانه ۲۰ هزار جوان داوطلب و شبکه گسترده پایگاه های این سازمان در مبادی ورودی و خروجی شهرها، با ‏راه اندازی کمپین نه به تصادفات و مشارکت شخصیت های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنرمندان تلاش می کند ‏تا مسافران نوروزی را به رانندگی بدون تخلف و ایمن دعوت نماید.‏

در این طرح مردم با امضای میثاقنامه کمپین، متعهد می شوند که نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.‏ در چهارمین روز از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه و عکاسان خبری با تهیه پوستر اختصاصی بهرفت، و انتشار در فضای مجازی، ضمن لبیک به دعوت جوانان هلال احمر، همراهی خود را با این کمپین مردمی نه به تصادفات جاده ای اعلام کردند.

همچنین کانال های بزرگ خبری استانی نیز با هدف حمایت از این طرح زندگی بخش با انتشار پوستر و معرفی اهداف طرح، در این اقدام داوطلبانه جوانان هلال احمر مشارکت کردند.

بهرفت، تلاشی همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی

پیوستن مردم و مسولان قم به کمپین نه به تصادفات در پست های هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با جدیت ادامه دارد و در این راستا، رییس اوقاف، معاونت‌ خدمات شهری شهرداری، مدیرکل پدافند غیرعامل، مدیر ستاد اقامه نماز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری وسخنگوی شورای اسلامی شهر قم، مدیرکل مدیریت بحران استان قم و جمع کثیری از مردم و نجاتگران پایگاه شهید صابری جعفریه با امضای میثاق نامه کمپین ملی “نه به تصادفات” و تهیه پوستر اختصاصی با ربات @behraft_bot که ویژه این طرح ملی انسان دوستانه طراحی شده است به گویش مردمی پیوستند.

همچنین بخشدار بخش کهک نیز در بازدید از اکیپ های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و ضمن امضای میثاق نامه و پیوستن به کمپین نه به تصادفات سالی سرشار از سلامتی را برای همه مردم ایران آرزو کرد.

جوانان هلال احمر حامیان محیط زیست در نوروز

اهدای پاکت زباله برای تفکیک زباله های خشک و تر در هنگام سفر به خودروها، و اهدای بسته‌های فرهنگی حاوی اطلاعات و بهداشت سفر به مسافران، برپایی مسابقه ویژه دوستی با طبیعت و محیط زیست با اهدای جوایز در پایگاه‌ها از دیگر برنامه‌های جوانان هلال احمر استان قم در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است.

چهار روز خدمت جوانان هلال احمر قم به روایت آمار

بر اساس این گزارش، آخرین آمار خدمت رسانی جوانان جمعیت هلال احمر قم در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که همراه با سراسر کشور و با شعار “تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی” در ۳۰ اکیپ ثابت و سیار از ۲۸ اسفند آغاز به کار کرده است، تا روز دوم فروردین ماه از مرز ۳۱ هزار تن گذشت.

در این طرح، جوانان در پایگاه های هلال احمر به مسافران قم خدماتی شامل، ایستگاه های سلامت و فرهنگی و اطلاع رسانی ارائه می کنند که در این میان ۳۵۸ نفر از خدمات ایستگاه سلامت و سنجش فشار خون، خدمات مشاوره ای و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و بیش از ۱۳۰ نمازگزار از خیمه های نماز استفاده کرده اند.

همچنین در ایستگاه های دوستدار کودک هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی قم ۱۷۳ کودک از برنامه های فرهنگی و تفریحی و مسابقات، از جمله جشنواره بین المللی نقاشی صلح و دوستی و جشنواره قصه گویی و کتابخوانی و برپایی ایستگاه های بازی و آموزش در این پایگاه ها بهره مند شده اند.

در ارائه این خدمات ۴۷ نفر روز بانوان و ۹۸ نفر روز از برادران جوان هلال احمر به صورت داوطلبانه مشارکت داشته اند که در مجموع اقلام فرهنگی توزیع شده میان مسافرین ۲۲ هزار و ۳۱۴ نسخه نقشه شهر و استان قم، با معرفی مناطق زیارتی و گردشگری و ۱۴هزار ۵۷۸ نسخه بروشور های بهداشتی و سلامتی و اطلاع رسانی ارائه اطلاعات پیشگیرانه در خصوص اعتیاد و ایدز و … ۱۴ هزار و ۶۵۲ مورد لوح و سایر محصولات فرهنگی است.

گفتنی است، هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر قم از ۲۸ اسفندماه ۹۶ الی ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد. و در این طرح ۲۰ هزار جوان در ۱۰۰۰ پایگاه درسراسر کشور اقدام به ارائه خدمات متنوع به مسافران میکنند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی