مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: 118 هزار و 12 تن از مسافران نوروزی از 28 اسفندماه سال گذشته تا 6 فروردین امسال به پایگاه های ثابت و سیار هلال احمر قم مراجعه کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم به نقل از ایرنا؛ محمد مصباحی با اشاره به این که هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر قم از ۲۸ اسفندماه ۹۶ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد، افزود: از این تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۵۵ تن به پایگاه های ثابت و یک هزار و ۵۵۷ تن به پایگاه های سیار هلال احمر مراجعه کردند.

وی افزود: ۲۲ پایگاه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی، ورودی و خروجی های استان قم، سطح شهر و بخش های تابعه از جمله شهرهای کهک، دستجرد و جعفریه با حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم فعال است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمرقم ادامه داد: ۳۷ هزار و۹۲۱ نسخه نقشه،۲۱ هزار و ۳۷۴ نسخه بروشور فرهنگی و۲۱هزار و ۲۰۶ نسخه سایر محصولات فرهنگی و آموزشی در بین مراجعه کنندگان توزیع شده است.

وی از فعالیت ایستگاه های سلامت هلال احمر قم خبر داد و گفت: در این ایستگاه ها خدماتی از جمله سنجش فشارخون، خدمات مشاوره ای و پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و ایدز ارائه می شود که از ابتدای طرح نوروزی تا کنون ۸۹۸ تن مراجعه کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار ارائه خدمات به مسافران نوروزی، فضای دوستدار کودک نیز پذیرای کودکان است، از این رو ۳۷۴ تن از امکانات این بخش استفاده کرده اند.

مصباحی گفت: خیمه های نماز با حضور امام جماعت در راستای ترویج فرهنگ احیای نماز و اقامه نماز اول وقت، برای سهولت دسترسی مسافران در کنار پایگاه های ثابت و سیار برپا شده است.

وی ابراز داشت: همچنین با توجه به نیاز مسافران به مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سوالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص ایستگاه‌ های پاسخ به مسائل شرعی نیز از صبح تا عصر در پایگاه‌ های طرح ملی ایمنی و سلامت دایر است.

وی از اجرای طرح امضاء میثاق نامه (کمپین نه به تصادفات جاده ای) خبر داد و گفت: سازمان هلال احمر به منظور فرهنگ سازی و دعوت از مردم به رانندگی بدون تخلف در ایام نوروز با ‏راه اندازی کمپین نه به تصادفات و مشارکت شخصیت های سیاسی، اجتماعی، ورزشی و هنرمندان تلاش می کند ‏تا مسافران نوروزی را به رانندگی بدون تخلف و ایمن دعوت کند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمرقم گفت: در این طرح مردم با امضای میثاق نامه کمپین، متعهد می شوند که نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند و در طرح نوروزی ۸۰۸ تن در قم به این کمپین پیوستند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی