مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

بهار 97 هم با خدمت رسانی بی وقفه جوانان هلال‌احمر در پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی رونق دیگری گرفته است، روزهای پایانی هر سال برای جوانان هلال‌احمر رنگ و بوی تجدید خاطرات و شروع فصلی نو از همدلی و دوستی در خدمت‌رسانی داوطلبانه به همه مردم ایران است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ یک هفته تلاش شبانه روزی جوانان هلال‌احمر قم در میزبانی از مسافران سراسر ایران به پایان رسید و هم‌زمان با اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان قم برنامه های متنوعی از سوی اعضای جوان و خوش‌ذوق استان در حال اجرا است.

آموزش کودکان با برنامه های متنوع و جذاب در فضای دوستدار کودک

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم با اشاره به برپایی غرفه دوستدار کودک اظهار کرد: همچون سنوات گذشته، در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نیز، با هدف ایجاد محیطی آرام و شاد و ارائه آموزش‌های مفید با بیان کودکانه ویژه نونهالان، فضای دوستدار کودک در کنار پایگاه‌های اطلاع‌رسانی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برپا شده است.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال کودکان از این فضا، در طرح‌هایی ابتکاری جمعی از اعضای کانون غنچه‌ها با حضور در پایگاه‌های طرح ملی و فضای دوستدار کودک ضمن مشارکت در اجرای طرح ملی، در ایستگاه نقاشی به‌عنوان میزبان کودکان در فضای دوستدار کودک اقدام به خدمت‌رسانی می کنند و آن‌ها را با برنامه‌های کشوری هلال‌احمر از جمله نکات آموزشی طرح بهرفت در قالب بهبود رفتارهای ترافیکی آشنا می‌کنند.

مصباحی اضافه کرد: معرفی جشنواره ملی نقاشی صلح و دوستی و اجرای برنامه‌های متنوع قصه‌گویی و معرفی مسابقات فرهنگی و کتابخوانی در فضای دوستدار کودک از دیگر فعالیت‌های غنچه‌های هلال‌احمر در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان قم است.

وی تصریح کرد: در این ایستگاه ها کودکان با مشارکت در مسابقه ها فرهنگی_ آموزشی اقلامی در قالب هدایایی فرهنگی دریافت می کنند.

بهرفت، تمرینی برای اصلاح رانندگی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه بهرفت، تمرینی برای اصلاح رانندگی است، گفت: جوانان هلال احمر در راستای فرهنگ سازی و بهبود رفتارهای ترافیکی در پایگاه‌های هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تلاش می کنند رانندگان و مسافران را با طرح های متنوع، نسبت به اصلاح در روش های رانندگی خطرآفرین آگاه کنند.

وی افزود: همزمان با موج پیوستن، مردم و مسافران و زائران شهر کریمه اهل بیت (س) به کمپین نه به تصادفات جاده ای، سردار مجتبایی؛ فرماندهی نیروی انتظامی استان، رضا سیار، فرماندار قم؛ حجه الاسلام نجاریان زاده، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات؛ علی پارسانیا، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان؛ سید امیر سامع، معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم نیز به جمع حامیان این پویش مردمی ملحق شدند.

مصباحی با اشاره به اینکه مسولان ارشد استانی در روزهای نخست حمایت خود را از کمپین بهرفت اعلام کرده بودند گفت: همچنین سیدمحسن میرهادی، مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم؛ محمد احمدی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم و معاون فرماندار قم و اعضای دفترنمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر در استان با حضور در پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، ضمن امضای میثاقنامه به کمپین نه به تصادفات جاده ای پیوستند.

 از برپایی نماز جماعت درخیمه‌های نماز تا پاسخگویی به مسائل شرعی مسافران

محمد مصباحی بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های پایگاه‌های هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان قم برپایی خیمه‌های نماز است.

وی افزود: برپایی نماز جماعت در پایگاه های شهر کهک و قم به همت نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم امسال از نقاط قوت برپایی خیمه های نماز در استان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: این طرح در راستای ترویج فرهنگ احیای نماز و اقامه نماز اول وقت، برای سهولت دسترسی مسافرین خیمه نماز در مجاور ایستگاه‌های طرح ملی برپا شده است که در کنار این خیمه‌ها، پاسخگویی به مسائل شرعی نیز انجام می‌شود.

مصباحی گفت: خیمه‌های نماز در کنار پایگاه‌هایی که محلی برای اقامه نماز مسافرین ندارد برپا شده است، همچنین با توجه به نیاز مسافرین به مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سؤالات و احکام نماز، سفر و حد ترخص ایستگاه‌های پاسخ به مسائل شرعی نیز از صبح تا عصر در پایگاه‌های طرح ملی ایمنی و سلامت دایر هست.

بر اساس این گزارش، فعالیت های جوانان هلال احمر در پایگاه طرح ملی در شهرهای جعفریه، کهک، دستجرد و سلفچگان نیز در حال اجرا است که، مهندس اوروجی مدیرکل بحران استان در هفتمین روز از تلاش جوانان ضمن بازدید از پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بخش کهک و حضور در اقامه نماز جماعت از تلاش های جوانان و امدادگران هلال احمر در ایام نوروز قدردانی کرد.

گفتنی است؛ هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر قم از ۲۸ اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی