مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب

محمد مصباحی با اشاره به اجرای هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از برخورداری بیش از 261 هزار نفر از زائران و مسافرانی که یه شهر قم سفر کردند، از خدمات جوانان هلال احمر خبر داد.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی در پایان اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به تشریح نحوه‌ی اجرای این طرح در استان قم پرداخت و اظهار کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هجدهمین سال خدمت را در حالی به اتمام رساند که بیش از ۲۶۱ هزار نفر از زائران و مسافرانی که به شهر مقدس قم مشرف شدند، از خدمات آن بهره‌ بردند.

وی با اشاره به اینکه امسال شعار طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، «تلاش همگانی برای بهبود رفتارها ترافیکی» بود، بیان کرد: امسال در سومین سال اجرای طرح ملی کمپین پیشگیرانه “نه به تصادفات جاده ای” در سازمان جوانان برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی در اکیپ‌های طرح ملی نوروزی قم نیز اجرا شد.

مصباحی با اشاره به استقبال مردم و مسئولان از پویش مردمی طرح ملی بهرفت گفت: در این مدت ۲۸۷۰ نفر با امضای میثاق نامه کمپین نه به تصادفات جاده ای به این پویش انساندوستانه پیوستند.

مصباحی به آمار مراجعه کنندگان به پست‌های ثابت و سیار طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعین و مسافرانی که به پست‌های ثابت و سیار جوانان مراجعه کردند بیش از ۲۶۱ هزار نفر بوده که این افراد از خدمات مختلف طرح استفاده کرده‌اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم با اشاره به زمان اجرای این طرح، افزود: این طرح به مدت ۱۵ روز از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین سال جاری اجرایی شد و در این مدت در مجموع ۱۹پست ثابت سیار جوانان قم، با فعالیت ۶۱۳ نفر روز نسبت به ارائه خدمت به مسافران نوروزی اقدام کردند.

مصباحی با اشاره به برپایی اکیپ در شهرهای کهک، جعفریه و دستجرد توسط اعضای جوان، بیان کرد: همچنین امسال با توجه به افزایش تردد و نیاز مسافرین در ایام تعطیلات نوروزی اکیپ های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران در این شهرها با مشارکت و همکاری اعضای جوانان بر پا و به مسافران ارائه خدمت کرد.

وی از برپایی خیمه نماز در ایام نوروز خبر داد و ابراز کرد: با تاکید مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قم نسبت به برپایی نماز جماعت در اول وقت، در طرح ملی خیمه نماز در کنار پایگاه‌های اطلاع رسانی بر پا شد که در آن ائمه جماعات که از اعضای کانون طلاب هلال احمر بودند نسبت به برگزاری نماز جماعت اقدام کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به حضور روحانیون جهت پاسخگویی به سوالات شرعی مسافران، گفت: در مدت اجرای طرح ۱۶۲۲نفر به خیمه‌های نما و غرفه های پاسخگویی مراجعه کرده و سوالات و شبهات دینی و اعتقادی خود را عنوان و پاسخ آن را دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در راستای حساس سازی و آگاهی عموم مردم از آسیب های اجتماعی، در طرح ایستگاه سلامت و پیمان، اقدام به سنجش فشار و قند خون و همچنین مشاوره های پیشگیرانه از ایدز و اعتیاد شد که در مجموع ۲۰۴۰ نفر از مسافران نوروزی به این ایستگاه‌های سلامت طرح نوروزی مراجعه کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم به آمار کودکانی که از طرح‌های مفرح نوروزی پایگاه های هلال احمر بهره برده اند، اشاره‌ کرد و گفت: ۱۲۲۹ نفر از کودکان در برنامه‌های که شامل مسابقات فرهنگی، نقاشی و بازی های گروهی و ورزش بود شرکت کردند و از خدمات رفاهی فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این ایام همچنین تعداد۷۸۲۲۳ نسخه نقشه، ۴۲۴۳۲ نسخه بروشور و ۴۱۳۸۰نسخه و سایر محصولات فرهنگی شامل نشریه و پازل و نرم افزار در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از اجرای طرح سحاب(سامانه حرکت‌های امدادی) در ایام نوروز خبر داد و بیان کرد: در این طرح نیز تیم‌های سحاب متشکل از اعضای جوان در مسیرهایی که امکان تردد خودرو نبود، با دوچرخه گشت زنی کرده و به امداد و ارائه اطلاعات و راهنمایی مسافران بر اساس تجهیزاتی که در کوله پشتی‌ها به همراه داشتند، پرداختند.

مصباحی در پایان ضمن تقدیر از جوانانی که در اجرای طرح نوروزی مشارکت فعال داشتند، خاطرنشان کرد: تمام اعضاء با تمام توان خود تلاش کردند که بهترین میزبانی و پذیرایی را از زائران حضرت فاطمه معصومه(س) انجام دهند که امیدواریم حاصل این تلاش‌ها مورد رضایت الهی و مسافران نوروزی قرار گرفته باشد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی