مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب




دکتر محمد گل فشان در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار در قم پیرامون برگزاری دوره بومی نو در جمعیت هلال احمر عنوان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند ایده پردازی است که می تواند در آینده هر کشوری اثرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: دوستان قدیمی جمعیت هلال احمر قم به یاد دارند که در سال ۸۰ ایده های خاصی را ارائه می دادند که پردازش و اجرا می شد و اعتباری در جهت تحقق آن تعلق می گرفت.

وی تصریح کرد: امروز نیز چنین ظرفیتی در جمعیت هلال احمر برای جوانان وجود دارد و می توان با ایده پردازی فرصت های خوبی را در جهت اشتغال زایی ایجاد کرد.

گل فشان بیان کرد: در این راستا طرح های زیبا و علمی که با مشارکت دست اندرکاران ارائه می شود باید تداوم داشته باشند همچنین طرح هایی که در زندگی اثرگذار است به خوبی ارائه شده و به سرانجام برسد.

وی اظهار داشت: مخترعان مطرح و برخی از شرکت های بزرگ جهانی موفقیت های خود را از ایده های کوچک آغاز کردند و بسیاری از اختراعات و ایده ها در پی وجود نیازهایی شکل گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: هیچ یک از مخترعان، عالمان دینی و اندیشمندان برجسته ای نبودند بلکه با استفاده از سطح هوشی خود به هر میزانی که باشد به رشد و شکوفایی رسیدند.

وی بیان کرد: بسیاری از جوانان ما چه قبل یا بعد از انقلاب به پیشرفت ها و خلاقیت های زیادی دست یافتند به ویژه پس از انقلاب به دلیل رشد علمی در کشور، جوانان زیادی به موفقیت های چشمگیری رسیدند.

گل فشان گفت: جدیت جوانان حاضر در این کارگاهها قابل تقدیر است شاید بسیاری از ایده ها در ابتدای امر به سرانجامی نرسد اما با تلاش های لازم می توان آن را عملیاتی کرد.

وی عنوان کرد: طرح ها و ایده های کارآمد و مفید که منجر به کسب و کار شود باید مورد حمایت قرار گیرد.

ایده هایی که درد جامعه را درمان می کند ارزشمند است

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی علامه مهری، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار با تقدیر از معاونت جوانان و دیگر دست اندرکاران برگزاری کارگاه اظهار داشت: جوانان تلاش گر در هر کجا باشند آثار و برکات خوبی بر جای می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری افزود:تنوع برنامه ها و علاقه و اشتیاق جوانان در جمعیت هلال احمر نیز آثار ارزشمندی بر جی گذاشته است.

وی در مورد برگزاری کارگاه ایده پردازی تصریح کرد: کارآفرینی از دستاوردهای مهم ایده پردازی است یکی از موضوعات مهم و به روز مساله کارآفرینی و اشتغال است که با ایده پردازی به ثمر می نشیند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) خطاب به کمیل می فرمایند بدان هیچ حرکتی چه دنیوی و یا اخروی نیست مگر اینکه انسان ابتدای این حرکت نیاز به شناخت داشته باشد.

وی بیان کرد:در ابتدای هر امری باید نسبت به آن موضوع شناخت پیدا کرد یکی از مشکلات جدی در جامعه عدم مطالعه و فقدان برنامه ریزی و نداشتن برای مسائل مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان در زندگی تحصیل می کنند و بدون شناخت واقعی از رشته های تحصیلی پس از مدتی با صرف هزینه های هنگفت به نتیجه ای نمی رسند و در آینده به شغل مورد نظر دست نمی یابند.

وی گفت: این افراد مجبورند شغلی را انتخاب کنند که با روحیات آن ها تطابقی نداشته است چرا که در رشته های تحصیلی خود مطالعه و اندیشه ای و یا چشم اندازی از آینده شغلی خود با توجه به رشته تحصیلی ندارند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود:در حالی که اگر هدف گذاری و برنامه ریزی شود می توان به نتیجه ای مثبت دست یافت.

وی تصریح کرد: چنین رویکردهایی حتی در حوزه و دانشگاه وجود دارد و گاهی حوزویانی می بینیم که شناختی از آینده طلبگی ندارند و بدون مطالعه وارد حوزه می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری بیان کرد: بسیاری از سرمایه گذاران نیز با نداشتن چنین شناختی وارد کار می شوند و متضرر می گردند و بدون در نظر گرفتن نتیجه و سرانجام آن کار به پیشرفتی نمی رسند.

وی گفت: با راهنمایی اساتید و همراهی بزرگان می توان راهی را انتخاب کرد که نتیجه ای مثبت در پی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: باید از اندیشه های جوانان نیز استفاده کرد آن ها ایده ها و طرح های زیبایی دارند که باید به آن ها میدان داد و بسترهای لازم را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: البته جوانان نیز تجربیات و راهکارهای راهبردی دیگران را جدی بگیرند و بدان توجه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین علامه مهری تصریح کرد: برگزاری این کارگاههای آموزشی بسترهای مهمی را برای تحقق فکر ها اندیشه ها و طرح ها به وجود می آورد.

وی بیان کرد: ایده هایی که درد جامعه را درمان می کند ارزشمند است و می توان با برنامه ریزی این ایده ها را عملیاتی کرد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی