مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در سال گذشته 33 هزار و 454 نفر در برنامه های اوقات فراغت هلال احمر قم شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی با تشریح عملکرد فعالیت های جمعیت هلال احمر استان قم در سال گذشته عنوان کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی یکی از برنامه های جمعیت در سال قبل بود که از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۵ کلید خورد و تا ۱۵ فروردین ۹۶ تداوم داشت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در این طرح ۲۸ پست شامل پست های ثابت و سیار به ارائه خدمت پرداختند و در مجموع ۱۹۰ هزار و ۳۲۴ نفر به این پست ها مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: در این مدت ۲ خیمه‌ نماز و ۵ چادر سلامت و ۱ چادر دوستدار کودک ویژه مسافران برپا شد که در این راستا ۶ هزار و ۲۲۵ نفر به ایستگاههای سلامت و ۱ هزار و ۱۸۶ نفر به فضای دوستدار کودک مراجعه کردند. همچنین ۱۷۶ هزار و ۳۴۷ برگ ویژه اقلام بین مراجعه کنندگان و مسافران توزیع شد.

مشارکت ۲۴ هزارنفر در ۴۴۵ فعالیت بشردوستانه و فوق برنامه

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در سال گذشته ۴۴۵ فعالیت بشردوستانه و فوق برنامه با حضور ۲۴ هزار و ۴۹۷ نفر برگزار شد همچنین ۳۳ هزار و ۴۵۴ نفر در برنامه های اوقات فراغت هلال احمر قم شرکت کردند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته هلال احمر و هفته جوان در سال گذشته بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شوراهای اجرایی و دبیران،برگزاری مسابقات رفاقت مهر استانی خواهران و برادران ،برگزاری اختتامیه و تقدیر از فعالان طرح نوروز از جمله این برنامه ها بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: از دیگر برنامه های هفته هلال احمر و هفته جوان می توان به افتتاح خانه هلال جمکران همراه با جشن اعیاد شعبانیه، مراسم جشن ۹۵ سالگی هلال احمر و شرکت در برنامه طنز قمپز در سال گذشته اشاره کرد.

وی گفت: برگزاری اردوی ویژه خواهران و برادران، برپایی ایستگاه سلامت و فراخوان عضویت در دانشگاهها و انتخابات شورا های دانشجویی دانشگاه ها و اهدای خون و همدلی با کودکان بی سرپرست توسط کانون دانشجویی دانشگاه قم از دیگر برنامه ها در سال گذشته بود.

مصباحی ادامه داد: برگزاری جشنواره ورزشی امدادی غنچه های هلال، حضور در برنامه تلویزیونی دورهمی، بازآموزی تیمهای منتخب مسابقات رفاقت مهر نیز منتخب برنامه های هفته هلال احمر و هفته جوان در سال ۹۶ به شمار می رود.

وی در خصوص برنامه های اجرا شده در هفته مبارزه با مواد مخدر با شعار نه به اعتیاد در سال گذشته بیان کرد: حضور درآزمون طرح ملی پیمان،برگزاری جلسه توجیهی طرح پیمان ویژه نمایندگان کانون های مساجد وخانه های هلال و جلسه هماهنگی و اجرای برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر با مسؤلین شعب از دیگر برنامه ها بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: در سال گذشته در هفته مواد مخدر پایگاه اطلاع رسانی طرح ملی پیمان در روز عید فطر راه اندازی شد ضمن اینکه جوانان در برنامه تئاتر خیابانی در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز حضور یافتند.

وی در مورد برگزاری کارگاه آموزشی طرح پیمان توضیح داد: برگزاری جلسه انتخاب سرگروه های طرح پیمان در مرکز امور جوانان هلال احمر و برگزاری جلسات طرح ملی پیمان در اداره آموزش و عملیات امدادی و تشکیل نمایشگاه عکس و پوستردر مرکز امور جوانان و اردوگاه ملاصدرا در حاشیه برگزاری اردو از برنامه های کارگاه آموزشی طرح پیمان بود.

مصباحی عنوان کرد:در سال گذشته همچنین برنامه هایی مانند تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد توسط کانونهای مختلف و اعزام کارشناس مواد مخدر جهت جلسه ماهیانه داوطلبان و برگزاری اردوی تفریحی ملاصدرا و برگزاری کارگاه آموزشی طرح پیمان جهت خواهران کانون جوانان را در هفته مبارزه با مواد مخدر دنبال کردیم.

وی پیرامون برنامه‌های ماه مبارک رمضان در سال قبل اظهار داشت:شرکت در ضیافت افطاری به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س)تحت عنوان سفره مهربانی و غبارروبی بقاع متبرکه و غبار روبی مساجد توسط کانون روستایی و جلسه هم اندیشی اعضا با هدف اجرای طرح اطعام نیازمندان از برنامه های سال گذشته در ایام ماه رمضان بود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: افطاری صمیمانه اعضا با عنوان ” عهد قدیم”همراه با جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شرکت در اردوی جماران و دیدار با ریاست جمهوری اعضای نخبه و شرکت در ضیافت افطاری و حضور تعدادی از اعضاء در بوستان علوی جهت نقاشی صورت کودکان از عناوین برنامه ها در ماه رمضان سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی مفتاح ویژه ختم قرآن کریم و برگزاری اردوی تفریحی آموزشی همراه با ضیافت افطاری با مشارکت خود اعضا و جشن دوستی و مسابقه نقاشی ” کرامت و احسان از جمله برنامه هایی بود که در سال گذشته انجام گرفت.

وی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و پیامکی ویژه ماه مبارک رمضان و اقامه نمازجماعت همراه با آموزش احکام و شرکت در راهپیمایی روز قدس از جمله برنامه هایی بود که در ماه رمضان سال گذشته مورد استقبال قرار داشت.

مصباحی ادامه داد: در سال گذشته برنامه هایی توسط غنچه های هلال شامل اشتی با طبیعت، جشن وعزاداری در اعیاد و وفیات ائمه (ع)،همدلی با کودکان مظلوم فلسطین،برنامه همنوا با یتیمان کوفه، مسابقات نقاشی به مناسبت ها ی مختلف، برنامه سلامت کودکان در گرو ترک مصرف دخانیات برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد: در این ایام نیز همایش کشوری دختر آفتاب، پیاده روی از مسجد امام ( ع) به سمت حرم مطهر و گلباران، عیادت از سالمندان آسایشگاه،مراسم جشن ویژه دهه کرامت کانون جوانان،مجمع دانشجویی برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود:در دهه کرامت در سال قبل همچنین شاهد برگزاری کارگاه معصومه شناسی در حرم مطهر با حضور خواهران و شرکت اعضای خواهر در همایش در پناه بانو، اهدای خون توسط اعضای کانون دانشجویی بودیم.

وی اظهار داشت: در سالروز تاسیس سازمان جوانان در سال گذشته انتخابات و فراخوان عضویت دانشگاه آزاد اسلامی قم، گردهمایی دبیران کانون های دانشجویی و جوانان و کارگاه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر در دانشگاه قم، طرح دست های مهربان نیز برگزار شد.

مصباحی با اشاره به دیگر فعالیت های جوانان در سال قبل بیان کرد: مراسم ویژه اربعین، نماز و شبکه مجازی، جلسه شورای اجرایی کانون جوانان خواهران، حضور اعضای کانون های دانش آموزی در راهپیمایی ۱۳ آبان، جلسه هم اندیشی با کمیته استانی برگزاری مانور ۸ آذر ماه و انتخابات شورای اجرایی کانون های دانش آموزی نیز از جمله برنامه ها در سال گذشته بود.

وی گفت: جمعیت هلال احمر قم در سال قبل در برنامه هایی همچون تجلیل از فعالین اردوهای کشوری نشاط و امید، نشست و همفکری اعضای کانون مسجد حضرت ولیعصر(عج) ، دیدار اعضاء جوانان هلال احمر با استاندار قم، دیدار با حضرت آیت الله حسینی بوشهری و آیت الله اعرافی حضور یافتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: تجدید پیمان اعضاء کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر با شهدای امدادگر و گردهمایی دانشجویی و امضای بیانیه در دفاع از مردم میانمار و افتتاح کانون غنچه‏ های هلال ‏احمر شعبه کهک از عناوین دیگر برنامه ها در سال گذشته می باشد.

وی با اشاره به عناوین برنامه‌ها و فعالیت‌های دهه مبارک فجر بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، دیدار با خانواده شهداء، حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، استقرار اکیپهای فرهنگی و سلامت در مسیر راهپیمایی، زیارت مرقد امام راحل (ره)، برگزاری انتخابات دانشجویی از این جمله می باشد.

مصباحی در مورد دیگر برنامه ها و فعالیت های جمعیت در سال ۹۶ توضیح داد: برگزاری جشن طبیعت در بوستان بنیادی، آغاز به کار طرح غنی‌سازی اوقات فراغت،برگزاری جلسات متعدد اتاق فکر با اعضای منتخب کانون‌ها و پرسنل معاونت و تجلیل از مربیان و مدیران مراکز پیش دبستانی فعال از دیگر برنامه ها در سال گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی مهارت های زندگی، مانور زلزله در مراکز پیش دبستانی استان، همایش سلامت، اختتامیه مسابقات استانی رفاقت مهر، المپیاد آماده استانی، انتخابات شورای اجرایی دانشگاهها و امضای میثاق نامه کمپین فردای روشن نیز برگزار شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: در سال گذشته همچنین برنامه هایی همچون همکاری کانون دانشجویی در برگزاری جشن “باور یک لبخند” ویژه کودکان سرطانی و برگزاری جشنواره ورزشی المپیاد جوانه نیز رقم خورد.

وی گفت: میزبانی اردوهای کشوری نشاط و امید در اردوگاه مهر بندر انزلی و آموزش ۶۷۰ نفر از جوانان در طرح ملی پیمان (مبارزه با اعتیاد)، اجرای طرح همدلی ویژه دانش آموزان اتحادیه های انجمن اسلامی اجرای طرح ” دست یاری “در ۲ مرحله و اجرای طرح ” شوق مهر از فعالیت های مهم در سال ۹۶ می باشد.

مصباحی خاطرنشان کرد: اعزام تیم سحر در ۲ مرحله به مناطق زلزله زده کرمانشاه، جمع آوری کمکهای مردمی در دانشگاهها و سطح شهر جهت زلزله زدگان، حضور فعال اعضا در پایگاه هلال احمر جهت تفکیک کمکهای مردمی از رویدادهای مهم دیگر در سال گذشته است.

وی بیان کرد: در سال ۹۶ همچنین افتتاح طرح ملی دادرس در مدارس و اجرای طرح ” پای درس ماه “، برگزاری غرفه سلامت در نمایشگاه دهکده سلامتی در ۲ نوبت و اعزام منتخبین اعضا ء جهت دیدار با رهبری و برگزاری مراسم بزرگداشت در گذشتگان کشتی سانچی و برگزاری کارگاه ایمنی و سلامت نوروزی را نیز داشتیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم عنوان کرد: افتتاح کانون طلاب برادران، برگزاری اختتامیه جشنواره سرود و تئاتر احسان ، جشن بهار مهربانی ویژه کودکان کار، اجرای طرح ملی دادرس با حضور ۴۵۰۰ نفر از دانش آموزان از برنامه های دیگر در سال گذشته است.

وی گفت: در سال قبل همچنین ۷ مسابقه فرهنگی در قم برگزار شد که ۱۷۷ نفر در آن شرکت کردند ضمن اینکه ۹ همایش با حضور ۷۰۸ نفر و ۱۵ مسابقه رفاقت مهر با حضور ۲۵۲ نفر برگزار شد.

مصباحی عنوان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۳۴ اردو با حضور ۹۹۷ نفر و ۲۸۸ کلاس آموزشی با حضور ۶ هزار و ۸۲۳ نفر برگزار شد.

از کسب رتبه های عالی تا درخشش در مشارکت بیشتر

وی در خصوص برخی از مقام ها و عناوین برتر اعضا در سال ۹۶ نیز بیان کرد: کسب رتبه برتر شورای مجامع کانون های دانشجویی کشور، کسب رتبه عالی در اجرای طرح ملی پیمان در آموزش ۷۰۰ نفر از جوانان قم، کسب مقام برتر در جشنواره ماه پیشونی و کسب مقام دوم اطفاء حریق خواهران در المپیاد آماده کشوری طرح دادرس از آن جمله است.

مصباحی عنوان کرد: کسب مقام دوم پناهگیری و خروج ایمن خواهران در المپیاد کشوری،کسب مقام دوم اطفاء حریق برادران در المپیاد کشوری،کسب مقام دوم حمل آب برادران در المپیاد کشوری،کسب رتبه عالی در اجرای طرح “پای درس ماه” در کانون های غنچه های هلال و دانش آموزی و کسب مقام برتری مجمع کانون دانشجویی استان قم از دیگر افتخارات در سال گذشته است.

وی اظهار داشت: از دیگر رتبه های برتر در سال گذشته کسب رتبه عالی در برگزاری و اجرای بهینه المپیاد مرحله شهرستانی درکانون های دانش آموزی، کسب رتبه عالی در برگزاری و اجرای المپیاد مرحله استانی درکانون های دانش آموزی، کسب رتبه عالی در اجرای “دومین المپیاد جوانه” می باشد.

وی در پایان یادآور شد: همچنین در سال گذشته شاهد کسب رتبه برتر در خصوص بیشترین مشارکت استان قم در دومین جشنواره کشوری “سرود و نمایش ماه پیشونی” و کسب رتبه برتر درخصوص بیشترین مشارکت کانون غنچه های هلال احمر در هجدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بوده ایم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی