مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۱۱۰ مدرسه در قم در طرح دادرس و دانش آموز آماده در سختی شرکت دارند و مهارت های لازم را کسب می کنند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ حمید رضا شیخ الاسلام در ششمین مرحله مسابقات استانی المپیاد آماده طرح ملی دادرس در قم عنوان کرد:جمعیت هلال احمر قم در سالهای اخیر تحولات چشمگیری را پشت سر نهاده است و امروز این این تحولات عظیمی را می بینیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود:وفاق و همدلی و ارتباط تنگاتنگی میان هلال احمر و آموزش و پرورش وجود دارد که دستاوردهای خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۰ مدرسه در قم در طرح دادرس و دانش آموز آماده در سختی شرکت دارند و مهارت های لازم را کسب می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در این طرح بعضی از دانش آموزان برای روزهای سخت آماده می شوند.

وی اظهار داشت: پیشرفت و توسعه شاخص های متعددی دارد فرد تحصیل کرده نباید تنها در آموزش صرف گذران وقت کند بلکه شاخصه توسعه و بزرگی باید به گونه ای در وجود دانش آموزان نهادینه شود که در رشته های مختلف تخصص داشته باشند.

شیخ الاسلام عنوان کرد: همه دانش آموزان باید در این مسائل ورود پیدا کنند اینکه دانش آموزی در سن ۱۳ سالگی بتواند جان انسانی را نحات بدهد نمی توان چنین بزرگی و عظمتی را توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند آموزش باید به گونه ای باشد که تخصص ها را فرا بگیرد همه دانش آموزان آموزش های عمومی را یاد گرفته اند در این فرآیند آموزش و تربیت آموزش های متعددی را باید بدهیم تا تخصصی تر درون جامعه بروند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در کنار آموزش مطالب دینی و اخلاقی و علمی نیاز به مهارت و کمک های اولیه و توانمند سازی داریم.

وی بیان کرد: هلال احمر این فضا را برای دانش آموزان آماده کردند اگر امروز دانش آموزان در تخصصی ورود پیدا می کنند نگاه فقط گذراندن زمان نباشد بلکه تربیت انسان های بزرگی است که می توانند حتی جان هم نوعان خود را نجات دهند.

شیخ الاسلام گفت: چه بسا دانش آموزانی که با آموزش های لازم جان یک نفر را از مرگ نحات می دهند به گونه ای که چند سال قبل نیز دانش آموزی توانست پدر بزرگ خود را با این روش ها و مهارت ها مانند تنفس مصنوعی و ماساژ قلب نجات دهد.

وی ادامه داد: همه دانش آموزان می توانند با چنین آموزش هایی افراد را احیاء کنند این آموزش ها بزرگی و عظمت آموزش و پرورش و همراهی هلال احمر نشان می دهد دانش آموزان انسان هایی فهیم و بزرگ هستند که می توانند در این کلاس ها توانمندی ها را بالا ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت:در بحران ها فقط تماشاچی نباشیم و یا وجودمان منفی باشد این گونه مشکلی حل نمی شود بلکه با مهارت ها می توان عنصری مفید در جامعه بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی