مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


ریحانه خلج|این روزها اگر قدم در جاده هایی که به گنبد فیروزه ای رنگ منتهی می شود بگذاری، حتما سفید و سرخ پوشان عاشقی را می بینی که دل در گروه معشوق نهاده و در میان خیل مشتاقان بسیاری که عزم میعادگاه منتظران، مسجد جمکران دارند؛ همدلانه در پی نگاهی از یوسف دلها خدمت رسانی به خلق را با اجرای طرح منتظران ظهور برگزیده اند.

بیش از 15 سال است که طرح ملی منتظران ظهور در ایام نیمه شعبان با مشارکت نیروهای جمعیت هلال احمر در قم انجام می شود. امسال نیز این طرح، از روز 10 اردیبهشت آغاز و تا روز جمعه ادامه داشت.

*مراجعه بیش از ۴ هزار ۹۰۰ نفر به پایگاه های امداد و نجات طرح منتظران ظهور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم هدف از اجرای طرح ملی منتظران ظهور را ، ارائه خدمات متنوع به زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر بانوی کرامت عنوان کرد و گفت: در اجرای این در سال جاری طرح ۴۹۴۱ نفر به پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر مراجعه کرده و ۴۸۹۵ تن از خدمات سرپایی امداد بهره‌مند شدند و ۴۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

محمد گل فشان افزود: در این ایام از ۲۴۷ نفر از خدمات نیروهای عملیاتی از جمله ۵۲ پزشک و ۸۰ پرستار و ۱۹۶ امدادگر و نجاتگر خانم و آقا بهره‌مند شدند، و در این طرح با بکارگیری خودروهای عملیاتی از جمله ۱۸ آمبولانس و ۱۵ خودروی نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲خودروی ارتباطات، ۱۱ موتورلانس و یک بالگرد و ۳ کانکس به همراه، ۸ خودرو کمک دار سبک، ۳ مینی بوس و یک کامیون و ۲ خودروی یخچال دار خدمت رسانی انجام شده است.

*اجرای طرح «دستان با کرامت» در مسجد جمکران
وی گفت: همزمان با نیمه شعبان ۱۱ موکب و ایستگاه صلواتی توسط هلال احمر قم برپا شد و با اجرای طرح «دستان باکرامت»
نیروهای حوزه داوطلبان در خدمت زائران بودند و با ۱۰۰ ویلچر سالمندان و افراد فاقد توان جسمی را از پارکینگ ها به مسجد منتقل کردند، که این فعالیت ها نماد اقدامات انسان دوستانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به حضور پررنگ بانوان در اجرای این طرح گفت: در این راستا ۱۵ تیم ۳ نفره از خواهران در قالب تیم های ثابت و سیار به ارائه خدمات امدادی در نیمه شعبان پرداختند.

*بسیج نیروهای جوان هلال احمر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه در طرح منتظران ظهور جمعیت هلال احمر با تمام قوا حاضر شد گفت: این تلاش ها به همت معاونت های درمان و توانبخشی، امداد و نجات، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی انجام شده است.

گل فشان با بیان اینکه خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران در این ایام توفیق بزرگی است، افزود: در این راستا تیم های جوانان هلال احمر ضمن ارائه خدمات فرهنگی به راهنمایی و هدایت مسافران پرداختند.

وی با اشاره به حضور میلیونی مسافران و زائران در قم، جوانان نیز به سهم خود با توجه به نیت معنوی ضمن ابراز ارادت به ساحت ولی عصر (عج) با برپایی ایستگاه های سلامت و صلواتی، توزیع بروشور های فرهنگی حاوی مطالبی در زمینه صلح و مهدویت و همچنین اطلاع رسانی در حوزه بهداشتی، سلامتی و اجرای طرح پیمان و مشاوره در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در ۲ پایگاه اقدام به ارائه خدمات کردند.

*یک خاطره دلگرم کننده از خدمت
وی با اشاره به اینکه در طرح ملی منتظران در نیمه شعبان داوطلبان بسیاری علاقه دارند به زائران خدمت رسانی کنند گفت: افرادی که به طور داوطلبانه در طرح ملی منتظران حضور پیدا می کنند دعوت شده از طرف حضرت ولی عصر(عج) هستند تا به زائران و مشتاقان منجی عالم بشریت خدمت کنند.

گلفشان با بیان اینکه کاری که خالص باشد و برای خدا انجام شود در زندگی انسان تاثیر دارد، با اشاره به خاطره ای افزود: بسیاری از گشایش ها و خاطرات زیبا در این چند سال رقم خورده که نمونه آن، دو سال پیش که به ارائه خدمت پرداختیم مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب بعد از نیمه شعبان تماس گرفتند و از تلاش ها تقدیر کردند این امر موجب دلگرمی ما شد، چرا که وقتی رهبری چنین دید خاصی به خدمات هلال احمر دارند ولی عصر(عج) که صاحب اصلی است نیز چنین نگاهی خواهد داشت و عنایت خاصی به خدمت گزاران دارد از این رو خدمت گزاران نیز با دید خاصی به خدمت می پردازند امید است زمینه خشنودی آقا را فراهم کنیم.


*منتظران ظهور، طرحی ملی شناخته شده در کشور

مرادی یکی از پرسنل جمعیت هلال احمر قم که چند سال است در این طرح مشارکت دارد، امسال نیز مسولیت سازماندهی و اعزام نیروهای امدادگر و نجاتگران را در طرح منتظران ظهور، بر عهده دارد گفت: طرح منتظران ظهور به عنوان طرحی ملی شناخته شده است و دستگاههای امدادی از سطح کشور در طرح حضوری چشمگیر دارند.

و در مورد وجه تمایز این طرح با سایر طرح ها عنوان کرد: در این طرح تعداد نیروها بیشترند و جامعه هدف نیز زائران کل کشور در مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان می باشد و با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر در طرح ملی منتظران ظهور وظیفه پوشش امدادی کامل را بر عهده دارد و این خدمات، به طور گسترده ای ارائه می شود.

وی ادامه داد: مشارکت در طرح منتظران ظهور، کاری برآمده از دل است و که همه ما در آن بر اساس احساس خاص به انجام وظیفه می پردازیم و یک شور و شعف خاصی را داریم که در آن خستگی را احساس نمی کنیم.


*مشارکت نیروهای متخصص غیر بومی در طرح ملی منتظران ظهور

سعید یعقوبی، مسئول ستاد هدایت عملیات طرح ملی منتظران ظهور نیز از سال 86 به طور متوالی پوشش امدادی در نیمه شعبان حضور داشته گفت: تفاوت اصلی در اجرای این طرح عشق معنوی خاصی است که در این کار وجود دارد و در بسیاری از فعالیت ها شاید چنین عشقی به کار وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: در سال جاری بیش از 15 پزشک و 20 پرستار از مشهد و یزد و سایر استان ها در این طرح شرکت کرده اند تا به خدمت بپردازند و این موضوع برای من به عنوان یک شهروند قمی جای مباهات دارد و به طوری که اگر از باب وظیفه سازمانی نیز در این طرح شرکت کنیم، زمانی که  این عشق و علاقه را می ببینم به وجد می آیم و به حال آنهایی که راه دور این مسیر را پیمودند تا در این ایام به خدمت بپردازد غبطه می خورم.


مسئول کنترل هماهنگی عملیات استان  قم، ضمن ابراز خرسند از خدمت در هلال احمر گفت: زمانی که نام ما را در لیست خدمت گذاران به زائران ولی عصر(عج) می نویسند، موجب مباهات است و این خوشبختی بزرگی است که در این مهمانی باشکوه و سفره گسترده کریمانه که همه انتخاب شده اند ما افتخار خادمی به زائران صاحبخانه را داریم.


خدمت عاشقانه
الهام قنبری امدادگر جوانی که از سال 93 به عنوان داوطلب مشغول به فعالیت در هلال احمر است نیز از سال نخست حضورش در طرح ملی منتظران ظهور شرکت کرده است گفت: خدمات امدادی به مردم بر اساس مراجعات صورت میگیرد و امدادگران و نجاتگران با افتخار و به شکل داوطلبانه در این ایام ارائه خدمت می کنند.

و با تاکید بر اینکه کار در جمکران وابسته به عشق به ولی عصر(عج) است، بیان کرد: این عشق در زندگی همه داوطلبان هلال احمر وجود دارد و
من شخصا تاثیر آن را در زندگی شخصی احساس کرده ام.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی