مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
برگزاری المپیاد کشوری جوانه توسط غنچه های هلال احمر در قم/ ۹۷ درصد کودکان در مهدهای کودک استان قم تحت پوشش آموزش های امدادی هلال احمر


رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: در حال حاضر ۳هزار و ۵۰۰ کانون غنچه های هلال در مدارس و مهدهای کودک وجود دارد که آموزش های امدادی لازم را به کودکان ارائه می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر مسعود حبیبی در المپیاد کشوری جوانه که صبح دوشنبه ۱۷ اردیبهشنت ماه در قم برگزار شد، اظهارکرد: ارائه آموزش های امدادی و همچنین تاب آوری بسیار لازم و ضروری است و جمعیت هلال احمر برنامه های زیادی برای ارائه آموزش های خود امدادی و دگر امدادی را در دستور کار دارد.

وی به وجود ۳ هزار و ۵۰۰ کانون. غنچه های هلال در مدارس و مهدهای کودک سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: در این کانون ها به کودکان، مهربانی، محبت و کمک به همنوع را آموزش می دهند.

حبیبی ادامه داد: حتی کمک های اولیه هم به کودکان آموزش می دهند تا در صورت بروز حادثه این کودکان بتوانند به همنوعان خود کمک کنند.

حضور در مانور مقدمه ای برای انجام فعالیت های گسترده است

سیدمهدی صادقی؛ استاندار قم هم در این مراسم درباره برگزاری المپیاد کشوری جوانه گفت: سنین کودکی برای ارائه آموزش ها بسیار مفید است و حضور در این مانورها و صحنه های عملیاتی مقدمه ای برای حضور در فعالیت های گسترده در سنین جوانی است.

وی برگزاری مانورهای بزرگ برای کودکان را زمینه ای برای تقویت علاقه مندی ها در انجام فعالیت های مشارکتی دانست و عنوان کرد: با توانمندکردن کودکان زمینه برای کمک به همنوعان فراهم می شود.

۹۷ درصد کودکان در مهدهای کودک استان قم تحت پوشش آموزش های امدادی هلال احمر

دکتر محمد گلفشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم درباره برگزاری المپیاد کشوری جوانه در این استان گفت: معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از ۲ماه گذشته در تلاش برای برگزاری این المپیاد بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه بهترین زمان برای آغاز آموزش ها و انجام فعالیت های مشارکتی در سنین کودکی است، افزود: این کودکان در سنین جوانی نیز به عنوان داوطلبان هلال احمر به فعالیت های اجتماعی ادامه می دهند.

گلفشان از تلاش و زحمات مربیان مهدهای کودک برای ارائه آموزش های امدادی به کودکان تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: در استان قم ۹۷درصد از کودکان در مهدهای کودک تحت پوشش آموزش های امدادی جمعیت هلال احمر قرار دارند.

آموزش اصول امدادی به ۶هزار کودک قمی

سلیقه، مدیرکل بهزیستی استان قم هم در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه ای حادثه خیز قرار گرفته است که با حوادث طبیعی بسیاری مواجه است، ادامه داد: با توجه به اینکه بروز حوادث طبیعی اجتناب ناپذیر است باید همه مردم آمادگی لازم برای مواجهه با حوادث را داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تاکید بر اینکه بایستی هموطنان در زمینه پیشگیری، آمادگی و مقابله، بازسازی و بازتوانی آموزش های لازم را فرا بگیرند،بیان کرد:مردم در زمان وقوع حوادث در خط مقدم امدادرسانی قراردارند به همین منظور ارائه آموزه های امدادی لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ مهدکودک در استان قم وجود دارد که ۶هزار کودک را تحت پوشش دارد و همواره لازم است تا این کودکان با اصول ایمنی آشنا شوند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی