مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


در شب وفات ام المومنین حضرت خدیجه (س) با حضور پر شور اعضای کانون های جوانان، دانشجویی و دانش آموزی سفره‌های مهربانی جمعیت هلال احمر استان قم در ساختمان این جمعیت برپا شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در ماه مبارک رمضان و همزمان با شب وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س)، داوطلبان و خیرین جمعیت هلال احمر استان، میزبان میهمانان نیازمند خداوند بر سر سفره های مهربانی شدند.

بر اساس این گزارش، طرح ملی همای رحمت که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، در قالب سفره های مهربانی، میزبان بیش از هزار نفر از خانواده‌ های مددجویان و نیازمندان در ضیافت افطاری است.

این طرح در راستای اهداف انسان دوستانه جمعیت هلال احمر، در تامین احترام انسانها و تکریم نیازمندان روزه دار در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

هدف از برپایی سفره های مهربانی کمک به ایتام و نیازمندان، همدلی و همدردی با خانواده های مستمند و محروم، ترویج ارزش‌های انساندوستانه به تاسی از امیر مومنان(ع) در شیوه خدمت رسانی و کمک به ایتام و همچنین بهره مندی از توان توانمندان در حمایت از نیازمندان واقعی جامعه می‌باشد.

گفتنی است، تلاوت آیات قرآن کریم، مداحی مداحان اهل بیت (س) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد بر احیای نام حضرت خدیجه (س) تاکید کرد

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه نام حضرت خدیجه (س) کمتر در بین دخترها نامگذاری می‌شود، اظهار داشت: از والدین خواهشمندیم به احیای این نام مبارک اهتمام بورزند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در مراسم طرح ملی همای رحمت در ماه مبارک رمضان در شب وفات حضرت خدیجه کبری (س) که در قالب سفره‌های مهربانی در ساختمان این جمعیت برگزار شد، ذکر صلوات را بهترین ذکرها، دعاها در همه ایام سال خصوصاً در روز جمعه و از اعمال ماه مبارک رمضان برشمرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) وعده‌های زیادی را برای کسانی به این ذکر مداومت نمایند داده است که از جمله‌ آنها در روز قیامت است.

وی افزود: خوش‌اخلاقی، تسبیحات اربعه، ولایت و محبت اهل‌بیت(س) و ذکر صلوات سرمایه آخرت و میزان حسنات را در روز قیامت سنگین می‌کند.

وی همچنین به خدمت کردن به بندگان خدا اشاره کرد و گفت: از دیگر اعمالی که موجب سنگینی حسنات در روز قیامت می‌شود خدمت کردن به بندگان خدا است که هلال احمر نیز در این راستا قدم‌های زیادی را برمی‌دارد مخصوصا کسانی که داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت می‌کنند.

فرحزاد با تشکر از برپایی این مراسم که به نام حضرت خدیجه کبری (س) مزین شده است، اظهار داشت: امیدوارم این مراسم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود و مسئولین بعدی نیز در احیای آن کوشا باشند زیرا عظمت و بزرگواری حضرت خدیجه (س) و اهتمامی که پیغمبر و اهل‌بیت(س) در عظمت و بلندای آن حضرت داشتند را درست اداء نکرده‌ایم.

وی بانوان برتر بهشت اشاره کرد و گفت: افضل زن‌های بهشت که برترین بانوان بهشت هستند چهار نفر هستند که یکی از آنها حضرت فاطمه زهرا (س) سرور زن‌های عالم می‌باشد و خداوند کسی را بالاتر و برتر از فاطمه زهرا (س) خلق نکرده است.

وی افزود: حضرت مریم و حضرت آسیه نیز بانوان برتر بهشت هستند که خداوند در قرآن از آن‌ها مثال زده است.

فرحزاد بیان داشت: حضرت آسیه در سخت‌ترین بحران و شرایط دین و ایمان خود را حفظ کرد و این نشان می‌دهد که خداوند به انسان توانایی این را داده است که در بدترین شرایط، بهترین انسان باشد.

وی گفت: چهارمین بانویی که برترین بانوی عالم و اهل بهشت است، حضرت خدیجه (س) مادر بزرگوار حضرت فاطمه زهرا (س) و همسر پیامبر اکرم (ص) است.

وی با اشاره به اینکه نام حضرت خدیجه (س) کمتر در بین دخترها نامگذاری می‌شود، اظهار داشت: از والدین خواهشمندیم به احیای این نام مبارک اهتمام بورزند.

فرحزاد اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) که ملقب به ام‌المومنین است، اولین بانویی بود که به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورد و دوشادوش آن حضرت در سختی‌ها و مشکلات به خصوص در دوران شعب ابی‌طالب بودند.

وی افزود: پشتوانه‌ی پیامبر(ص) حضرت خدیجه کبری (س) بود تا جایی که بعد از وفات این بانوی بزرگوار، پیامبر آن سال را سال عام الحزن نامید.

وی با اشاره به اینکه نام مادر مقام معظم رهبری و حضرت امام (ره) خدیجه بوده است گفت: بزرگان ما نیز دست‌پروده‌ی حضرت خدیجه (س) هستند.

فرحزاد بیان داشت: حضرت خدیجه کبری (س) شخصیتی است که پیامبر و حضرت زهرا (س) نیز به او افتخار می‌کنند و به قدری این بانو عظمت دارد که ظرف وجودی او محل پرورش امامت و مادر امامان حضرت فاطمه زهرا (س) است.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی