مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب



رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر قم با ظرفیت سرمایه های جوان قابلیت الگو شدن در بسیاری از عرصه ها را دارد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ دکتر شهاب الدین صابونچی در نشستی صمیمی با اعضای فعال کانون های هلال احمر قم پس از بیان دیدگاه جوانان در کانون های مختلف با گرامیداشت میلاد حضرت معصومه(س) و ابراز خرسندی از گزارش های ارائه شده از عملکرد جوانان عنوان کرد: همه در تصمیم گیری های جمعیت هلال احمر می توانند با حضور خود نقشی سازنده داشته باشند.

وی افزود: با تعامل و گفت و گو می توان بخش زیادی از مشکلات را رفع کرد هر عضوی در این جمعیت سهم مهمی در تحقق برنامه ها دارد.

صابونچی بیان کرد:نشست های صمیمی موجب شفاف سازی بسیاری از مسائل می شود قم در بسیاری از برنامه ها می تواند برای کشور الگو شود به طور کلی جمعیت هلال احمر قم با ظرفیت سرمایه های جوان قابلیت الگو شدن در بسیاری از عرصه ها را دارد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم همه کانون ها و اعضا در شهرستان ها به یک شیوه کار کنند امکان پذیر نیست و در هر شهری بر اساس اقتضائات خود طبق بافت فرهنگی و اجتماعی باید حرکت کند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد:در قم بر اساس این دو شاخصه دارای انتظارات و فرصت های زیادی هستیم بی شک برخی از ابتکارات می تواند مشکل گشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: تعامل با اعضای کانون ها در استان ها می تواند به نزدیک شدن نظرات منجر شود در این راستا زمینه را در استان های مختلف فراهم کرده ایم و به زودی در قالب کمسیون های تخصصی این مباحث دنبال می شود.

صابونچی یادآور شد: زندگی امروزی تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته و استفاده از آن یک هنر است اگر استفاده مفید باشد با یک فرصت بزرگ مواجه ایم.

وی گفت: جوانان توانایی گسترش فعالیت ها را دارند و می توانند با استفاده از شیوه های نوین گام های بلندی بردارند و با با ابتکار عمل وارد میدان شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در مورد بحث سهمیه بندی امکانات افزود: این مساله باید الویت بندی شود قطعا بر هر مدلی تقسیم شود ممکن است تصور شود شبیه بهتری وجود دارد اگر با روش نظام مند تر کمیسیون هایی را برگزار کنیم در جهت نظارت بیشتر بر عملکرد جمعیت در استان های مختلف موفق تر هستیم.

وی تصریح کرد: در تلاشیم برخی از مطالبات را پوشش دهیم اما محدودیت ها را باید در نظر گرفت یکی از رویکردهای مهم ارتباط با بخش های مختالف جمعیت می باشد تا بتوان در تخصیص منابع از طریق هم افزایی منابع اقدام کرد.

صابونچی عنوان کرد: باید به همراه معاونت های امداد و آموزشی و با تفاهم نامه ها به سمت هم افزایی منابع پیش برویم انجام کارهای گروهی می تواند بخش زیادی از مشکلات را رفع نماید.

وی خاطرنشان کرد: کمبود امکانات در بسیاری از حوزه ها وجود دارد و در شرایط خاصی به سر می بریم باید برنامه ریزی مدون اهداف را تحقق بخشیم و برنامه ها معطوف به فصل خاصی نشود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در خصوص حق الزحمه عنوان کرد: طبق قانونی و بر اساس مبانی پرداخت ها به منزله حق الزحمه نیست البته تلاش می شود کمک هزینه ها و مشوق هایی پرداخت شود ومی توان مشوق هایی را برای اعضای فعال در نظر گرفت.

وی متذکر شد: بر اساس تجارب باید زیرساختها را توسعه بخشیم تا در جذب جوانان در عضویت جمعیت موفق باشیم از طرفی بین نیروهای فعال و غیر فعال تفاوت هایی وجود داشته باشد و شاخص هایی را برای در نظر گرفتن مشوق ها در نظر گرفت.

صابونچی اظهار داشت: توجه به برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مختلف در جهت توانمندبخشی نیروها نیز اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: همچنین روش های نوین در پیشبرد اهداف موثر است هم افزایی در استفاده از ظرفیت ها در تعامل با دستگاههای اجرایی اهمیت دارد از ظرفیت های موجود در ارائه خدمات به جوانان باید به طور بهینه بهره برد در این مسیر بهره گیری از ایده ها و توجه به منابع و فرصت ها نیز می تواند اثرگذار باشد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد:قم ظرفیت های ویژه ای دارد در گذشته حتی در قم اینترنت پیشتازی وجود داشت و در بسیاری از عرصه ها پیشگام بود نهادهای دینی و مذهبی در قم به عنوان پایگاه دینی و شیعی از طرفیت هایی است که باید بدان توجه شود.

وی بیان کرد: علمایی مانند آیت الله مکارم شیرازی از دهه ۳۰ رسانه را به خوبی می شناختند و اهمیت آن را می دانستند ما باید مخاطب خود را بشناسیم تا بتوانیم از ظرفیت های لازم بهره بگیریم این ها مسائل دلگرم کننده ای است.

صابونچی عنوان کرد:قم جزء استان هایی است که حمایت های خوبی از جوانان دارد چرا که جوان و جایگاه آن را در بسیاری از رویدادهای به خوبی می شناسد و امثال آقای گل فشان و مصباحی به خوبی می دانند جوانان سرمایه های با ارزشی هستند.

وی تصریح کرد: معاونت جوانان و تشکیلات جوانان و دانشجویی کانال خوبی در جهت انعکاس دیدگاهها و نظرات می باشد.

گفتنی است، در این نشست صمیمی معاون امور جوانان استان قم به ارائه گزارشی از فعالیت های جوانان هلال احمر در سطح کشور و استان قم پرداخت و کارشناسان ستادی استان و دبیران و اعضای مجامع کانون های جوانان و دانشجویی استان نیز به تشریح فعالیت های سال گذشته خود پرداختند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی