مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی



معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: از ابتدای تیرماه تا پایان مردادماه سال جاری حدود یک هزار و 600 تن در طرح اوقات فراغت جوانان این نهاد شرکت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با اشاره به این که در طرح اوقات فراغت 32 رشته آموزشی به علاقه مندان ارائه شده است افزود: دختران و پسران در رده های سنی مختلف در حوزه های مختلف فنی و حرفه ای، فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی شرکت کرده اند.

وی گفت: تاکنون 85 دوره برگزار شده است و طرح اوقات فراغت تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که دوره های آموزشی کمک های اولیه نیز در طرح اوقات فراغت گنجانده شده است افزود: کمک های اولیه، امداد و نجات عمومی و تخصصی جزو مهمترین برنامه های آموزشی است تا شاهد رشد سطح آمادگی خانواده ها در برابر حوادث احتمالی باشیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: جمعیت هلال احمر با ارائه آموزش های امدادی ضمن غنی سازی اوقات فراغت در جهت تربیت امدادگران فعال است تا شعار «هر خانواده یک امدادگر» تحقق یابد.

وی ادامه داد: در کنار برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های مختلفی از جمله مباحث فرهنگی با عنوان مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی در قالب پیشگیری از اعتیاد، مداخلات روانی اجتماعی و فرهنگی درحوادث و بلایا و سایر برنامه ها اجرایی می شود.

مصباحی همچنین از برگزاری 20 اردوی فرهنگی و تفریحی از ابتدای تابستان امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد 16 دوره به صورت کشوری با حضور دختران و پسران عضو جمعیت هلال احمر قم اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 13 هزار داوطلب عضو کانون های مختلف جمعیت هلال احمر قم از جمله غنچه ها، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی و آزاد هستند.

وی هدف از اجرای طرح اوقات فراغت را افزایش سطح آگاهی و توانمندی جوانان و نوجوانان برشمرد و گفت: غنی سازی اوقات فراغت نقش مهمی در دانش افزایی، مهارت یابی، تقویت روحیه جسمانی، مذهبی، اخلاقی، اعتقادی، فرهنگی و هنری و همچنین مشارکت افراد در فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه دارد.

وی تاکید کرد: هر چقدر اوقات فراغت افراد دارای برنامه و با مدیریت باشد از گرایش آنان به آسیب های اجتماعی و محیط های ناامن جلوگیری می شود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی