مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی





اردوی زندگی در شرایط سخت به مدت ۲روز متوالی در کویر مرنجاب شهر کاشان توسط مجمع دانشجویی هلال احمر استان قم و با همکاری دانشگاه شهاب دانش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ در این اردوی که ویژه خواهران عضو هلال احمر برگزار شد، دانشجویان مهارت های زندگی کردن با شرایط بحرانی و سخت هنگام حوادث طبیعی و غیر طبیعی را آموزش دیدند.

بر اساس این گزارش، در این برنامه پس از رسیدن به کویر کاشان، اعضا در اردوگاه باغ ما؛ متعلق به دانشگاه شهاب دانش مستقر شدند و ضمن پذیرایی نکات لازم در مورد کویرنوردی و شرایط و برنامه های این اردو به آنها ارائه شد.

پس از جلسه توجیهی، دانشجویان در محوطه اردوگاه به صورت عملی نحوه ی نصب چادر امدادی را فراگرفته و تمرین کردند.

در ادامه با همکاری عوامل اردوگاه، کلاس آموزشی و علمی_تفریحی کیهان شناسی و رصد ستارگان برای اعضای حاضر در اردو برگزار شد که فضایی مفرح را برای اعضا رقم زد.

صبح روز بعد، شرکت کنندگان در این اردو راهی کویر مرنجاب شدند و با ساعت ها پیاده روی، کویرنوردی و انجام فعالیت های مختلف در کویر ضمن سیاحت در این کویر زیبا، زندگی در شرایط سخت و بحرانی و بدون تجهیزات کافی، به طور شبیه سازی در مواقع وقوع حوادث طبیعی و غیره طبیعی تجربه کردند و برای چنین مواقعی خود را آماده کردند.

طبخ کباب گوشت پرندگان بر روی آتش، و آشپزی بدون امکانات و آماده سازی غذا از جمله فعالیت های صورت گرفته در این اردو بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی