مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: حضور جوانان با انگیزه، با امید، با نشاط و پایبند به ارزش های اخلاقی و دینی موجب سرزندگی و پویایی جامعه است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ آیت الله علیرضا اعرافی در حاشیه ی هشتمین جلسه هیئت مدیره جمعیت هلال احمر و دیدار معاون جوانان و نمایندگان مجامع استانی جوانان و دانشجویی با وی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان جوانان عنوان کرد: گزارش های جمعیت امیدبخش است و محوریت ماموریت های مهم هلال احمر در حوزه های مختلف جوانان هستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: جوانان باید عهده دار وظایف در نهادهای فرهنگی و خدماتی و خیرخواهانه باشند.

وی تصریح کرد: حضور جوانان با انگیزه، با امید، با نشاط و پایبند به ارزش های اخلاقی و دینی موجب سرزندگی و پویایی جامعه است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: جوان باید در انجام وظایف متعهد، مشارکت جو و مسئولیت پذیر و آشنا به مسائل اجتماعی باشد و این ویژگی ها از مهم ترین شاخص های جامعه موفق است.

وی با اشاره به اینکه جوانان نیروی محرکه یک جامعه هستند، اظهار کرد: بزرگترین فرماندهان در دفاع مقدس و با در عرصه های مختلف جوانان بودند با توجه به اینکه عمده کار هلال احمر، فرهنگ خدمت رسانی و اصلاح جامعه و مقابله با آسیب ها و رسیدگی به محرومان است باید این فرهنگ را در بین جوانان گسترش داد.

عضو هیئت مدیره هلال احمر قم بیان کرد: جوانان هلال احمر باید پیشگام نشر فرهنگ باشند و گرنه اگر جمع محدودی از این فرهنگ برخوردار باشند اثر چندانی ندارد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی جوانان هلال احمر در فرهنگ خدمت و حس رسیدگی به مردم و محرومان و گسترش این فرهنگ، خاطرنشان کرد: در قم قشر نخبه از ۱۴۰ کشور دنیا و اغلب استان های کشور جهت تحصیل در قم حضور دارند و این ظرفیت مهمی است.

آیت الله اعرافی گفت: با توجه به چنین ظرفیتی انتظار از قم سرآمدی و پیشاهنگی و الگویی در همه ابعاد معنوی، مادی است به ویژه اینکه قم میزبان حرکت های بین المللی است.

وی با گرامیداشت ایام سوگواری عنوان کرد: از تلاش هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه در برگزاری اربعین حسینی تقدیر می کنیم.

جوانان قم در بسیاری از مباحث فرهنگی و حجاب و عفاف و اخلاق سرآمدند
در این نشست، دکتر محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در خصوص برنامه های جوانان هلال احمر اظهار کرد: طرح ها و فعالیت های مختلفی در حال اجراست و جوانان بسیاری عهده دار این برنامه ها هستند.

وی تصریح کرد: قم دارای جوانان موفقی است و جوانان قم در بسیاری از مباحث فرهنگی و حجاب و عفاف و اخلاق سرآمدند.

گل فشان بیان کرد: دوره آموزشی از کودکی و مهد کودک آغاز می شود و در مدارس و دانشگاهها تداوم دارد داوطلبان قمی در برنامه های مذهبی و فرهنگی تلاش خوبی دارند و امسال برای دومین سال میزبان همایش جوانان در بندرانزلی بوده ایم و توانمندی های خوبی را به نمایش گذاشتیم.

وی ادامه داد: امسال نیز میزبان برنامه های ورزشی در سطح کشور هستیم هر چند زیرساختهای برگزاری همایش های ملی در قم ویژه جمعیت هلال احمر ضعیف است.

در این جلسه همچنین فرهادی به نمایندگی از جوانان هلال احمر استان با تشریح فعالیت ها بیان کرد: یکی از طرح های مهم طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی است که ۱۸ سال با رویکردهای جدید طبق نیاز جامعه از ۲۷ اسفند تا ۱۴ فرودین در حال انجام است و ۲۲ پست در استان مشغول اند.

وی عنوان کرد: دو معاونت امداد نجات و امور جوانان در جمعیت فعالیت دارند که در امور جوانان فعالیت هایی مانند پیشگیری از آسیب ها و برنامه های اجتماعی و فرهنگی با حضور داوطلبان صورت می گیرد.

این داوطلب جوان خاطرنشان کرد: برگزاری غرفه دوستدار کودک و خیمه نماز و سلامت و پیشگیری از آسیب ها و راهنمایی مسافران نوروزی و محیط زیست از برنامه های جمعیت در این طرح است.

وی اظهار کرد: یکی از طرح ها مبارزه با مواد مخدر و طرح ملی پیمان با شعار نه به اعتیاد در هفته اعتیاد است که مهم ترین فعالیت ها شامل هم اندیشی و برگزاری کارگاههای آموزشی و نمایشگاه و تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد از این جمله است.

وی گفت: در سال ۹۶ جمعیت هلال احمر حائز رتبه های برتر و کسب رتبه برتر کانون های دانشجویی و اجرای طرح پیمان شد و ۷۰۰ تن از جوانان استان قم در سال گذشته در این طرح آموزش دیدند.

وی عنوان کرد: کسب مقام های برتر در جشنواره ماه پیشونی و اطفاء حریق کشوری و پناه گیری در المپیاد کشوری و غنچه های هلال از دیگر موفقیت هاست.

این عضو کانون دانشجویی گفت: طرح هیات حضرت علی اکبر ۱۰ سال قبل در قم پیشنهاد شد و به صورت کشوری در اعیاد و عزاداری ها قم برگزار می شود همچنین تشکیل تیم های مداخلات روانی و اجتماعی با حضور روحانیون و کارشناسان فرهنگی و اردوهای جهادی و اعزام به مناطق محروم و پیگیری معضلات محیط زیست و اجتماعی از دیگر اقدامات است.

در ادامه جلسه فرشته نعمتی دبیر مجامع کانون دانشجویی بیان کرد: ۱۴ آبان سالروز تشکیل سازمان جوانان است سازمان در سال ۱۳۲۶ تاسیس شد که شامل ۶ کانون جوانان و طلاب و جوانان و دانشجویی و غنچه های هلال و روستایی است.

وی عنوان کرد: برگزاری طرح دادرس شامل دانش آموز آماده در روزهای سخت در ۱۰۰ مدرسه هر کدام دو تیم ۱۴ نفره برای مسابقات و مسابقات رده بالای ۱۸ سال از برنامه های جمعیت است همچنین قم دارای مقام های برتر در برنامه های فرهنگی و امدادی است.

نعمتی افزود: یکی دیگر از برنامه ها طرح اطعام نیازمندان در سطح دانشگاهها با کنارگذاشتن بخشی از غذای دانشجویی و اطعام نیازمندان شناسایی شده با هدف ترویج روحیه بشردوستی است.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه های حمایتی ویژه کودکان کار و بی سرپرست و نیازمند از جمله برنامه های جمعیت است که طرح جوانه های غیرت ویژه کودکان کار برگزار شد و مورد توجه قرار گرفت این کودکان از مجتمع های خرید و ورزشی در طول طرح بهره مند می شدند.

وی با اشاره به اینکه در قم علاوه بر اردوهای کشوری ۲۶ اردو برگزار شده و در روز دانشجو مانورهایی را در دانشگاهها برگزار می کنیم. گفت: از دیگر برنامه ها غنی سازی اوقات فراغت است که ۴ سال رتبه برتر را از آن خود کرده ایم و در طول سال نیز ۲۰۰ کلاس متنوع در آموزش مهارت های شغلی برگزار می کنیم.

وی افزود: همایش عمومی و ویژه اعضا در طول سال برگزار می شود که از آن جمله همایش میلاد حضرت زهرا (س) با همکاری اوقاف و همایش دختران آفتاب به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) با همراهی سه استان فارس و قم و خراسان رضوی شامل برنامه های تفریحی و آموزشی و فرهنگی بود.

وی تاکید کرد: قم فاقد یک سالن همایش مناسب برای برنامه های جمعیت است هزینه های بالایی در برنامه های فرهنگی صرف اجاره می شود در حالی که با توجه به ظرفیت های زائرپذیری و قرارگرفتن در ۱۷ راه مواصلاتی و حضور حوزه های علمیه و مراجع نیاز است با برگزاری برنامه های فرهنگی، فرهنگ استان را به جوانان دیگر معرفی کنیم.

دبیر مجامع کشوری تصریح کرد: در واقع قم ظرفیت مهمی در میزبانی در مسابقات کشوری دارد اما زیرساخت هنوز فراهم نشده و اردوگاهی در قم وجود ندارد تا از امکانات آن استفاده کنیم.
  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی