مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی


آئین افتتاحیه هفتمین دوره المپیاد آماده کانون دانش آموزی طرح ملی دادرس و تقدیر از تیم های برگزیده ششمین المپیاد آماده در قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ آئین آغازین هفتمین دوره طرح ملی دادرس با حضور دکتر محمد گل فشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم و رمضان بیگی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم و جمعی از مدیران استانی و مربیان، داوران و اعضای تیم ها برتر دادرس در سالن همایش های خانه معلم قم برگزار شد.

یکی از شاخص های مهم در جوانان هلال احمر توجه به معنویت است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم در این آئین اظهار کرد: مهم ترین و کامل ترین نسخه در درمان بشری قرآن کریم است که دردهای جامعه را التیام می بخشد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان و جوانان مهم ترین نسخه بشری را از یاد نبرند به ویژه اینکه هنوز عده ای اهمیت واقعی قرآن را نمی دهیم.

گل فشان اظهار کرد: اگر موافق قرآن عمل کنیم به پیشرفت می رسیم جامعه شیعی می تواند به رشد و تعالی دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشورمان حوادث طبیعی زیادی داریم در حوادثی مانند زلزله و سیل هر چه امدادگران نزدیک تر باشند خدمات بهتری می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: ما در بحث آموزش مربیان خوبی داریم و حتی می توانیم در طرح دارس در سطح کشور مقام اول را بیاوریم. دو سال است فرزندان قم رتبه اول را از آن خود کرده اند.

وی با اشاره به اینکه منابعی که وجود دارد باید در سطح روستاها توزیع کنیم تا استعدادهای خوبی را جذب کنیم. بیان کرد: نباید آموزش در بحث های کمیتی خلاصه شود ما آمادگی داریم یک دوره مقطع را شناسایی کنیم و در پایه های مختلف دوره های را ببینند.

وی گفت: دانش آموزان و جوانان قمی در عرصه های مختلف موفق هستند توانمندی لازم وجود دارد هر دانش آموز به عنوان مبلغ احیاگر مسائل مثبت از جمله امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر افزود: امروز در جامعه جوانان نسبت به کوتاهی های دیگران عکس العملی نشان نمی دهند و با این روند جامعه به فنا می رود.

وی بیان کرد: هلال احمر ظرفیت های مهمی در آسیب های اجتماعی دارند هلال احمر متعلق به دانش آموزان و جوانان است.

در ادامه یاین آئین رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش در بسیاری از طرح ها در کنار هلال احمر است تا طرح های ما روان اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: هلال احمر نقشه راهی را در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت دارد که ما را به هدف غایی برساند.

رمضان بیگی عنوان کردنیرویی که وارد کارخانه آدم سازی آموزش و پرورش می شود بعد از ۱۲ سال از این کارخانه خارج خواهد شد و فرآیندی را می پیماید.
وی تصریح کرد:بسیاری از اهداف دانش اموزان در سند بنیادین است و باید بپذیریم قبل از تدوین این سند و در افق ۱۴۰۰ که همچنان در جهت تربیت دانشمند هستیم و تلاش می کردیم بسیاری از محفوظات را به ذهن فرزند منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: دنیای امروز به دنبال دانشمند پروری و اندیشمند پروری و خردمند پروری است یک مبایل به اندازه یک کتاب خانه ضبط می کند مهم آن است که از دانسته ها به خوبی استفاده کنیم.

رمضان بیگی گفت: در دنیای محفوظات، مهارت آموزی کاملا فراموش شده و فرزندان را برای امروز تربیت می کنیم در حالی که باید برای فردا آماده کنیم.
وی افزود:ما کشوری هسیتم که در حوزه بلایای طبیعی همانند زلزله و سیل آمار بالایی داریم از این رو کل جامعه باید آماده مواجه با حوادث باشند.

وی متذکر شد: یکی از طرح هایی که مهارت آموزی را تسهیل و از حافظه پروری رها کند طرح دادرس است در این طرح باید دانش آموزان یاد بگیرند برای خود و دیگران مفید است و در واقع ظرفیت امدادی در خانواده به شمار می روند و می تواند از آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری کند.

رمضان بیگی عنوان کرد: امسال بیش از ۱۱۰ واحد آموزشی درگیر طرح دادرس شدند و در تیم های ۴ نفره حضور دارند و در نهایت ۲۲۰ تیم است.

وی تصریح کرد: سال گذشته دانش آموزان دختر در قالب طرح دادرس رتبه دوم را به دست آوردند و این نشان دهنده ظرفیت های خوب در استان قم است.

وی گفت: دانش آموزان باید کمک های او لیه در قالب محتواهای آموزشی ببینند و فرزندان بدانند چگونه در شرایط بحرانی به کمک به دیگران بپردازند.

گفتنی است، در این برنامه دانش آموزان به اجرای سرود پرداختند و در پایان، از برگزیدگان کشوری و استانی این مسابقات در دوره ششم تقدیر شد.
 

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی