مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مانور زلزله در سطح مدارس قم برگزار شد

دوشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸ ق.ظ




با حضور مسئولان دانش آموزان مانور زلزله در سطح مدارس قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ بیستمین مانور سراسری زلزله در مدارس استان قم همزمان  با مانور سراسری زلزله در بیش از ۳۰ مدرسه در سطح استان و در ۳ شعب استان برگزار شد.

براساس این گزارش، پناهگیری و خروج ایمن با شعار (مدرسه ایمن، جامعه تاب آور) در بیش از ۱۰۰ مدرسه آموزش داده شد، که این مانور در ۲۰ مدرسه در مرکز قم و ۱۰ مدرسه در ۳ شعب استان قم بصورت همزمان با حضور مسئولین استان برگزار شد.

همچنین، این مانور در مدرسه راهنمایی دخترانه شهیده قضایی پس از انتخاب به عنوان پایلوت استانی با حضور مسئولین استان قم برگزار شد.

دکتر محمد گل فشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم؛ در این مانور با اشاره به اهمیت برگزاری مانورها در ارتقای سطح آموزش عنوان کرد: در مانور خونسردی و پناهگیری و روش های صحیح در چگونگی برخورد در زمان بحران زلزله را فرا می گیریم.

گل فشان افزود: در زلزله های بزرگ اگر افراد شیوه های صحیح در پناهگیری را یاد بگیرند این همه شاهد خسارات و تبعات آن نخواهیم بود و تلفات و مصدمان کمتری داریم.

وی تصریح کرد: آموزش می تواند آثار خوبی در کاهش خسارات و تلفات و مصدومان در زمان زلزله داشته باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد:در این دوره از مانور۳۰۰ تن از دانش آموزان حضور دارند تا یاد بگیرند به جای فرار می توانند با پناهگیری جان خود را نجات دهند.

وی عنوان کرد: روش های آموزش ها ساده و کاردبردی است کشور ایران به لحاظ جغرافیایی ۴ فصل بوده و زلزله در آن امری طبیعی است.

گل فشان خاطرنشان کرد: اگر به جای تجملات در ساخت و ساز توجه به استحکام و مسائل ساختمانی داشتیم و از طرفی جامعه را درگیر آموزش در رویارویی با بحران ها می کردیم امروز شاهد تبعات کمتری در حوادثی مانند زلزله بودیم.

در ادامه حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: کسب مهارت در دانش آموزان زمینه موفقیت آن ها را فراهم می کند.

وی گفت: افراد تحصیل کرده باید در جامعه افرادی موثر باشند در این راستا جمعیت هلال احمر با آموزش های راهبردی و مهارت آموزی می تواند در آینده دانش آموزان در کسب شغل و زندگی موفقشان موثر باشد.

شیخ الاسلام بیان کرد: در زلزله کرمانشاه خدمات زیادی به حادثه دیدگان صورت گرفت که به دلیل آموزش افراد در جمعیت هلال احمر و امداد به موقع است.

وی تصریح کرد: مدارس با همراهی دانش آموزان و مدیران در مانور زلزله حضور داشته اند و در این راستا تجربیات خوبی به دانش آموزان منتقل شد.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی