مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: مانورهای زلزله باید در جهت آموزش جامعه و ارتقای ایمنی در حوادث جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ علی گنج کریمی در حاشیه مانور بزرگ امداد و نجات اعضای کانون های دانشجویی در آستانه ی روز دانشجو عنوان کرد: مانور به منظور حفظ آمادگی نیروهای امدادرسان و ارزیابی توان جوانان در زمان وقوع زلزله و حوادث برگزار می شود.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور افزود: مانورهای زلزله باید در جهت آموزش جامعه و ارتقای ایمنی در حوادث جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: وقتی جوانان مانور را جدی گرفتند همان رمز موفقیت در انجام مانور خواهد بود خوشبختانه مشارکت خوبی در تمرین ها و مهارت ها از سوی دانشجویان وجود دارد.

گنج کریمی بیان کرد: دانشجویان ظرفیت مهمی در تحقق اهداف جمعیت هلال احمر هستند و نباید این ظرفیت را نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی مانور ماندگار باشد و به جامعه و خانواده در حفظ ایمنی و خونسردی و کسب مهارت در زمان حوادث کمک کند.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور با گرامیداشت روز دانشجو عنوان کرد: بی شک دانشجویان هلال احمر در بخش سلامت جامعه و تکریم انسان ها و پایبندی عملی به اصول هفتگانه پایبندی نقش مهمی دارند.

وی گفت: جوانان می توانند بهترین معرف برای جمعیت هلال احمر این نهاد عمومی غیر دولتی و دوست داشتنی باشند.

گنج کریمی یادآور شد: جوانان دانشجو استان قم به گونه ای عمل کرده اند که یکی از دبیران خود را در کانون دانشجویی به نمایندگی در شورای مرکزی مجامع کشور دارند.

وی افزود: حضور جوانان در مانور نقطه قوت به شمار می رود تا بتوان به فرهنگ سازی پرداخت و شعار ایمنی بیشتر و جامعه تاب آور را تحقق بخشید.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور بیان کرد: ۸ آذر مانورهایی در سطح مدارس برگزار شد و برای روز دانشجو نیز مانورهایی در سطح دانشجویی در سلامت و ایمنی در بلایا و حوادث برگزار می شود.

در ادامه این مانور، دکتر محمد گل فشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به مانور بزرگ امداد و نجات با حضور ۲۹ تیم دانشجویی در دانشگاه شهاب دانش قم عنوان کرد: در این مانور دانشجویان تخلیه اضطراری در محیط های عمومی و امداد و نجات و اسکان اضطراری و آواربرداری و بازسازی را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار کرد: برگزاری مانور در جهت بالا بردن سطح آگاهی جامعه در زمان حوادث و کاهش تلفات اهمیت زیادی دارد و باید در طول سال مانورهای بیشتری انجام شود در محیط های دانش آموزی و دانشجویی و کارگری به انجام مانور پرداخت.

گل فشان خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی عمومی حوادث اخیری مانند زلزله کرمانشاه به موقع مدیریت می شود و شاهد زخمی و مصدوم شدن ۷۰۰ نفر برای پناهگیری نبودیم.

وی بیان کرد: باید عملکرد خوبی در حوادث داشته باشیم و مانورهای آموزشی بتواند به ارتقای توانمندی و مهارت بپردازد.

گفتنی است، این مانور با حضور معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور، مدیرکل بحران استان، مدیرکل پدافند غیرعامل و مسئولان دانشگاه های استان و مدیرعامل، معاونان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

همچنین تیم های آواربرداری اقدام به نجات مصدومان فرضی در آوار کرد و تیم حمایت های روانی در قالب تیم سحر، احیای روحی حادثه دیدگان فرضی در این مانور را به عهده داشت.

در حاشیه این مانور امدادی طرح حیات دوباره با شعار “اهدای عضو اهدای زندگی” اجرا شد و بخش مشاوره و تست اولیه (HIV) نیز با حضور کارشناسان فعال بود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی