مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور گفت: دانشگاهها و مدارس ظرفیت خوبی در جهت آموزش در آمادگی جامعه در برابر زلزله هستند و باید ارتقای سطح آگاهی را از مدارس و دانشگاهها به طور جدی تری دنبال کنیم.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ علی گنج کریمی در حاشیه مانور بزرگ امداد و نجات با حضور در نشست مسولان استانی و جمعیت هلال احمر قم با مسئولان دانشگاه شهاب دانش عنوان کرد: جمعیت هلال احمر قم در بسیاری از رویدادها و حوادث حضوری موثر داشته است که باید قدردان تلاش مدیریت و اعضای آن باشیم.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور افزود: همچنین جای تقدیر از دست اندرکاران و مسئولان دانشگاه شهاب دانش دارد که همراهی خوبی در برگزاری مانور داشتند.

وی تصریح کرد: هم افزایی و همراهی دانشگاهها در برگزاری مانور اهمیت زیادی دارد و ما امیدواریم با توسعه تعامل با دانشگاهها بتوانیم سطح آموزش ها را ارتقاء بخشیم.

گنج کریمی بیان کرد: خوشبختانه مسئولان استان و دست اندرکاران دانشگاه ها در قم با جمعیت همراهی و هم افزایی خوبی دارند و این نوید بخش افزایش تعاملات است.

وی خاطرنشان کرد: در ترکیب مجامع که از کل کشور در شورای مرکزی مجامع دانشجویی رای آورده اند حضور جوانان را داریم که جای خرسندی است و ما باید بر اساس استراتژی فدراسیون، از ظرفیت های جوان استفاده کنیم البته باور اصلی مسئولان ارشد جمعیت هلال احمر نیز واگذاری امور به جوانان است.

معاون جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور در ادامه یادآور شد: مانور امری مهم و حیاتی است و می تواند شروعی برای تمرین های مداوم در دانشگاهها باشد.

وی گفت: در این ارتباط طرحی را ارائه داده ایم تا در ۱۶ آذرماه و روز دانشجو مانور ها زلزله هم زمان در دانشگاهها برگزار شود همان گونه که در مدارس ۸ آذر به طور همزمان شاهد برگزاری مانور زلزله هستیم.

گنج کریمی عنوان کرد: فکرهای زیربنایی برای سازه های محکم و در حد بضاعت اهمیت زیادی دارد اما آموزش جامعه و تاب آوری قدم بزرگی در حفظ آکادگی در برابر زلزله است.

وی تصریح کرد: هلال احمر آمادگی تجهیز کانون های دانشجویی دانشگاهها از جمله دانشگاه شهاب دانش را در برگزاری برنامه های آموزشی دارد.

نا آگاهی از پناهگیری موجب از بین رفتن مردم در زلزله می شود
در ادامه نشست، دکتر محمد گل فشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: توان دانشگاه شهاب دانش در پذیرش مسئولیت خوب بود و دانشجویان از توانمندی بالایی در انجام مانور برخوردار بودند.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در آموزش و پرورش سرمایه گذاری زیادی در رابطه با آموزش کرده است تا از این دو مقطع دانشگاه و مدارس آگاه سازی به جامعه صورت بگیرد.

گل فشان عنوان کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه ۷۰۰ نفر زخمی شدند زیرا آموزش لازم را در پناهگیری ندیده بودند و در حین فرار دچار مصدومیت شدند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این آموزش ها و مانورها آمادگی ها را در مواجهه با حوادث افزایش می دهد مجموعه هلال احمر و علمی کاربردی و نیروهای توانمند در امداد و نجات می توانند چنین ظرفیت هایی را در آموزش ایجاد کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در تعامل با دانشگاهها باید فراهم شود.

وی گفت: نباید جامعه از زلزله بترسد آن چه در زلزله افراد را از بین می برد ناآگاهی است یک همایش علمی را می توانیم در تعامل راهکارهای مناسب برای ارتقای سطح آگاهی مفید است که امیدواریم در دانشگاه این ظرفیت علمی فراهم شود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی