مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم با مواد دور ریختنی و زائد جهت حفظ و حمایت از محیط زیست غرفه خود را در جشنواره رویش طراحی و تزیین کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛  سومین جشنواره رویش دانشگاهی و هفتمین جشنواره ملی رویش، با به نمایش گذاشتن دستاوردهای هنری، مذهبی و اجتماعی کانون های فرهنگی دانشگاه های استان، در دانشگاه قم در حال برگزاری است.

همزمان با هفته پژوهش با هدف نمایش دستاوردها، تلاش و خلاقیت کانون های فرهنگی فعال در زمینه فرهنگی و هنری سومین جشنواره رویش در دانشگاه قم برپا شده است.

بر اساس این گزارش، دانشجویان هلال احمری در بخش های مختلف، به استفاده از وسایل دور ریختنی و بازیافتی در محیط دانشگاه اقدام به آماده  سازی غرفه ها کردند که این امر، به معنی ایجاد توانایی و استفاده از منابع موجود و همچنین کسب مهارت در بین آن ها است که این کار می تواند درآمد زایی نیز به همراه داشته باشد.

در غرفه کانون دانشجویی فعالیت های کانون هلال احمر دانشگاه قم در طول ترم با تصویر به نمایش گذاشته شد. و همچنین در این غرفه به دانشجویان از نحوه ی پیدایش صلیب سرخ و تاریخچه آن توضیحاتی ارائه می شود.

در بخش دیگری از این غرفه، اعضای کانون با استفاده از وسایل و اقلام امدادی، به بازدیدکنندگان آموزش های امدادی لازم و کمک های اولیه را ارائه میکنند و آموزش گرفتن فشار خون و قند خون نیز از دیگر بخش های مورد استقبال در این نکایشگاه به شمار می رود.

همچنین در این غرفه انواع وسایل امدادی جهت آشنایی دانشجویان به نمایش گذاشته شده است و از علاقه مندان و دانشجویان بازدید کننده سنجش فشار و قند خون و تست ایدز رایگاه گرفته می شود.

همچنین این نمایشگاه که با هدف ایجاد همدلی و هم فکری بین دانشجویان، برپا شده است، می تواند ایده ها و تفکرات دانشجویان را به یکدیگر معرفی کرده تا اهداف کانون ها متمرکز شود.

با طراحی صورت گرفته دانشجویان هر گونه انتقادات و پیشنهادات خود را برای کانون هلال احمر یادداشت کرده و به تابلو مربوطه الصاق کردند و در انتها به افراد جهت یادبود جا قلمی هایی که از چوب های بریده شده درختان تهیه شده بود اهدا می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه، مدیر امور فرهنگی و کارشناس کانون های فرهنگی از غرفه هلال احمر بازدید کردند. و معاون امور جوانان استان به همراه کارشناس کانون های دانشجویی در حضوری سرزده از این غرفه بازدید کرد.

گفتنی است،  اختتامیه این جشنواره چهارشنبه ۲۷ آذر در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با جشن امضا نویسندگان کتاب و شاعران استانی در ساعت ۱۱ برگزار می شود.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی