مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم: جوانان هلال احمر قم در دوران مقابله با کرونا درخشیدند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: جوانان هلال احمر قم در دوران مقابله با کرونا درخشیدند.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، نشست صمیمانه مدیرعامل و معاون امور جوانان و رئیس شعبه با مسئولین کمیته های کانون دانشجویی برگزار شد.
محمدرضا بهرامی در نشست صمیمانه با مسئولین کمیته های کانون دانشجویی اظهار داشت: شکل گیری کانون ها بسیار ارزشمند است و انتظار داریم اعضای کانون ها، گزارشی از فعالیتها و برنامهها تا پایان هفته سوم شهرویور آماده شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در ۴ ماه ابتدای سال به دلیل شیوع کرونا بسیاری از فعالیتها، انجام نشد هر چند گروههای رسانه و فرهنگی و امداد و نجات در کنار دیگر گروههای هلال احمر قم در دوران مقابله با کرونا درخشیدند.
وی تصریح کرد: باید مجموعه برنامهها و فعالیتها به خوبی ارائه شود، به ویژه گروه سحر که جز گروههای پیشکوت جوانان است انتظار بیشتری در برنامهمحوری داریم.
بهرامی با تاکید بر ارائه طرح های جدید عنوان کرد: باید گروه رسانه و بین الملل در همه دانشگاهها سفیر داشته باشد، از طرفی انتظار می رود امداد و نجات نیز طرحهایی برای آموزش ارائه دهند، برنامه کمیته بشر دوستانه نیز در بحث کودکان کار و گلریزان کارهای خوبی انجام دادند و به زودی از سبدهای معیشتی به این طرح اختصاص مییابد.
وی بیان کرد: در حوزه معاونت جوانان، نیز مطالبات وجود دارد، ضمن اینکه شناسایی کانون های دانشجویی و ساماندهی تیم ها باید در اولویت قرار بگیرد، هر چند این امر کاری سخت اما روان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: تیم رسانه باید مطالبات را مطرح کند که در حد توان انجام می شود و بتواند خروجی لازم را داشته باشد.
وی گفت: بازارچه آن لاین به خوبی جایگاه خود را پیدا نکرد و باید بیشتر روی آن کار شود،در این باره ارزیابی عملکردها پس از ارائه گزارشات امکان پذیر است.
بهرامی تصریح کرد: کمیته مسابقات طبق روال معمولی براساس مراسم ها به برنامه ریزی بپردازد، در این باره محدودیتی نداریم، همان طور که در ده کرامت و ایام کرونا کارهایی در سطح ملی شکل گرفت.
وی اظهار داشت: باید اعضاء اقدام به ارائه طرح و برنامه کنند، در این خصوص از طرح های خوب براساس رتبه بندی حمایت می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: خوشبختانه حوزه امداد فعال است و در انتقال تجربیات اقدامات خوبی شکل میگیرد البته باید در سازماندهی و جذب دانشجویان قمی تلاش بیشتری شود.
وی عنوان کرد: کمیته امداد و نجات باید با سایر کمیته ها در ارتباط باشد، اساس جذب، آموزش و تعامل است، در این باره در کمیته آموزش کارهای بزرگی شکل گرفته و ۱۳ مدل آموزشی برای ۱۳ گروه خاص تعریف شده است.
بهرامی افزود: تولید محتوا دارای اهمیت زیادی است و در این باره باید پیشنهاداتی داده شود، ما تجهیزات و تیم و امکانات لازم را برای تولید محتوای خوب در اختیار جوانان قرار میدهیم.
وی گفت: کمیته چند رسانه ای کارهای مهمی را انجام داده و اخیرا در توسعه فعالیتها، درخواست سیستم کامپیوتر داشته که در اختیار جوانان قرار می گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: کمیته بین الملل در کرونا خوب عمل کرد و مصاحبه ها و فعالیت ها و یاداشت های خوبی داشت، همچنین اولین بار در سال گذشته به ۴ زبان پکیج های آموزشی بدون هیچ هزینه ای تولید شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال موضوعاتی چون انفلوآنزا و کرونا در تولید محتوا به زبانهای خارجی ویژه زائران اهمیت زیادی دارد و می توان در مبادی ورودی و هتل ها و اطراف حرم توزیع کرد، از طرفی با گردآوری مطالب علمی در واحد آموزشی و جمع بندی گاهی مقالات علمی خوبی شکل می گیرد و به طور کلی تولید محتوا به ویژه با محتوای بشردوستانه به زبانهای مختلف بسیار مهم است.
بهرامی گفت: در برنامه سفرخارجی همچون حج یا اربعین از زبان دان ها استفاده می کنیم و برای افراد زبان دان هیچ محدودیتی نداریم و در چند سال گذشته لینکی ثابت با جامعه المصطفی داریم و از میان طلاب تیم ۵۰ نفره با زبان های مختلف همچون اردو و انگلیسی فعالیت داشتند.
وی ادامه داد:به دلیل تشویق تیم های سحر و جوانان از حضور جوانان زبان دان استفاده می کنیم و اولویت با بچه های ساکن در قم جهت اعزام است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: از تمامی گروهها به ویژه گروه فرهنگی، جذب و آموزش و بین الملل درخواست مهمی داریم تا تلاش کنید در حوزه جوانان بخشی از فعالیت ها صادر شود.
وی عنوان کرد: حوزه امداد نیز موفقیت های خوبی را پشت سر گذاشت و امیدواریم در همه حوزه ها به این انسجام و هماهنگی برسیم.
بهرامی اظهار داشت: از بخش مدیریت شهری در بحران ها از سنین و مشاغل مختلف مصاحبه گرفته شود و با دسته بندی تبدیل به محتوا و مقالات شود، این مقالات نیز به رسم امانت در مجلات مدیریت بحران کشوری منتشر می شود، باید به سمت برنامه محوری و تولید محتوا حرکت کنیم.
- ۹۹/۰۵/۰۸