مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
آخرین مطالب

به مناسبت ۲۲ مرداد ماه روز تشکل‌های مردمی و مشارکت اجتماعی، استاندار قم با تشکل‌ها و گروه‌های جهادی استان دیدار و گفتگو کرد و مسئولین و اعضای جوان هلال‌احمر استان نیز در این دیدار حضور داشتند.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، امیرحسین علیمردانی معاون امور داوطلبان هلال احمر قم در این نشست، ضمن اینکه هلال احمر را بزرگترین NGO و تشکل مردمی عنوان کرد، گفت: تشکل‌های مردمی بعنوان سرمایه‌های اجتماعی و معین دولت‌ها می‌توانند تاثیر شگرفی در رشد و توسعه فنی و اجتماعی داشته باشند و در راستای کاهش آسیب‌ها و نشاط اجتماعی فعالیت‌های بسیار خوبی داشته باشند. 


وی تصریح کرد:  تشکل‌ها و NGO ها به عنوان حلقه‌های واسطی بین آحاد مردم و دولت‌ها هستند که

اگر این تشکل‌های مردمی، ثمن‌‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نباشد قطعا دولت و دولتمردان برای اجرای اهداف و برنامه‌ها با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند. 


وی بیان کرد: تشکل‌ها هر جا که دولت نیاز به کمک داشته باشد می‌توانند حضور پیدا کنند و باری را از روی دوش دولت بردارند. 


معاون امور داوطلبان هلال احمر قم اظهار کرد: دیدگاه تمام کشورها حتی کشورهای پیشرفته و صنعتی به تشکل‌ها و موسسات خیریه به عنوان یک فرصت است چراکه اگر بخواهیم در کاهش آسیب‌ها و رسیدن به اهداف به موفقیت دست یابیم و رشد و تعالی داشته باشیم، می‌بایست اهمیت بیشتری به این تشکل‌ها بدهیم.


علیمردانی در ادامه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: حضور تشکل‌های مردمی در ایام اربعین به عنوان اصلی ترین نماد مشارکت اجتماعی است که اگر حتی این ایام را به عنوان فعالیت دولتی تلقی کنیم پیشرفت و پیشبردی نخواهد داشت و آن چیزی که باعث می شود، این فعالیت‌ها و برنامه‌ها به ویژه در ایام اربعین، بروز و ظهور پیدا کند، حضور همین تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی است. 


وی به فعالیت‌های هلال احمر قم اشاره کرد و گفت: ۱۳۵ کانون در حوزه‌های جوانان، دانشجویی، طلاب و دانش آموزی در استان قم فعالیت می‌کنند که در این کانون‌ها دوره های امداد و نجات و مهارت‌های زندگی، در راستای ارتقا سطح توانمندی‌های نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود. 


وی افزود:  ۱۲۶ خانه هلال در سطح مساجد، ادارات و روستایی به صورت محله محور در استان قم فعالیت می کنند که نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند. 


علیمردانی تشکل تجهیزات پزشکی امانی را به عنوان قوی‌ترین تشکل در هلال‌احمر و بروز آن در ایام کرونا و تشکل‌های مردمی دانست که توانستند با حضور موثر و به موقع خود با تامین کپسول‌های اکسیژن ساز، مشکلات تنفسی ناشی از بیماری کرونا را برطرف کنند که بزرگترین و موثرترین حضور تشکل‌ها بود. 


معاون امور داوطلبان هلال احمر قم بیان کرد: ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در سطح استان و همچنین ارائه خدمات درمانی بلاعوض به بیماران و برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله مواردی است که تشکل‌های مردمی و مجمع خیرین در جمعیت هلال‌احمر فعالیت می‌کنند و محل ارائه خدمت نوع‌دوستانه و بدون چشمداشت به مردم نیازمند و آسیب‌دیده است. 


در پایان این نشست صمیمی، استاندار قم ضمن تقدیر از همه تشکل‌های مردمی، موسسات خیریه و NGO‌ها و گروه‌های جهادی، ضمن برشمردن نقش اساسی و موثر این تشکل و مشارکت‌های اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی بر حضور پررنگ و بیش از پیش موسسات در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و خواستار حضوری قدرتمند در عرصه‌های مختلف شد  تا شاهد کمترین آسیب‌‌ها در سطح جامعه باشیم.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی