مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

غنچه های هلال احمر قم همراهان "یار مهربان"

سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۳ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار، جمعی از اعضای کانون غنچه های هلال احمر از مهدکودک "مهرآفرین" با هدف بازدید از بخش کودک کتابخانه حضرت آیت الله خامنه ای در اداره کل نهاد کتابخانه ها و همچنین دیدار با مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان قم و کتابداران در محل اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم حضور یافتند.

در این طرح غنچه ها از بخش های کتاب کودک، با ۸۰ هزار جلد کتاب، بخش نشریات و امانات کتابخانه بازدید کردند و در ادامه با اهدا شاخه های گل و اجرای همخوانی سرود "غنچه های هلال احمر" از زحمات و خدمات کتابداران قدردانی کردند و این روز را به آنها تبریک گفتند.

در این بازدید مسئول کتابخانه کودکان قصه کوتاهی در اهمیت کتابخوانی برای غنچه های هلال احمر بازگو کرد و غنچه های هلال احمر نیز شعر و سوره ای از قرآن کریم را در حضور کتابدار بخش کودک، مسئول کتابخانه همخوانی کردند.
 
گفتنی است، در پایان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین جباری به رسم یادبود کتاب و بسته های فرهنگی به کودکان اهدا کرد و از آنها دعوت کرد تا بصورت رایگان عضو کتابخانه شده از کتاب های کتابخانه کودکان بهره مند شوند. در این دیدار کارت های عضویت ویژه غنچه ها صادر و به آنها هدیه شد.

بازدید غنچه ها از کتابخانه هلال احمر و اجرای طرح های متنوع در هفته کتاب

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی جمعی از اعضای مهدکودک "سلاله" با هدف بازدید از کتابخانه باقرالعلوم (هلال احمر) در مرکز جوانان هلال احمر حضور یافتند و با مخزن کتاب های کتابخانه و بخش کتاب های کودکان آشنا شدند.

به مناسبت آخرین روز هفته کتاب و کتابخوانی جمعی از اعضای کانون غنچه های هلال احمر مهدکودک "کوشا" از بخش های مختلف کتابخانه ریحانه النبی بازدید کردند. کتابدار محترم کتابخانه نیز قصه زیبایی از یکی از کتابهای کودک برای غنچه های هلال احمر تعریف کرد. در پایان نیز هدایایی به رسم یادبود به کودکان اهدا شد.

به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی اعضای کانون غنچه های مهدکودک "نورا" با آموزش های مفید کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در مورد کاغذهای بازیافتی کاردستی های زیبای کتاب ساختند و از اولین نمایشگاه فروش کتاب کودک که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد بازدید کردند.

همچنین غنچه های هلال قم با اهدا هدیه از کتابدار فعال مدرسه تقدیر کردند و با ساخت کتابهایی زیبا و درخت کتاب و اهدا کتاب به کتابخانه مدرسه و دریافت بادبادک کاغذی به عنوان نماد سپاسگزاری این هفته را گرامی داشتند.

در هفته کتاب سردبیر و مدیر مسئول مجله های کودک و همکارانشان در جمع غنچه های هلال حضور یافتند و با توجه به هماهنگی های قبلی در خصوص مجله کودک، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی بخش مجله، تعدادی مجله به غنچه های هلال احمر در مقطع پیش دبستانی و دانش آموزان اهدا شد تا ضمن مطالعه و نظرات خود را در مورد قسمت های مختلف بنویسند.
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روز ۲۴آبان، اعضای مهدکودک ملائک ۲ وابسته به بیمارستان الزهرا، از بخش های مختلف کتابخانه وابسته به بیمارستان الزهرا بازدید کردند.همچنین غنچه های هلال احمر با اهدای گل به مسئول کتابخانه این روز را گرامی داشتند.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اعضای کانون غنچه های مهد کودک "سرزمین کودکی" جهت گرامیداشت این روز کاردستی های زیبایی ساختند و در معرض نمایش قرار دادند. همچنین درباره شیوه صحیح نگهداری کتاب ها در خانه و اهمیت کتابخوانی به زبان ساده توسط مربیان مطالبی ویژه غنچه ها بیان شد.

به ‌مناسبت‌ هفته کتاب و کتابخوانی و گرامیداشت‌ روز‌ کتابدار، اعضای کانون غنچه‌های ‌هلال‌ احمر مهد کودک ‌ملائک‌ ۱‌ وابسته ‌به‌ بیمارستان ‌شهید بهشتی جهت بازدید از بخش های مختلف مخزن کتاب و شیوه نگهداری کتاب ها در کتابخانه بیمارستان‌ حضور‌ یافتند.

افتتاح کتابخانه در مهد دکتر پرویز شهریاری

پیش دبستانی و مدرسه دکتر پرویز شهریاری مفتخر است قریب به هزار جلد کتاب مفید کودک با ثبت استاندارد جهانی در خود جای داده است و بصورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است.

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه کودک در پیش دبستانی و مدرسه دکتر پرویز شهریاری افتتاح شد. این کتابخانه بیش از ۶۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان دارد و برای تمامی گروههای سنی از کودکان تا محصلین مدرسه می توانند از کتاب ها استفاده کنند.
گفتنی است، غنچه های هلال احمر بصورت رایگان در کتابخانه عضو شدند و کارت عضویت دریافت کردند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی