مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

دوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مرکز امور جوانان استان قم برگزار شد.

جوانان هلال احمر استان قم در فصل اوقات فراغت همراه با فراگیری آموزش های مختلف دوره پیشگیری از آسیب های اجتماعی(دوره 8 ساعته) را فرا گرفتند.

معاونت امور جوانان هلال احمر استان قم با قدردانی از معاونت اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی به جهت تعامل و تامین مربی دوره گفت: آشنایی اعضای جوان هلال احمر در فصل تابستان و اوقات فراغت در زمینه مسائل اجتماعی و آسیبهای مربوط به آن نظیر (مواد مخدر و روان گردان های مدرن) از وظایف و ماموریت های جمعیت می باشد.

مصباحی اضافه کرد؛ این دوره در تربیت صحیح نوجوانان و جوانان جمعیت هلال احمر اثرات پیشگیرانه دارد.


مسابقات رقابت مهر

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۰۷:۵۰ ب.ظ
برگزاری مسابقات رقابت مهر در مرحله استانی در نوح آباد...
بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان قم: مرحله استانی مسابقات رقابت مهر صبح روز 18/4/91 باحضور 200 نفراز اعضای خواهر کانونهای جوانان در روستای نوح آباد برگزار گردید.
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در جمع خبرنگاران گفت : مسابقات رقالت مهر یکی از فعالیت های تربیتی و آموزشی است که به منظور کشف-رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی – علمی و امدادی در میان اعضاء جوانان هلال احمر برگزار می گردد.
وی گفت : این مسابقات جمعیت ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سالم تر با هدایت و نظارت جمعیت هلال احمر در میان جوانان طراحی شده است.
وی افزود : مسابقات رقابت مهر ابتدا در سطح کانون ها و شهرستان برگزار گردید و با حضور برگزیدگان مراحل قبل ،مرحله استانی اجرا گردیده است.
دکتر خلیل ا... سائلی با اشاره به ایجاد زمینه های دوستی و مهربانی در میان اعضاء گفت: برگزاری این رقابت ها ضمن ایجاد زمینه ها ی دوستی و مهربانی در میان اعضاء ،پرورش روحیه تلاش – سازندگی – تعاون تعهد و کارگروهی و هدایت استعدادهای بالقوه را ایجاد مینماید.
همچنین تصریح کرد: ایجاد رقابت سالم و غنی سازی اوقات فراغت در قالب شناخت و آموزش فرهنگ – آداب – رسوم و سنن مطلوب جامعه اسلامی از دیگر اهداف ما در این برنامه ها است.
سائلی بیان داشت : رقابت مهر در مرحله استانی در رشته های حفظ قرائت قرآن – ترتیل – صوت – زبان انگلیسی – امداد و کمک های اولیه – چادر زنی – اسکان اضطراری – حمل تخصصی و توان افزایی و غیره بوده که به صورت مجزا در 2 روز ویژه خواهران و برادرران برگزار میگردد
لازم به یادآوری است جمعاً تعداد 400 نفر از خواهران و برادران به طور مجزا در این دوره به رقابت می پردازند...

ـ استان‌های شرکت‌کننده:  قم، اصفهان، ‌مرکزی، ‌سمنان و تهران

ـ زمان طرح: از روز چهارشنبه 14/4/91 لغایت 16/4/91  به مدت 3 روز

ـ مکان‌های استقرار اکیپ‌ها: 6  اکیپ مستقر در محورهای خروجی استان‌های همکار به طرف قم و 11 اکیپ در محورهای مواصلاتی و محدوده مسجد مقدس جمکران و برپایی 2 خیمه نماز.

ـ توزیع اقلام ذیل:

1. ویژه‌نامه نیمه شعبان همراه با آداب سفر و زیارت مسجد جمکران     50/000 نسخه

2. مجله مهدویت (مهدویت)                                                               5/000   نسخه

3. بروشور سلامتی و سفر                                                              5/000  نسخه

4. بروشور ستاد اقامه نماز (پرتو امید)                                              5/000   نسخه

5. بروشور زلزله                                                                               8/000   نسخه

6. بروشور توصیه‌های دارویی به همراه نقشه قم                                  5/000    نسخه

7. بروشور هشدارهای انتظامی و حقوقی                                              20/000 نسخه

8.  بروشور پیشگیری از بیماری‌ها                                                      20/000 نسخه

9. بروشور اطلاع‌رسانی مسجد جمکران به همراه نقشه مسجد               5/000   نسخه

10. بروشور دانستنی‌های حقوقی (قوه قضائیه)                                   5/000   نسخه

11. لوح فشرده مهارت‌های زندگی                                                         500       عدد

12. لوح فشرده دوستان فرزندان‌تان را بشناسید                                     1000     عدد

 



























طرح راهنمایی زائران بقیه الله

جمعه, ۱۶ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۳۰ ب.ظ
طرح راهنمایی زائران بقیه الله
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم  نیز در این رابطه گفت: در کنار خدمات امداد و نجات ، طرح راهنمایی زائران  حضرت بقیه الله (عج) نیز همزمان اجرا گردید که استان های همجوار از جمله اصفهان – مرکزی – تهران و سمنان نیز مشارکت فعالی در این زمینه داشتند.

وی گفت: : تعداد 17 اکیپ راهنمایی مسافران درمحور های مواصلاتی استان و محدوده مسجد مقدس جمکران -عوارضی قم-کاشان، قم- تهران ، شاه جمال ،میدان ولیعصر- میدان انتظار و پارک سوار شمالی  و جنوبی مستقر بودند که جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر اقدام به توزیع ،5000 بروشور، اقلام فرهنگی ونقشه استان – 30000 بروشور نیمه شعبان -5000 جلد مجله مهدویت و 35000 بروشور در مورد نکات بهداشتی – فرهنگی و امنیتی و انتظامی نمودند.

اجرای طرح راهنمایی زائران بقیه‌الله(عج) در قم...

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۳ ب.ظ
قم - خبرگزاری مهر: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: همزمان با ایام نیمه شعبان طرح راهنمایی زائران بقیه الله(عج) در قم اجرا می شود.

محمد مصباحی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: طرح راهنمایی زائران بقیه الله(عج) به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر قم همزمان با نیمه شعبان در قم اجرا می شود.

 وی ادامه داد: علاوه بر مشارکت قم در این طرح فرهنگی چهار استان همجوار قم نیز در این طرح شرکت دارند.
 
 معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم اضافه کرد: استان های اصفهان، مرکزی، تهران و سمنان در محورهای خروجی خود به سمت قم یک اکیپ مستقر کرده اند و در این زمینه به ما کمک می کنند.
 
مصباحی اعلام کرد: در استان قم نیز 17 اکیپ کار راهنمایی زائران را بر عهده دارند.
 
وی در خصوص محل استقرار این اکیپ ها هم گفت: تعداد هشت اکیپ در محدوده جمکران، هفت اکیپ در عوارضی های کاشان و تهران، شاه جمال، میدان های ولی عصر(عج) و انتظار و ساختمان های اداری هلال احمر در خیابان ساحلی و مرکز امور جوانان در خیابان باجک و 2 اکیپ نیز در پارک سوارهای شمالی استقرار دارند.
 
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم درباره تعداد نیروهای این طرح نیز گفت: تعداد 275 نفر روز از قم و استان های همجوار در این طرح مشارکت دارند.
 
مصباحی ادامه داد: در این طرح کارهایی مثل توزیع بروشور آداب زیارت، توصیه های بهداشتی، نقشه قم و جمکران، توزیع آب معدنی و بسته های فرهنگی مثل مهر و سجاده انجام می شود.
 
وی با اشاره به برگزاری این طرح ابراز داشت: این طرح از تاریخ 14 تا 16 تیرماه به اجرا در می آید.

منبع:خبرگزاری مهر

جوان و مهدویت...

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۵ ق.ظ
همایش بزرگ جوان و مهدویت که مناسب روز جوان و اعیاد شعبانیه توسط معاونت امور جوانان استان قـم عصر روز سه شنبه 13 تیرماه در سالن مجتمع عالی امام خمینی ره  با حضور بیش 900 نفر از جوانان هلال احمرقم برگزار شد. در این مراسم گه با حضور مدیر عامل استان قم دکتر سائلی برگزار شد از جوانان فعال در کانونهای جوانان ؛ دانشجویی؛ طلاب و روستایی به همراه مدرسان و مربیان پیشاهنگی و مسئولان ستادهای همیاران انتخابات استان تجلیل شد و مربیان مهدهای برتر غنچه های هلال …








کسب رتبه اول نمایشگاه...

دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۳۳ ق.ظ
استاندار قم
هلال احمر استان قم پایه ثابت فعالیت ها در جهت غنی سازی اوقات فراغت است
بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم : جمعیت هلال احمر استان در نمایشگاه اوقات فراغت که از 25 تا 28 خرداد در مجتمع امام خمینی با نام جشنواره آفتابگردان بر پا شده بود بسیار خوش درخشید .
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در جمع خبرنگاران گفت : غنی سازی اوقات فراغت از مهمترین دغدغه های مسئولان و دست اندرکاران است و این نمایشگاه گامی مثبت در جهت معرفی برنامه ها و آگاهی بخشی به جوانان در راستای شکوفایی استتعداد ها و خلاقیتها و ارتقاء علمی آنان بوده است .
وی گغت : جمعیت هلال احمر قم نیز بنا بر رسالت خود که همانا آموزش همگانی و تخصصی از جمله آموزش امداد و کمکهای اولیه است و همچنین با هدف تحقق شعار(هر خانواده ایرانی یک امدادگر )در این جشنواره شرکت نمود .
وی افزود سال گذشته جمعیت هلال احمر استان با جذب چهارهزار نفر عنوان دستگاه برتر استان در غنی سازی اوقات فراغت کسب نمود و امسال نیز با برنامه های متنوع در خدمت جوانان و عزیزان هم استانی می باشد .
وی تصریح کرد : در بخش ورزشی نیز نسبت به برگزاری مسابقات مختلف تدابیری اندیشیده شده تا بتوانیم زمینه رقابت سالم را در میان نسل جوان فراهم کنیم .
دکتر سائلی با اشاره به فعالیت های اردویی در جمعیت هلال احمر استان بیان داشت : اعزام به اردوهای جهادی از جمله اردوی جهادی رمضان – اردوی جهادی محرم – اعزام به سرزمینهای نور و همچنین اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله برنامه های ما در جهت غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان در تابستان امسال است .
لازم به یادآوری موسی پور استاندار قم نیز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه از خدمات بشر دوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر قدردانی نموده و گفت : جمعیت هلال احمر استان قم یک پایه فعال در برنامه های اوقات فراغت و همچنین در کلیه برنامه های استانی بوده و امیدوارم امسال نیز گسترده تر و فعالتر در برنامه های اوقات فراغت ظاهر گردید .