مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۱۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در قم...

يكشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۳۵ ب.ظ
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم از برگزاری کارگاه آموزش مقدمات پیشگیریه اولیه از اعتیاد در این استان خبر داد و گفت: این کارگاه با حضور مدیرعامل جمعیت هلال‏ احمر جناب آقای دکتر گل‏فشان، جناب آقای احمدیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، سرهنگ جعفریان رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر و جناب آقای مصباحی معاونت امور جوانان جمعیت هلال‏احمر و دیگر کارشناسان مرتبط برای 30 نفر از مربیان این استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، معاونت امور جوانان استان قم با توجه به پتانسیل بالا از لحاظ حضور نوجوانان و جوانان در این معاونت و با توجه به بحران اعتیاد در جامعه با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اقدام به برگزاری کارگاه آموزش مقدماتی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه تربیت کادر متخصص نمود.

محمد مصباحی با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه گفت: این کارگاه با هدف تربیت کادر متخصص جهت ارتقا سطح آگاهی جوانان در اقشار مختلف جامعه برگزار شد و در این کارگاه 30 نفر از مربیان و اعضای فعال معاونت امور جوانان حضور داشتند.

وی افزود: در کارگاه مباحثی از قبیل مفاهیم تعریف مواد، مصرف، سوء مصرف، وابستگی، مکانیسم زیست شناختی مصرف مواد، عوامل زمینه‏ساز مصرف مواد و عوامل خطر و محافظ، پیشگیری و تعاریف آن، اصول و روش‏های پیشگیری از اعتیاد و در انتهای کارگاه نوع، طبقه‏بندی، اشکال مصرف، آثار کوتاه و بلند مدت، عوامل اثرگذار مواد بیان شد.

مصباحی در ادامه گفت: انتقال آموزش‏ها به گروه همسالان، ایجاد فضایی مناسب جهت آشنایی جوانان با مسائل روانی و اجتماعی اعتیاد به انواع مواد مخدر و ایجاد آگاهی بیشتر در خصوص راه‏های پیشگیری از اعتیاد در جامعه از دیگر اهداف این کارگاه بود.



















برگزاری مسابقات استانی رفاقت مهرقم...

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، دکتر گلفشان در این مراسم با اشاره به اینکه در برنامه هایی که جوانان شرکت می کنند انتظار می رود شاهد موفقیت ها و رتبه های برتری باشیم اظهارداشت: در اینگونه برنامه ها باید جنبه معنوی را مدنظر قراردهیم و ارزشها و اصول دینی را نیز رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید برنامه هایی که برگزارمی شود تکراری باشد گفت: در همه برنامه ها باید رشد و تکامل شرکت کنندگان را داشته باشیم.
حجت الاسلام سید مصطفی علامه مهری مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قم نیز با اشاره به اینکه در مکتب اسلام به جوانان اهمیت زیادی داده شده است بیان داشت: در اسلام جوانان را به کسب علم سفارش زیادی شده و در ایام جوانی می توان خیلی چیزها را کسب کرد.
وی با بیان اینکه دوران جوانی یکی از بهترین دوره هاست افزود: کسی که در دوران نوجوانی علم می اموزد مانند نقشی است که در سنگ حکاکی می شود  و ماباید از دوران زندگی به خصوص جوانی در نهایت رفاقت بهترین بهره را ببریم.
مجمد مصباحی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم نیز دراین همایش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت از شرکت 250 نفر در مسابقات رفاقت مهر  در ایتم هایی همچون حمل تخصصی مصدوم و چادرزنی خبرداد.
مسابقات رفاقت مهر یکی از فعالیتهای تربیتی و اموزشی است که به منظور کشف ، رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی ،علمی و امدادی و افزایش سطح اگاهی اعضا سازمان جوانان هلال احمر از طریق ایجاد انگیزه ی بیشتر و رقابت سالم تر همه ساله برگزار می شود که امسال جهت ایجاد روحیه همدلی و مودت بین اعضای شرکت کننده تحت عنوان رفاقت مهر برگزار گردید . این مسابقات  دررشته های چادرزنی حمل مصدوم و امداد و کمکهای اولیه در اردوگاه وسف بخش کهک  با حضور 250 نفر از اعضای  خواهر و برادرکانونهای جوانان و دانشجویی  ، دکتر گل فشان  مدیر عامل جمعیت و معاونین به مدت یکروز برگزار شد.از دیگر اهداف این سلسله از مسابقات ایجاد رقابت سالم و غنی سازی اوقات فراغت در قالب شناخت و اموزش فرهنگ هنر اداب و رسوم سنن مطلوب جامعه اسلامی و همچنین پرورش روحیه مشارکت جویی ، مسئولیت پذیری و تعامل و همدلی دربین اعضا بود .
لازم به ذکر است این مسابقات در رشته های حفظ و قرائت قران و مفاهیم سوره یس  و زبان انگلیس با حضور داوران بین المللی  25/6/93 و 26/6/93 ویژه برادران و خواهران با حضور حدود 50 نفر از حافظین و قاریان  عضو مرکز جوانان در معاونت امور جوانان برگزار میگردد.
رتبه های نخست این مسابقات جهت شرکت در مرحله کشوری ابان ماه به مشهد مقدس اعزام می گردند























تمرینات امداد مسابقات رفاقت مهر در قم...

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۳۷ ب.ظ

تمرینات آماده سازی تیم های رفاقت مهر استان قم

دوره عملی امداد و باز آموزی و تمرینات اعضای کانون های معاونت امور جوانان استان قم

جهت آماده سازی تیم های شرکت کننده در مسابقات رفاقت مهر استانی و کشوری؛

روز 19 شهریور ماه با حضور معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.
لازم به ذکر است مسابقه و آزمون مرحله استانی رفاقت مهر یکشنبه مورخ 23 شهریور 1393 در اردوگاه وسف قم با حضور
300 نفر ،متشکل از اعضای تیم های امدادی برگزار می گردد.












مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی دختر آفتاب که به همت جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در طول سال توسط این نهاد بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و دینی نتایج مطلوبی داشته و این نتایج به خوبی در میان جوانان و نوجوانان مشهود است.

محمد گلفشان بر اهمیت توجه به هدایت جوانان و خالص بودن نیت  در انجام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جمعیت هلال احمر تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف این نهاد هدایت جوانان و نوجوانان به سمت معارف اسلام و آموزه‌های اهل بیت(ع) است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به جایگاه حضرت معصومه(س) در میان ائمه اطهار(ع) ابراز کرد: لقب معصومه را امام رضا(ع) برای ایشان انتخاب کردند. زندگی در شهر قم سعادت و افتخاری برای شهروندان قمی است. زندگی در این شهر عبادت است و باید با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر از این شهر پاک حفاظت شود.

گلفشان از زحمات معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در راستای برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی دختر آفتاب تقدیر کرد و گفت: این جشنواره از ۱۵ مرداد تا هفت شهریور با ثبت‌نام شرکت‌کنندگان کشوری برگزار شده است. به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و با توجه به اینکه این بانوی کریمه ۱۷ روز در شهر قم اقامت داشتند به ۱۷ نفر از برگزیدگان جشنواره هدایایی تقدیم خواهد شد. این جشنواره هر سال برگزار می شود.

گلفشان به برگزاری جشنواره مذکور به صورت سالانه تاکید و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان قم ظرفیت‌های بزرگی دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها این امر را تحقق بخشد. استان قم جوانان و نوجوانان مذهبی دارد، به همین علت معاونت جوانان هلال احمر این استان باید برای دیگر استان‌های کشور الگو باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه جوانان باید در تمام عرصه‌های مختلف به مقابله با دشمن بپردازند، بیان کرد: دشمن همیشه برای این رده سنی نقشه‌های خطرناک و پلیدانه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که نباید از آن‌ها غافل شویم و با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی باید محوریت فعالیت‌های نهادها و سازمان‌ها اقدامات فرهنگی باشد.

گلفشان با بیان برخی از اقدامات فرهنگی جمعیت هلال احمر استان قم در عرصه جنگ فرهنگی عنوان کرد: امیدواریم اقدامات انجام شده توسط جوانان هلال احمر قمی تاثیرات مطلوبی در عرصه جنگ نرم داشته باشد و نقشه‌های پلیدانه دشمن را از بین برده‌ باشد.

گفتنی است تا پایان مهلت ارسال آثار جشنواره وبلاگ نویسی دختر آفتاب، بیش از ۱۵۰۰ پست مرتبط با موضوعات این جشنواره از ۱۴۶ وبلاگ ارسال شد و ۱۷ اثر به عنوان اثرات برتر انتخاب شدند.





گلباران حرم بانوی کرامت توسط اعضای کانون های غنچه های
جمعیت هلال احمر استان قم

به گزارش معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم :به مناسبت
دهه کرامت، برنامه گلباران حرم کریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) توسط
اعضای کانون غنچه های استان قم برگزار شد.محمد مصباحی موحد افزود: در
این برنامه تعداد ۲۵ نفر از اعضای کانون غنچه‏های هلال ‏احمر مهدکودک
‏های ملائک و صبا شرکت کردند. اعضا با در دست داشتن گل در حرم آن
بانوی بزرگوار حضور یافته و با دستان کوچک خود ضریح پربرکت را گلریزان
کردند. و در پایان کودکان با دست‏های کوچک اما دلهای بزرگشان دعای فرج را زمزمه کردند.
وی درباره اهداف این طرح گفت: ایجاد آگاهی و آشنایی کودکان با
مناسبت‏های دینی و آشنایی و گرامیداشت این دهه مبارک توسط کودکان جهت
تثبیت رفتارهای دینی در آنها از اهداف برگزاری این برنامه بود.معاون
امور جوانان استان قم درباره دهه کرامت گفت: دهه کرامت، دهه اول ماه
ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پایان آن با ولادت
حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(ع) است. این دهه یادآور بسیاری از
مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت یادآور
لطیف‌ترین علائق و مهر و وفای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و
معنوی برادر است. وفایی که خواهر مهربان و دلداده را به هجرت وادار
کرد و غربت و بیماری و مرگ در فصل جوانی را برای او آسان کرده است.وی
افزود: وظیفه ما در شهرهای مقدس قم و مشهد در جهت گرامیداشت این دهه،
بسیار سنگین‏ تر از شهرهای دیگر است. از آنجایی که انسان بیشترین
تربیت ‏پذیری را در سنین کودکی دارد و کودکان ۴ تا ۶ سال مهدهای کودک
سراسر استان با همکاری اداره کل بهزیستی تحت پوشش کانون غنچه ‏های
هلال‏ احمر قرار دارند، برنامه مذکور برای این کودکان در نظر گرفته شد.










به گزارش معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تیم رزمی
بانوان کیک بوکسینک و فول کونتاکت معاونت امور جوانان
قم
در مسابقات قهرمانی کشور به سه مدال طلا و سه
مدال نقره
دست یافتند.
مصباحی گفت در این مسابقات که شهریور ماه 1393 در تهران و برای دو رده
سنی 12 تا 18 سال و 18 تا 36 سال برگزار گردید ، معصومه ترابی از تیم
جوانان قم در رده سنی 12 تا18 سال توانست مدال طلای این مسابقات را
کسب کند و همچنین سمیه اسماعیل زاده و ملیحه شاکری مطلق در وزان _65 و
+75 کیلوگرم دو مدال طلای دیگر را در رده بزرگسالان (18 تا 36) سال از
آن خود کردند.سه مدال نقره سمانه و سارا یوسف زاده و سارا مردای نیز
حاصل حضور دو تیم رزمی بانوان معاونت امور جوانان استان قم در این
مسابقات بود. لازم به ذکر است سمیه اسماعیل زاده از قم هم به عنوان
فنی ترین فایتر این دوره از مسابقات مورد تقدیر قرار گرفت.































بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و صلوات بر محمد و خاندان پاکش و بانوی کرامت سلام الله علیها

دبیرخانه ی اولین جشنواره ی ملی وبلاگ نویسی "دختر آفتاب" در پایان بخش اجرایی این جشنواره با ارسال بیانیه ای ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های تمامی خادمان دست اندرکار، داوران و شرکت کنندگان محترم که در اولین جشنواره ی مجازی تخصصی که به مناسبت دهه ی کرامت و میلاد حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها، به میزبانی معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قـــم برگزار گردید، ضمن اعلام اینکه؛ مجموعه آثار رسیده به دبیرخانه در بخش اصلی 146 وبلاگ که شامل بیش از 1500 پست مرتبط با موضوعات جشنواره و در بخش موج وبلاگی 30 اثر می باشد، پس از بررسی دقیق تمام آثار ارسالی توسط تیم داوری، 17 اثر را به عنوان منتخب برگزیده و نتیجه ی نهایی را به شرح ذیل اعلام می دارد.امید است توفیق خادمی مقبول حضرت شان واقع گردد.

و من الله التوفیق...دهه ی کرامت؛ ذی القعده 1435


در بخش اصلی (اسامی به ترتیب حروف الفبا)

3 نفر برگزیده اول  (کمک هزینه سفر به عتبات عالیات)

خانم الهام امینی از بوشهر (کریمه اهل بیت سلام الله علیها)
آقای مصطفی حسرتی از گیلان (رایحه قم)
آقای مسعود دهقان از استان قم (آفتاب قم)

6 نفر برگزیده دوم (کمک هزینه سفر به مشهد مقدس)

آقای اسحاق حاجیان پور از خوزستان(حضرت معصومه سلام علیها)
آقای سیدمحمدکاظم رضی زاده از گیلان (دل آباد)
آقای فرشید فرازی از قم (بچه محل حضرت معصومه سلام الله علیها)
آقای پویا فرهادی از لرستان (دختر آفتاب)
خانم مرضیه عبدی قهفرخی از چهارمحال و بختیاری(کریمه اهل بیت سلام الله علیها)
آقای سعید محمدبیگی از اصفهان(آفتاب قم)

6 نفر برگزیده سوم (کمک هزینه سفر به قم)


خانم زهره اسماعیلی از ایلام (شفیعه محشر)
آقای عبدالله عبدی قهفرخی از چهارمحال و بختیاری (مسافر آفتاب)
آقای حامد کوهستانی از اصفهان (بانوی پیشتاز)
خانم نسیم مکتبی از خوزستان (شفیعه محشر)
آقای علی نهری ملایری از همدان (کریمه طاهره اهل بیت سلام الله علیها)
آقای مقداد هادیان از مازندران (حکایت عشق)

در بخش موج وبلاگی
2 نفر برگزیده (کمک هزینه سفر به مشهد مقدس)


آقای سعید ایل بیگی از قم (اهل کویر)
خانم سعیده شریف طبع از لرستان (دختِ آفتاب)

دیدار کادر اجرایی جشنواره ملی وبلاگ نویسی دختر آفتاب با حجت السلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم
در این برنامه از فعالیت های انجام شده در جشنواره توسط معاونت امور جوانان گزارشی ارائه شد.