مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۳۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

مانوربزرگ غنچه های هلال احمر قم اجرا شد...

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ
طی مراسمی و با حضور مسئولین استانی، مانور بزرگ امدادی اعضاء کانون غنچه های هلال ‌احمردر قم برگزار شد طی مراسمی مانور بزرگ امدادی اعضاء کانون غنچه های هلال ‌احمردر قم با حضور معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمیعت هلال احمر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم، مدیر کل بهزیستی قم ، مجموعه مدیریت بحران استانداری قم و جمعی از مربیان مهد کودک ها در سایت آموزشی و پایگاه امدادو نجات جمعیت هلال احمر قم برگزارشد. به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، بابایی معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمیعت هلال احمردر این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مانور اظهارداشت: برگزاری اینگونه برنامه ها می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ نوعدوستی و همیاری در بین کودکان باشد. وی بر ضرورت نهادینه کردن و برگزاری اینگونه مانور ها در سایر استانها نیز تاکید کرد و افزود:تشکیل کانون غنچه های هلال ‌احمردر مهد کودک های استان قم یک اقدام بسیار مناسب است و امیدواریم این امر در سایر استانها نیز رواج داشته باشد. وی تداوم اینگونه برنامه های امدادی را در مهد کودک ها خواستار شد و گفت: ما در این خصوص آمادگی همکاری با نهاد ها و ارگانهای مختلف هستیم. همچنین در این مراسم دکتر محمد گلفشان مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم نیز ترویج فرهنگ امدادی را از اولویت برنامه های هلال احمر قم در سال جاری دانست و افزود:در زمینه ترویج فرهنگ امدادی سالهای گذشته برنامه های خوبی پیش بینی شد و این امر در سال جاری نیز با شدت دنبال خواهد شد. مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه فعالیت های خود امدادی میتواند زمینه ساز بسیاری از فعالیت های دیگر باشد ادامه داد: یکی از اقداماتی که در راستای ترویج فرهنگ خود امدادی صورت گرفته است، تشکیل کانون غنچه های هلال احمر است. دکتر رضا سلیقه مدیر کل بهزیستس قم نیز در این مراسم با اشاره به وجود 82 مهد کودک در قم ادامه داد: بیش از 92 درصد مهد کودک های قم تحت پوشش برنامه های کانون غنچه های هلال احمر هستند. وی با بیان اینکه مجموعه هلال احمر در زمینه تشکیل کانون غنچه های هلال احمر بسیار خوب عمل کرده است تصریح کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای نیز بین بهزیستی و جمعیت هلال احمر شکل گرفته تا آموزش امداد و کمک های اولیه در مهد کودک ها مدنظر قرارداده شود. گفتنی است ، این مانور به همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر با همکاری مهدکودک‌های تحت پوشش کانون غنچه‌های هلال‌احمر برگزار شد، ضمن اینکه برخی دستگاههای استان نیز در برگزاری این مانور همکاری داشتند. وجه تمایز این مانور با مانورهای سراسر کشور (کودکان 4 تا 6 سال) در این است که کلیه امور مربوط به مانور توسط اعضاء کانون غنچه‌های هلال‌احمر انجام شد و مربیان فقط ناظر عملکرد انها بودند حدود 90 نفر از اعضاء کانون غنچه‌های مهدکودک‌های جامعه‌الزهرا (س)، حسنا، متین، صبا و ملائک به عنوان عمل‌کننده در این مانور بزرگ بودند و نزدیک به 1500 نفر غنچه از مهدکودک های استان حضور داشتند. از اهداف برگزاری این مانورایجاد فضایی مناسب برای آشنایی مدیران و مربیان مهدهای کودک با عملکرد جمعیت هلال‌احمر، آشنایی کودکان عضو جمعیت هلال‌احمر با سایت امدادی و عملکرد امدادگران، تربیت امدادگرانی آینده‌ساز ، نهادینه سازی فرهنگ نوعدوستی و تأمین سلامت انسان‌ها می باشد. لازم به ذکر است در این مانور عملیاتی همچون نجات در تصادفات جاده ای، اطفاء حریق،حمل مصدوم و بانداژ به نمایش گذاشته شد.












































مدیر کل بهزیستی قم،

بیش از 92 درصد مهد کودک های قم  تحت پوشش برنامه های  کانون غنچه های هلال احمر هستند


مدیر کل بهزیستی قم گفت: بیش از 92 درصد مهد کودک های قم  تحت پوشش برنامه های کانون غنچه های هلال احمر هستند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم ، دکتررضا سلیقه مدیر کل بهزیستی قم در مراسم مانوربزرگ امدادی کانون غنچه های هلال احمر که در پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر قم برگزارشد، ترویج فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری را مد نظر قرار داد و بیان داشت: توسعه فرهنگ اسلامی از قببیل فرهنگ نوعدوستی و نیکوکاری میتواند در کاهش بسیاری از بلایایی طبیعی موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی ها و جایگاه قم گفت: قم دارای ویژگی های منحصر به فرد که از جمله آن تک شهرستانی بودنش می باشد و تراکم جمعیتی دارد.

مدیر کل بهزیستس قم با اشاره به وجود 82 مهد کودک در قم ادامه داد بیش از 92 درصد مهد کودک های قم  تحت پوشش برنامه های کانون غنچه های هلال احمر هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه هلال احمر در زمینه  تشکیل کانون غنچه های هلال احمر بسیار خوب عمل کرده است تصریح کرد: در این زمینه تفاهم نامه ای نیز بین بهزیستی و جمعیت هلال احمر شکل گرفته تا آموزش در مهد کودک ها مدنظر قرارداده شود.

دکتر سلیقه  در بخش دیگری از سخنان خود پیشگیری ،آمادگی،مقابله و بازتوانی را از مراحل مدیریت بحران ذکر کرد و پیرامون هرکدام از این مراحل مطالبی را مطرح نمود.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم،قم از استانهای پیشرو درزمینه تشکیل کانون غنچه های هلال احمر در مهد کودک هاست
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت:  قم از استانهای پیشرو در زمینه تشکیل کانون غنجه های هلال احمر در مهد کودک هاست.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، محمد گلفشان در مراسم مانوربزرگ امدادی کانون غنچه های هلال احمر  که در پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر قم برگزار شد با اشاره به  نامگذاری  شعار امسال ازسوی مقام معظم هبری اظهارداشت: توجه به مقوله اقتصاد و فرهنگ زمینه ساز رشد و گسترش بسیاری از فعالیت ها می باشد و جمعیت هلال احمر نیز به این مقوله توجه خاصی دارد.
وی همچنین ترویج فرهنگ امدادی را از اولویت برنامه های هلال احمر قم در سال جاری دانست و افزود:در زمینه ترویج فرهنگ امدادی سالهای گذشته برنامه های خوبی پیش بینی شد و این امر در سال جاری نیز با شدت دنبال خواهد شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اینکه فعالیت های خود امدادی میتواند زمینه ساز بسیاری از فعالیت های دیگر باشد ادامه داد: یکی از اقداماتی که در راستای ترویج فرهنگ خود امدادی صورت گرفته است، تشکیل کانون غنچه های هلال احمر است.
وی بیان داشت: قم از استانهای پیشرو در زمینه تشکیل کانون غنچه های هلال احمر است به طوریکه در اکثر مهد کودک های آن این کانون شکل گرفته است.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه کسانی که در این طرح همکاری داشته اند، اجرای این طرح را یک رویداد مهم امدادی ذکر کرد که میتواند در زمینه بروز حوادث کمک شایانی نماید.


برگزاری جلسه ماهیانه کانون جوانان (برادران) همراه باانتخابات شورای اجرایی کانون جوانان هلال احمر که در این آئین نامه به اختصار کانون نامیده می شود ، نهادی است غیر سیاسی و غیر دولتی که در جهت اصول هفتگانه و اهداف چهارگونه شامل تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسانها، کوشش برای برقراری صلح و دوستی و همچنین حمایت از سلامت و زندگی انسانها و آمادگی و توانمندی برای امداد و نجات و کمکهای اولیه در حوادث به مردم آسیب دیده ، به منظور تحقق اهداف سازمان جوانان هلال احمر در سطح کانون جوانان تشکیل میشود. در این کانونها با برنامه ریزی جهت عضوپذیری و بهره مندی بهینه از توان و ظرفیت جوانان، بستر مناسبی برای انجام فعالیتهای فرهنگی، امدادی، بشردوستانه همسو با اهداف جمعیت هلال احمر که در اساسنامه آن تصریح شده است ایجاد میگردد. این جلسه در25 هرماه درمحل نماز خانه مرکز امور جوانان برگزار میگردد .این مراسم باتوجه به هفته هلال احمر و پایان فعالیت 2 ساله اعضای شورای اجرایی گذشته با تلاوت کلام الله مجید آغاز و بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران جناب آقای علمدار مطالبی را درخصوص مسابقات رقابت مهر ایراد نمودند وبعد از ایشان دبیر اسبق کانون گزارش کار ارائه نمودند . همچنین مسؤل کانون جوانان درپایان مراسم وقبل از مراسم انتخابات از تلاش 2 ساله اعضای شورای اجرایی در راستای فعالیت هاب بشردوستانه وعام المنفعه کمال تشکر را داشته وبرای اعضای منتخب آرزوی توفیق خدمت را داشتند.درادامه اعضا پس از دریافت تعرفه رای به اعضای منخب خود رای دادند.اهداف برگزاری برنامه: برگزاری دوره های آموزشی درجلسات اطلاع اعضاء از روند اجرای برنامه ها (گذشته و پیش رو) و...با حضور کارشناس جوانان و 80 نفر از اعضای جوانان.







29 اردیبهشت ماه،، مانور بزرگ امدادی اعضاء کانون غنچه های هلال‌احمردر قم برگزار می شود
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم از برگزاری مانور بزرگ امدادی اعضاء کانون غنچه های هلال‌احمردر قم خبر داد.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم محمد مصباحی با بیان اینکه یکی از وظایف جمعیت هلال‌احمر تربیت امدادگرانی با مهارت بسیار بالا، جهت
کمک‌رسانی به انسان‌ها می‌باشداظهارداشت: درراستای نهادینه سازی فرهنگ نوعدوستی و تربیت امدادگرانی متعهد، آموزش امداد و کمک‌های اولیه به اعضاء کانون غنچه‌های هلال‌احمر (کودکان 4 تا 6 سال) جزواهداف بسیار مهم به شمار می‌آید.وی ادامه داد: معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر با همکاری مهدکودک‌های تحت پوشش کانون غنچه‌های هلال‌احمربه مناسبت هفته هلال‌احمر اقدام به برگزاری مانور بزرگ امدادی خواهد نمود.معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: وجه تمایز این مانور با مانورهای سراسر کشور (کودکان 4 تا 6 سال)در این است که کلیه امور مربوط به مانور توسط اعضاء کانون غنچه‌های هلال‌احمرانجام می‌شود و فقط مربیان نظاره‌گر عملکرد ایشان خواهند بود.وی با اشاره به اینکه 90 نفراز اعضاء کانون غنچه‌های مهدکودک‌های جامعه‌الزهرا (س)، حسنا،متین، صبا و ملائک به عنوان عمل‌کننده در این مانور بزرگ حضورخواهد داشت تصریح کرد: تماشاچیان این مانور نیز کودکان همسال خود می‌باشد که حدودا 1500 نفر از مهدکودک های استان دعوت به عمل خواهد آمد.به گفته وی اهداف برگزاری این مانورایجاد فضایی مناسب برای آشنایی مدیران و مربیان مهدهای کودک با عملکرد جمعیت هلال‌احمر،آشنایی کودکان عضوجمعیت هلال‌احمر با سایت امدادی و عملکرد امدادگران تربیت امدادگرانی
آینده‌ساز ، نهادینه سازی فرهنگ نوعدوستی و تأمین سلامت انسان‌ها می باشد.وی بابیان اینکه این برنامه با حضور مسؤولین استانی، مسؤولین سازمان جوانان و مدیران مهدکودک‌های استان و …برگزار میشود افزود: مانور بزرگ امدادی اعضاء کانون غنچه های هلال‌احمر روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه راس ساعت 9 در سایت آموزشی و پایگاه امدادو نجات واقع بالاتر ازترمینال مجتمع فرهنگی هلال احمربرگزار می شود.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم، در همایش کوثر نبوی،نور علوی اعلام کرد:
نزدیک به نه هزار نفردر مسابقه کتابخوانی کوثر نبوی، نور علویˈ شرکت کردند
مدیر عامل جمعیت هلال اخمر قم با بیان اینکه هشت هزار و 35 نفر از
سراسر کشور در این مسابقه شرکت کردند، گفت: 785 نفر به سوال ها پاسخ
صحیح دادند که 415 نفر آنها از خانم ها هستند.به گزارش روابط عمومی
جمعیت هلال احمر استان قم دکتر محمد گلفشانˈ در مسابقه کتابخوانی و
جشن کوثر نبوی نور علویˈ که در ورزشگاه شهید حیدریان برگزارشد اظهار
کرد: مسابقه کتابخوانی کوثر نبوی، نور علویˈ همزمان با میلاد حضرت
زهرا (س) در سال جاری شروع شد و تا 17 اردیبهشت ماه ادامه داشت.وی با
بیان اینکه هشت هزار و 35 نفر از سراسر کشور در این مسابقه شرکت
کردند، گفت: 785 نفر به سوال ها پاسخ صحیح دادند که 415 نفر آنها از
خانم ها هستند.
گلفشان خاطرنشان کرد: 158 نفر از کسانی که پاسخ درست به سوال های این
مسابقه داده اند از استان قم و 627 نفر از سایر استان های کشور
هستند.وی تصریح کرد: پرسش های این مسابقه از کتاب های ˈسیری در نهج
البلاغهˈ نوشته شهید آیت الله ˈمرتضی مطهریˈ و ˈزهرا (س) برترین بانوی
جهانˈ نوشته آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ طرح شد. وی تاکید کرد: به
منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش می کنیم سالانه دو بار
مسابقه کتابخوانی را برگزار کنیم.


استاندار قم،

ماموریت ذاتی هلال احمر یاری رسانی به همه ی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با بیان اینکه ماموریت ذاتی هلال احمر یاری رسانی به همه ی مردم است از آن به عنوان نهادی کاملا انسان دوستانه یاد کرد و حضور فعال این جمعیت در حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی را مورد تقدیر قرار داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم ، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در مسابقه کتابخوانی و جشن کوثر نبوی، نور علوی در قم  که به منظور تجلیل از امدادگران و جوانان فعال هلال احمراستان قم در نوروز 93 و با حضور مسئولین هلال احمر کشور واستانی و مدیران دستگاهها و اعضای جمعیت هلال احمر در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد، میلاد پربرکت امیرالمومنین علی (ع) را تبریک گفت.

استاندار قم ابعاد مختلف زندگی مولای متقیان علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را مورد توجه قرار داد و افزود: اعضای جمعیت هلال احمر استان باید از خودگذشتگی و ایثار ایشان را به عنوان الگو مد نظر داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با بیان اینکه ماموریت ذاتی هلال احمر یاری رسانی به همه ی مردم است از آن به عنوان نهادی کاملا انسان دوستانه یاد کرد و حضور فعال این جمعیت در حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی را مورد تقدیر قرار داد.




























با حضور مسئولان کشوری و استانی،قرعه کشی مسابقه کتابخوانی
و جشن بزرگ کوثر نبوی نور علویˈ در قم برگز ارشد

مسابقه کتابخوانی و جشن بزرگ کوثر نبوی نور علویˈ در شب میلاد اما علی
(ع) با حضور دکتر قبادی رییس سازمان جوانان جمعیت
هلال احمر کشور، استاندار قم ، حجت الاسلام
بنایی معاون استاندار قم
، و اعضای جمعیت هلال احمر در ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم، وحید قبادی داناˈ گفت: پس
از یاد خدا و توسل به ائمه اطهار (س)، هنگام حوادث مردم با دیدن
نیروهای امدادگر هلال احمر آرامش می یابند.قبادی با اشاره به حدیثی از
امام علی (ع) خاطرنشان کرد: به فرموده مولای متقیان (ع) باید دل های
خود را از محبت و مهربانی برای مردم پُر کنیم.رییس سازمان جوانان
جمعیت هلال احمر کشور همچنین چند پرسش درباره علت نامگذاری روز جهانی
صلیب سرخ و هلال احمر مطرح کرد و به چهار نفر از حاضران که به سوال
های او پاسخ درست دادند، جوایزی اهدا کرد و توضیحاتی در این زمینه ارایه داد.
همچنین، حجت السلام و المسلمین ˈمحمد صادق صالحی منشˈ استاندار قم در
این همایش از خدمات جهادگرانه، و ایثار و فداکاری امدادگران هلال احمر تقدیر و سپاسگزاری کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این همایش، پوشیدن لباس

هلال احمر را افتخاری بزرگ برای امدادگران این نهاد دانست.
حجت الاسلام رفیعی نیز در این مراسم در خصوص شخصیت حضرت علی (ع) و
فضائل اخلاقی آن حضرت سخنانی مطرح و بر الگوگیری مجموعه جمعیت هلال
احمر از سیره ائمه به خصوص حضرت علی (ع) تاکید کرد.
در پایان این مراسم آیین قرعه کشی مسابقه کشوری ˈکوثر نبوی نور علویˈ
برگزار و از امدادگران فعال هلال احمر تجلیل شد.اجرای تئاتر،اجرای
سرود،شعر خوانی، انجام حرکات ورزشی توسط باستانکاران،برگزاری مسابقه
از نمونه برنامه های دیگر در این مراسم بود
لازم بذکر است مسابقه اینترنتی کوثر نبوی ،نورعلوی از روز میلاد حضرت
زهرا(س) در وبلاگ مدار آبی طرح شده بود و شرکت کنندگان تا تاریخ 17
اردیبهشت فرصت داشتند در این مسابقه شرکت کنند که در این جشن به
قید قرعه از به برگزیدگان هدایای نفیسی همچون کمک
هزینه کربلای معلی ، سفر مشهد مقدس و غیره… اهدا شد. در ضمن در این
مراسم باشکوه از امدادگران و جوانانی که درفعالیتهای
ایام نوروز حضور فعال داشتند تجلیل به عمل آمد.


فایل قابل دریافت اسامی برندگان



رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور،

جمهوری اسلامی ایران جزو 20 کشور تصمیم گیرنده سازمان بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ است

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در سال جاری در انتخابات سازمان بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ، جمهوری اسلامی ایران جزو 20 کشور تصمیم گیرنده این سازمان بین المللی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم ،وحید قبادی دانا در این همایش که نام ˈمسابقه کتابخوانی و جشن کوثر نبوی، نور علویˈبر خود داشت، از حضور موفق ایران در عرصه جهانی امداد خبر داد و گفت: در سال جاری در انتخابات سازمان بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ، جمهوری اسلامی ایران جزو 20 کشور تصمیم گیرنده این سازمان بین المللی قرار گرفت.

وی گفت: در حال حاضر 189 کشور عضو این سازمان هستند که 34 کشور اسلامی از جمله ایران از نشان هلال احمر و 155 کشور دیگر از نشان صلیب سرخ استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: ˈانسانیتˈ، ˈخدمات داوطلبانهˈ، ˈبی غرضیˈ، ˈبی طرفیˈ، ˈیگانگیˈ، ˈاستقلالˈ و ˈجهان شمولیˈ هفت اصل اساسی در هلال احمر و صلیب سرخ می باشد.

وی گفت: پس از یاد خدا و توسل به ائمه اطهار (س)، هنگام حوادث مردم با دیدن نیروهای امدادگر هلال احمر آرامش می یابند.

قبادی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) خاطرنشان کرد: به فرموده مولای متقیان (ع) باید دل های خود را از محبت و مهربانی برای مردم پُر کنیم.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور همچنین چند پرسش درباره علت نامگذاری روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر مطرح کرد و به چهار نفر از حاضران که به سوال های او پاسخ درست دادند، جوایزی اهدا کرد و توضیحاتی در این زمینه ارایه داد.