مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

پیشاهنگان استان قم در مراسم پاسداشت آقای جعفریان و
معارفه دکتر قبادی دانا


روز گذشته پیشاهنگان استان قم واحد برادران با اجرای
سرود بسیار زیبا و به یادماندنی رنگ و بوی دیگری به مراسم پاسداشت
آقای جفعریان و معارفه دکتر قبادی دانا بخشیدند.

شایان ذکر است پیشاهنگان معاونت امور جوانان استان
قم
هم اکنون دارای دو تیم متخصص فرهنگی در زمینه
آهنگسازی و سرود (واحد برادران) و تئاتر (واحد خواهران)

می‏باشد.












جشن آسمانی (سالروز ازدواج دو نور) قـم...

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰ ب.ظ

به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی دو نور در مرکز امور جوانان هلال احمر قـــــم مراسم جشنی باشکوهی برپا شد. در این مراسم که با حضور مدیر عامل استان و اعضای هئیت مدیره برگزار گردید از زوج های جوانی هلالی که در یک سال گذشته با پیمان مقدس ازدواج به جرگه ی متاهلین پیوسته بودند با اهدا هدایای تقدیر شد… در بخش دیگری از این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته ی نیروی انتظامی یکی از مسئولان نیروی انتظامی با حضور در جمع جوانان استان قم به سخنرانی در مورد امنیت اجتماعی پرداخت…















معاون محبوب، فعال و همیشه همراه اعضا در تمام برنامه ها...







نتایج نظرسنجی محبوب ترین معاون امور جوانان کشور

 از دید کاربران ماه نو 


پس از سه سال از آغاز حرکت ماه نو، این مجموعه آرام آرام در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خود در سازمان است. نظرسنجی محبوب ترین معاونین امور جوانان کشور از دید کاربران ماه نو، بیش از آنکه ابزاری برای سنجش معاونین امور جوانان باشد، تلاشی بود برای شناساندن بخشی از توانایی های این شبکه که گاها مورد غفلت قرار می گیرد.  استفاده از خرد جمعی با پایین ترین هزینه یکی از اهداف راه اندازی ماه نو است که در مقاطع مختلف می توان از آن استفاده کرد. این آغاز راهی است که می تواند، مسیری جدید در استفاده از نظرات اعضا جهت انجام کارهای مختلف سازمان ایجاد کند.

پیشاپیش و قبل از ذکر نتایج نظرسنجی از زحمات، حمایت ها و دلسوزی های شبائه روزی معاونین عزیز امور جوانان که بدون شک یکی از وزنه های اصلی سازمان در تمامی مراحل هستند، تشکر می کنم و امیدوارم معدود دوستانی که هنوز ارتباط خیلی خوبی با ماه نو برقرار نکرده اند، هرچه سریع تر به جمع ما اضافه شوند.

ذکر این نکته ضروری است که این نظرسنجی فقط در میان اعضای ماه نو انجام شده بنابران نمی تواند معیار اصلی جهت اندازه گیری میزان محبوبیت این عزیزان در کل کشور باشد. 

ضمنا آرا بر اساس تعداد اعضا در ماه نو سنجیده شده است. یعنی اگر استانی 1000 عضو داشته و 100 رای، درصد محبوبیت معاون آن 10 درصد است و اگه استانی 200 عضو داشته و 50 رای، میزان محبوبیت معاون آن 25 درصد است. به این ترتیب سعی شده حق استان هایی که تعداد اعضای آن ها در عالم واقع هم بسیار کمتر است رعایت شود. هرچند معاونین امور جوانان برخی استان ها باید تلاش بیشتری برای عضویت اعضا در ماه نو انجام دهند و تعداد پایین اعضای آن ها در سایت، خلاف صحبت اخیر رئیس محترم سازمان در حضور مجازی در ماه نو است. اینکه یک عضو کامل و جامع الشرایط نیست مگر اینکه علاوه بر تمامی آیتم های مورد نظر، عضو شبکه اجتماعی ماه نو نیز باشد.





 


هرکس با فرهنگ ایثار و شهادت ، دست و پنجه نرم کرده باشد…
هرکس تنی به آب دفاع هشت ساله زده باشد…
هرکس مزه تیر و ترکش را چشیده باشد…
هرکس با خاطرات جبهه دوست باشد…
هرکس فرهنگ جبهه را بخواند…
هرکس دل داشته باشد…
هر کس . . . خوب می داند پیش نیازِ جبهه و حرف آخر و شهادت ، اخلاص است.
جنگ تمام شده بود حالا فقط صدای پای آب بود و پیکرهای زخمی خونین و نفس های خسته ی شیمیایی خوابیده در تختخواب های فلزی… در جستجوی عشق، به طواف و بهشت زهرا و دیدار یادگاران شهدا رفتیم …
  اعضای کانون جوانان خواهران قــــــم به یاد همه حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس، مهمان جانبازان شیمیایی بیمارستان ساسان تهران بودند…














هنر آن است که بمیری پیش از آنکه بمیرانند...

سید مرتضی اوینی




خانه پیشاهنگی پسران استان قم برگزار نمود…

اردوی فرهنگی برج میــــــــلاد
















نخستین اردوی آموزشی اولیای واحدهای پیشاهنگی خواهران استان قم

خانه پیشاهنگی خواهران استان قم برگزار کرد…




نخستین کمپ فرماندهان و قائم مقامان پیشاهنگی خواهران استان قم برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم نخستین کمپ با آموزش فرماندهان خواهران نهضت پیشاهنگی با حضور اولیای فرماندهان در بوستان نرگس استان قم برگزار شد.

علیرضا ظهیری مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در این خصوص گفت:واحد پیشاهنگان هلال احمر استان قم از اعضاء فعال، کوشا ومهرورز با هدف 1- تقویت ایمان به خدا وبالا بردن معنویت 2- خدمت به دیگران 3- تأمین و توسعه سلامت جسم ، روح،فکر واخلاق جوانان 4- تقویت روحیه نوع دوستی ومهرورزی تشکیل شده است.

ظهیری افزود: این دوره که برای اولین با در کشور برگزار میگردد به منظور بالابردن این اهداف وتقویت شخصیت گروهی و اجتماعی فرماندهان پیشاهنگی خواهر برگزار گردید ،تا پس از طی کردن این دوره ، پرورش یافته و در قالب یک تیم رهبری آن را به عهده گیرند.

در پایان نیز مسابقه امدادی با آیتمهای چادر زنی،طناب کشی و احیای قلبی ریوی بین اولیای پیشاهنگان و اعضاء برگزار شد.



 


نخستین اردوی آموزشی انجمن اولیای واحدهای پیشاهنگی خواهران

در این اردوی یک روزه، اعضای شوراهای فرماندهی واحدهای مهرگستر آیتم‏ های امدادی را به خانواده های پیشاهنگان آموزش دادند…هم چنین مراسم افتتاحیه، تغذیه و بهداشت، آداب غذا خوردن،مسابقات ورزشی، جنگ فرهنگی، مراسم عبادی، مراسم اختتامیه در
این دوره برگزار شد…

ساخت پایه پرچم در کمپ فرماندهان و قائم مقامانان پیشاهنگی استان قم


اجرای حلقه ی نور توسط فرماندهان وقائم مقامان پیشاهنگی درحضورمادران..









نخستین اردوی آموزشی انجمن اولیای پیشاهنگی خواهران برگزار
شد


مدرسان آیتم های مختلف این اردو، اعضای شوراهای فرماندهی واحدهای
مهرگستر (مربیان و مدیران آینده نهضت) بودند که یک بار دیگر به زیبایی
هرچه تمام تر نقش آفرینی کردند و بار دیگر توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند …





به مناسبت هفته دفاع مقدس خانواده هایشهدای امدادگر هلال احمر استان قم تجلیل شدند…

با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم گرامیداشت شهدای امدادگرباحضور مدیر عامل ،کارکنان واعضای جمعیت هلال احمراستان قم در این جمعیت برگزار گردید.علیرضا ظهیری درابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس وخیرمقدم به حاضرین،گزارشی از فعالیتهای امداد جبهه و حماسه هایی که رزمندگان غیوردر آن ایام آفریدند ارائه نمود.جمعیت هلال احمر افتخار دارد که در ایام دفاع مقدس شش شهید به انقلاب تقدیم کرده که امدادگران ،جوانان وداوطلبان باید این عزیزان را در
برنامه های زندگی خود سرلوحه و سرمشق خود بدانند.در پایان این مراسم از خانواده های شهدای امدادگر این جمعیت تجلیل به عمل آمد.





حضور پیشاهنگان قم در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم
طی دعوتی از سوی سازمان جوانان هلال احمر از پیشاهنگان قم جهت حضور در این مراسم،تعدادی از منتخبین ، جهت تشکیل ستاد استقبال و اجرای سرود
به سالن اجتماعات سازمان توانبخشی تهران اعزام شدند…