مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

برگزاری کاروان نیکوکاری "جهاد رمضان"

جمعه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰۸:۱۰ ق.ظ

برگزاری اردوهای جهادی "جهاد رمضان" با رویکرد "اجتماع محور"

با توجه به دستور العمل ارسالی از سوی سازمان جوانان مبنی بر اجرای 10 روزه اعزام کاروان های نیکوکاری در روستاهای محروم ، اعضای کانون جوانان برادران و خواهران پس از ارزیابی های لازم و انتخاب محل اجرای این برنامه، روستاهای میر آباد، فرج آباد، احمدآباد واقع در 40 کیلومتری استان را انتخاب و در مدت 10 روز در این روستا به خدماتی همچون اعزام مبلغ ، برگزاری کلاس احکام ، برگزاری کلاس های امدادی ، برگزاری دوره ای بهداشتی اعم از فردی و محیطی ، خدمات عمرانی و ویزیت رایگان توسط پزشکان داوطلب پرداختند. لازم به ذکر است تعداد 300 جلد کتاب به همراه 20 جلد مفاتیح الجنان و 20 جلد قرآن کریم به کتابخانه مسجد روستا اهدا کردید همچنین اختتامیه این برنامه در روستای میر آباد با حضور مسئولین استانی و مدیران ارشد جمعیت استان و معاونت دانشجویی و جوانان سازمان جوانان کشور جناب آقای جوادی در مسجد روستا همراه با افتتاح کانون روستایی و برگزاری نماز جماعت و ضیافت افطاری (800 پرس غذای گرم و اهداء 110 بسته غذایی) برگزار گردید . لازم به ذکر است همراه خواهران اعزامی ، مشاور ، کارشناس مامایی ، مبلغ از جامعه الزهرا ، نماینده کتابخانه ها ، نماینده از مرکز بهداشت کاروان را همراهی کردند.                                    جهاد رمضان به روایت تصویر.....

میلاد کریم اهل بیت

سه شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۰، ۰۸:۳۲ ق.ظ

سلام بر لحظه ‏هایی که تو را آوردند!

سلام بر لب‏های رسول اللّه‏ که میلاد تو را به درگاه پروردگار، سبحه گفت و نام یگانه‏ات را از دست جبرئیل گرفت و در گوش عصمتت زمزمه کرد!

سلام بر لبخند سرافراز علی، که در طلوع تو اتفاق افتاد!

سلام بر تو، امامتِ فردای پس از علی!

سلام بر تو، شباهتِ بی‏شائبه محمدی!

سلام بر اقیانوس کرامت و سخاوتی که از دامان «کوثر» و «ابوتراب» برخاست.

میلاد پرنور کریم اهل بیت (ع) بر تمامی عزیزان مبارک

بازدید سرزده معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمراز مرکز امور جوانان و خانه پیش آهنگی جمعیت هلال احمر استان قم

عصر دیروز منیری معاون پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به صورت سرزده از مرکز امور جوانان و خانه پیش آهنگی جمعیت هلال احمر استان قم بازدید به عمل آورد.
در ابتدای برنامه گروه تشریفات اعضای پیشاهنگی با ادای احترام و اجرای 2 سرود به استقبال وی رفته و سپس معاون امور جوانان و مسئول کانون پیشاهنگی در خصوص فعالتیهای گروه گزارش مبسوطی به سمع و نظر ایشان رساندند.
معاون سازمان جوانان ضمن تشکر از عملکرد بسیارخوب جمعیت هلال احمر استان قم ،در بخشی از سخنان خود گفت: به یمن و برکت کریمه اهل بیت بانو فاطمه معصومه(س) بازدید فعالیتهای پیشاهنگی استانها رااز استان قم شروع نموده ایم.
وی با اشاره به اقدامات و حضور چشمگیر جوانان قمی در اجرای برنامه های ابلاغی و پیشنهادی گفت: باوجود فعالیتها و اقداماتی که شما جوانان کوشای قمی انجام داده اید سطح توقع سازمان از استانهای دیگر بالا رفته است و می تواند برای اعضای پیشاهنگی کشور الگوی مناسبی باشد. 
در پایان بازدید معاون سازمان جلسه خصوصی با مربیان پیشاهنگی برگزار و نقطه نظرات و پیشنهادات آنان در خصوص پیشبرد اهداف پیشاهنگی به سمع و نظر ایشان رسانده شد.

  
 

جشنواره مهرپویان

پنجشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ

برگزاری مسابقات مهرپویان ویژه دانش آموزان عضو جمعیت هلال احمر استان قم

جشنواره دانش آموزی مهرپویان ویژه دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت: در جهت ترویج فرهنگ خودامدادی ودگر امدادی و همچنین اشاعه ارزشهای دینی ، فرهنگی و علمی اعضای شاخه دانش آموزی جمعیت هلال احمر استان قم در 4 رشته امدادی – قرآنی- سرود و روزنامه دیواری به رقابت پرداختند.
وی هدف از این رقابتها را: تقویت روحیه و مهارتهای لازم خود امدادی در میان دانش آموزان – ارتقاء سطح توانمندیهای امدادی – دینی، فرهنگی و علمی اعضا – ترویج فرهنگ غنی اسلامی – ایجاد فضای مناسب برای رقابت سالم و تقویت تعاملات و ارتباطات میان دانش آموزان عضو جمعیت هلال احمراستان دانست.
وی انجام مسابقات قرآنی را در دو بخش کتبی و شفاهی ذکر کرده و تصریح کرد: مسابقه کتبی ویژه کلیه دانش آموزان شرکت کننده از کتاب پرتوی از اسرار نماز نویسنده حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای قرائتی به صورت پیش آزمون برگزار گردید که 30 درصد کل امتیاز مسابقه را به خود اختصاص داده بود.
وی برگزاری مسابقات قرآن را در بخش شفاهی حفظ ترجمه انگلیسی سوره حمد و آیت الکرسی عنوان نمودند.
دکتر سائلی اذعان داشت مسابقات امدادی در چند بخش از جمله: دو سرعت ،انجام راپل، حمل مصدوم فرضی – ارزیابی مصدوم و تکمیل فراارزیابی – طناب زنی – صعو از نردبان طنابی – پانسمان – آتل بندی مصدوم – برپایی چادر – حمل برانکارد و... برگزار گردید.
لازم به ذکر است این مسابقات طی یک هفته به طور مجزا در 2 بخش خواهر و برادر برگزار شد.و برندگان مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

 

 

نشست با بهزیستی

پنجشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۰، ۰۹:۵۶ ق.ظ

برگزای جلسه هم اندیشی معاون امور جوانان با مدیر و کارشناسان اداره کل بهزیستی استان قم

معاون امور جوانان به منظور تعامل هر چه بیشتر با اداره کل بهزیستی جلسه هم اندیشی با حضور  جناب آقای دکتر  حاجی مظفری مدیرکل بهزیستی و کارشناسان آن اداره و کارشناس کانون غنچه های هلال احمر برگزار نمود.

در این جلسه آقای مصباحی معاون امور جوانان ضمن ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های کانون غنچه های هلال احمر و ارائه آمار از تعدادکانونها و فعالیت های آنها خواستار همکاری هر چه بیشتر بین هلال احمر و بهزیستی شدند.

در ادامه حاجی مظفری ضمن تقدیر از فعالیت های هلال احمر ، گزارش کوتاهی پیرامون فعالیتهای انجام شده در بهزیستی در ارتباط با کودکان ارائه نمودند و فعالیت ها و برنامه های هلال احمر را در راستای تربیت کودکان مدیر لایق معرفی نمود .

خانم صداقتی کارشناش کانون غنچه ها ی هلال احمر نیز طی سخنان خود به تشریح برنامه های کانون غنچه های هلال پرداخت و گفت : هدف از تشکیل این کانون ، نهادینه کردن حسن نوعدوستی و بشر دوستی در کودکان می باشد.

در این جلسه مقرر شد 6 مهدکودک تحت پوشش بهزیستی به عضویت کانون غنچه های هلال احمر در آیند.

در پایان برنامه، اعضای کانون غنچه های هلال احمر به اجرای سرود پرداختند و با اهدای گل به پرسنل بهزیستی از زحمات آنان تقدیر به عمل آوردند.

      

برنامه های ماه رمضان

سه شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰۹:۵۸ ق.ظ
غبارروبی بقعه چهار امامزاده و نمازخانه های مرکز امور جوانان وجمعیت هلال احمراستان قم

به مناسبت فرا رسیدن دهه نکوداشت مساجد صبح دیروز با برگزاری آیین غبارروبی بقعه مبارکه چهار امامزاده ،نمازخانه های جمعیت هلال احمر و مرکز امور جوانان با همکاری اعضای پیشاهنگ غبارروبی و عطر افشانی شد.
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت: مراسم معنوی غبارروبی و عطر افشانی نمازخانه ها در اولین روز ماه مبارک رمضان با حضور جوانان و نوجوانان عضو پیشاهنگی انجام پذیرفت.
وی تصریح کرد این عمل توسط جوانان و نوجوانان باعث انس اعضاء با قرآن و عترت و اشاعه فرهنگ نماز و همچنین تقویت زمینه های معنوی و تعمیق باورهای دینی می گردد.
لازم به ذکر است به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلاسهای قرآن ویژه اعضای پیشاهنگ معاونت امور جوانان با حضور اساتید ستاد اقامه نماز برگزار گردید. در این برنام به جهت افرادی که امسال به سن تکلیف رسیده و اولین بار روزه می گرفتند کلاس آشنایی با قرآن وتفسیر آن، مسائل و موضوعات کاربردی در ماه رمضان برگزار گردید.

 

حدیث رمضان

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۱۳ ب.ظ

رسول الله (ص): إذا دَخَلَ شَهرُ رَمَضانَ فُتُّحَت أبوابُ الرَّحمةِ، و غُلِّقَت أبوابُ جَهَنَّمَ، و سُلسِلَتِ الشَّیاطینُ.

پیامبر خدا (ص): چون ماه رمضان وارد شود، درهای رحمت، گشوده، و درهای دوزخ، بسته شوند و شیاطین به بند کشیده شوند.

فضائل الأشهر الثلاثة: ص 142 ح 153

ماه رمضان

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۱۳ ق.ظ

اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِی مَا مَضَی مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ...



حلول ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن،ماه میهمانی خدا

و ماه تزکیه نفوس بر تمامی یکتاپرستان عالم مبارک باد...



التماس دعا...

برنامه های تابستان 90 _ نشاط و پویایی

دوشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۰، ۱۱:۳۰ ق.ظ
شرکت جوانان عضو جمعیت هلال احمر استان قم در اردوی سراسری نشاط و پویایی

تعداد ۴۰ نفر از اعضای خواهر کانون های آزاد _ دانشجویی – طلاب و روستایی جمعیت هلال احمر استان قم در اردوی 4 روزه کشوری که در مشهد مقدس برگزار گردید شرکت کردند.
دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت : فصل تابستان بیشترین بازده غنی سازی اوقات فراغت را داراست که می تواند فضایی مناسبت جهت بهینه سازی فعالیت های جوانان باشد.
وی شرکت در اردوهای کشوری را یکی از راههای رسیدن به چنین هدفی عنوان نمود و گفت : برگزاری اردوی سراسری نشاط و پویایی ویژه خواهران که اعضای شاخه های طلاب – دانشجویی – جوانان و روستایی جمعیت هلال احمردر آن حضور داشتند فضایی را جهت تمرین کارگروهی و پویایی آنان فراهم ساخته است.
وی هدف اردو را ارتقای علمی – معنوی و معرفتی اعضا در جهت انجام فعالیت های امدادی وعام المنفعه بیان نمودند.
ایشان تصریح کردند در این اردو مسابقات ورزشی از جمله مسابقات دارت، طناب کشی، چادر زنی برگزار گردید که استان قم رتبه اول کشوری طناب کشی را کسب نمود.
دکتر خلیل ا... سائلی از دیگر فعالت های حوزه جوانان؛ اعزام اعضای فعال جوانان به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس در نقاط سردسیر غرب کشور عنوان نموده و افزود: بر اساس سهمیه و گروه بندی استان ها، اعضای فعال جوانان کانون طلاب و روستایی به مناطق کرمانشاه جهت بازدید از مناطق جنگی و میثاق با آرمان های مقدس شهدا اعزام شدند.