مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی با بیان اینکه بزرگ‏ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است، اظهار کرد: مهم‏ترین بخش این نیروی را باید در نسل جوان یافت، چرا که گردش چرخ‏های عظیم تولید، امنیت کشور و نیز پرداختن به مسائل گوناگون هنری، آموزشی و تعلیم و تربیت، با دست توانا و قدرتمند جوانان انجام می‏گیرد.
وی ادامه داد: در همه کشورها، آثار پرارج فعالیت جوانان در تمامی مظاهر زندگی آشکار است و نیروی خستگی ناپذیر نسل جوان، مایه امیدواری تمام ملت هاست.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم افزود: با توجه به بروز حوادث، بلایا و سوانح در کشور و قرار داشتن ایران در مجموعه ده کشور حادثه‌خیز جهان و لزوم توجه جدی به آموزش‏های علمی جهت مدیریت کارآمد بحران و خدمت‌رسانی بهتر و مؤثرتر به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه و ضرورت آموزش‏های گوناگون جوانان این مرزوبوم این جمعیت برآن شد تا با ارائه آموزش‏های گوناگون گامی اساسی در پیشبرد این امر بردارد.

مصباحی گفت: معاونت امور جوانان جمعیت هلال ‏احمر با توجه به پتانسیل بالا از لحاظ حضور جوانان در این معاونت و با توجه به تأکیدات دولت جهت آموزش جوانان و آگاه سازی ایشان در تمامی امور علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی اقدام به برگزاری کارگاه‏ها و دوره‏های آموزشی گوناگونی در طی سال گذشته کرده است.

وی به تشریح محورهای برگزاری این دوره‌ها پرداخت و بیان کرد: این دوره‏ها با هدف آگاه‏سازی افراد، ایجاد انگیزه و همچنین جهت جذب و توانمندسازی ایشان با محور‏های امدادی (امدادوکمک‏های اولیه (همگانی)، مداخلات اجتماعی و روانی، بهداشت باروری در بلایا، مهارت‏های پایه داوطلبی و …)، فرهنگی و اجتماعی (مهارت‏های زندگی، پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و آشنایی با عوارض و مخاطرات مواد مخدر، رفتارهای پرخطر و مواد روان‏گردان، تئوری انتخاب، کارزار شیشه و …) و علمی و هنری (دوره‏های رایانه و زبان انگلیسی، هنرهای دستی و هنرهای تجسمی و …) در سال ۹۳ برگزار شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها ۲۰ هزار و ۳۶۸ نفر از اعضاء معاونت امور جوانان جمعیت هلال‏ احمر استان قم در قالب ۸۰۴ دوره شرکت کرده‌ا ند.

به همت معاونت امور جوانان استان قم اردوی مشترک فرهنگی و تفریحی ویژه اعضای فعال خواهر کانون های جوانان و روستایی لنگرود قم با هدف تشویق و ترغیب اعضای این دو کانون و ایجاد روحیه همدلی در فضایی سالم و با نشاط برای جوانان در هفته پایانی فروردین ماه برگزار گردید. در این اردو که به مقصد روستای لنگرود در حوالی استان قم انجام شد، تعداد 20 نفر از اعضای فعال کانون های جوانان و روستایی از چشم اندازهای زیبا طبیعت روستا و مناطق دیدنی شهر کهک از جمله خانه و موزه ملا صدرا؛ امامزاده معصومه (س) دیدن کردند. برگزاری برنامه های فرهنگی و آشنایی با سنت های مردم این روستا و تهیه و طبخ غذای آش با همت و مشارکت اعضا به جهت صرف ناهار از دیگر فعالیت های این اردوی فرهنگی و تفریحی بود.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، جلسه هماهنگی  و  هم اندیشی دبیران دانشگاه ها  جهت فعالیت های  جدید در سال 1394 و تشریح برنامه های سال جدید و  استفاده از  طرح های پیشنهادی برای هرچه بهتر بر گزاری جلسات و فعالیت ها  دبیران  در سال جدید ..

جلسه هم اندیشی اعضای ستاد طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی با هدف ارزیابی اجرای این طرح برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی از برگزاری جلسه هم اندیشی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی خبر داد و اظهار کرد: به منظور یافتن نقاط قوت و ضعف طرح 94 جلسه هم اندیشی با حضور معاون امور جوانان و مسولین کمیته‌ها و اعضای ستاد برگزار شد.

وی در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش مختصر از اقدامات هر کمیته، از توزیع به موقع اقلام هویتی سازمان مثل چادر،کاور،دوچرخه،پرچم و لوح های فشرده صوتی و... و توانمند بودن نیروهای جوان داوطلب قم در سال 94 نسبت به سال های گذشته و تشکیل کمیته ها و ارائه شرح وظایف برای اعضای ستادی و پوشش لباس متحدالشکل، جهت افزایش هر چه بیشتر نظم اعضای حاضر در طرح ملی و برپایی ایستگاه فرهنگی درپایگاه های طرح ملی و برگزاری آموزش های علمی به عنوان نقطه قوت اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوورزی قم، در سال 1394 یاد کرد و با اشاره به کمبود امکانات و بودجه برای مجموع فعالیت ها و عدم همکاری بعضی ادارات استان به عنوان نقاط ضعف گفت: در پایان این جلسه جمع بندی نهایی انجام شد تا بررسی و ثبت آن در سالهای آتی، باعث کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت  در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی شود .
گفتنی است طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه سال جاری توسط اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان قم به اجرا رسید.

جشنواره غذای سالم غنچه های هلال احمر در هفته سلامت...

پنجشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۲۰ ق.ظ

معاون امور جوانان استان قم همزمان با میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها از برگزاری جشنواره غذای سالم در هفته سلامت با حضور مادران و غنچه های هلال احمر خبر داد:

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم؛ مصباحی اظهار داشت: با توجه به همزمانی ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، و آغاز هفته سلامت و شعار بهداشتی امسال «ایمنی غذا» از مزرعه تا سفره ؛ صبح روز چهارشنبه 19 فروردین ماه جشنواره غذاهای سنتی سالم ایرانی و دسر، با حضور ۱۱۰ نفر از اعضای کانون غنچه های هلال احمر پیش دبستانی اندیشه قم به همراه خانواده هایشان در بوستان نرگس برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم که با اجرای جشن و برنامه های متنوع در بوستان  بانوان قم همراه بود، با هدف تغذیه سالم خانواده های ایرانی، جشنواره غذا که در آن ۵۳ نوع  پیش غذا، غذا و دسر توسط مادران غنچه ها تدارک دیده شده بود نیز بر پا شد و در پایان جشنواره، غذاها با حضور چهار داور تست و از چهار نفر برتر که امتیاز بالاتری در تزئینات زیبا و طعم بهتر غذا را کسب کردند به عنوان برگزیده با اهدا هدایایی تقدیر گردید.
وی در ادامه افزود: در حاشیه این مراسم کودکان به همراه خانوادهایشان از همه غذا ها استفاده کرده و با انجام بازی های جمعی روز مفرحی را سپری کردند.
گفتنی است؛ در این مراسم از سوی معاونت امور جوانان استان قم هدایای فرهنگی به رسم یاد بود به همه غنچه های هلال احمر اهدا شد.

دکتر گل‌فشان خبر داد

تمدید ارسال آثار به کنگره اخلاق و کرامت انسانی تا پایان فروردین

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم از تمدید ارسال آثار به کنگره اخلاق و کرامت انسانی تا پایان فروردین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، دکتر گل‌فشان با اشاره به اینکه کنگره اخلاق و کرامت انسانی با محوریت تکریم والدین از روز میلاد رسول گرامی اسلام(ص) آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: این کنگره با عنایت به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که فرمودند من برگزیده نشدم مگر برای مکارم اخلاق، از روز ولادت ایشان آغاز شده و اختتامیه آن نیز در روز مبعث برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب این کنگره، دلنوشته‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، پوسترها و همچنین مسابقه کتابخوانی با موضوع تکریم والدین به جمعیت هلال احمر استان قم ارائه می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به استقبال گسترده از این کنگره، بیان کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر جوانان استان و همچنین جوانان سراسر کشور مبنی بر تمدید مدت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره، این مدت تا 31 فروردین ماه تمدید شد و امید داریم بتوانیم مشارکت بیشتری را از جوانان و افراد مختلف داشته باشیم.

گل‌فشان در پایان خاطر نشان کرد: امیداریم با برگزاری کنگره اخلاق و کرامت انسانی با محوریت تکریم والدین بتوانیم در جامعه اثرگذار باشیم و با عنایت به اینکه تکریم انسان‌ها و احترام متقابل بین آنان از وظایف بشر دوستانه هلال احمر است لازم است در این راستا قدم برداریم و زمینه ساز اقدامات بیشتر در این زمینه بین افراد جامعه باشیم و در خصوص فرهنگ سازی تکریم والدین نیز موثر واقع شویم.

رسول اکرم صلی الله علیه و آله :

إنَّ اللّه یُحِبُّ الشّابَّ الَّذی یُفنی شَبابَهُ فی طاعَةِ اللّه …
خداوند جوانی که جوانی اش را در اطاعت از او بگذراند دوست دارد.

سرفصل سخن، سپاس خدایی را که دوران زندگی ما را در هلال سرخی قرار داد که سرآغاز هر سال آن آکنده از عطر خدمت به خلق است.گر چه به پایان آمد این دفتر، اما همچنان فرصت خدمت جاودانه باقیست …

در پایان پانزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی، بر خود لازم میدانم، زحمات بی دریغ تمامی همکارانم در حوزه ی معاونت امورجوانان استان قم و جوانانی که خالصانه در ایام نوروز و آغاز سال 1394 و ساعاتی که می توانستند در محفل گرم خانواده سپری کنند، صرف کسب رضای خالق کرده و به عشق خدمت به خلق، داوطلبانه و خستگی ناپذیر، شبانه روز کوشیدند تا گرمای حضورشان را به خانواده ی بزرگ ایران اسلامی ببخشند ارج نهاده، و ضمن خداقوت ویژه به همه خادمان نوروزی پانزدهمین دوره طرح ملی ایمنی وسلامت راهنمایی مسافرین نوروزی، در سراسر کشور، سالی سرشار از تمام خوبی ها، و روزگاری بدون حادثه و پر از مهربانی و صحت برای تمام مردم ایران و جوانان عزیز هلال احمر آرزو دارم…
و من الله التوفیق / محمد مصباحی موحد 15 فروردین 94

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد:

برگ زرین خادمی کریمه اهل بیت(س) در دفتر جوانان حاضر در طرح نوروزی

معاون امور جوانان استان قم از اقدام خودجوش و ابتکاری جوانان قم در طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی با اشاره به ارائه خدمات مختلف به عموم مردم و مسافرین و زائرین در اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی از اقدام ابتکاری جوانان حاضر در طرح ملی قم خبر داد و اظهار کرد: در 24 اکیپ ثابت و سیار طرح ملی نوروزی قم هر روز تعدادی از اعضا به صورت کاملا داوطلبانه حاضر می شوند که این اعضاء در اقدامی خودجوش اعلام کردند که حق الزحمه یک روز حضور خود در طرح را برای عرض ارادت به بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه و مفتخر شدن به خادمی زائرین آن حضرت دریافت نخواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ابتکاری، اعضا حاضر در طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی قم ضمن ابراز ارادت به ساحت کریمه اهل بیت سلام الله علیها برگ زرین دیگری در دفتر خدمت داوطلبانه پانزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت 94 ورق زدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از اقدام بشر دوستانه دیگری از سوی جوانان حاضر در طرح ملی ایمنی و سلامت راهنمایی مسافرین نوروزی خبر داد و گفت: تعدادی از اعضای حاضر در طرح در اقدام دیگری یک روز حق الزحمه حضور خود را به نیازمندان هدیه کردند.



به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم،
معاونت امور جوانان خبر داد :جمعی از جوانان جمعیت هلال احمر استان قم صبح امروز پیش از اعزام به پست های اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت زائرین نوروزی اقدام به برگزاری مراسم معنوی نشست فاطمی همراه سخنرانی و مداحی و قرائت زیارت عاشورا به سوگواری در مصیبت شهادت بزرگ بانوی عالم هستی، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا(س) کردند.
پذیرایی با آش خاتمه بخش این مراسم معنوی بود و داوطلبان به همراه شال های مشکی به پست ها اعزام شدند تا نمادی از بهار فاطمی در شهر فاطمه معصومه(س) باشند.
معاونت امور جوانان استان قم  با اشاره به مهمترین فعالیت های انجام شده در ایام فاطمیه، گفت: به مناسب ایام فاطمیه، پست های ثابت هلال احمر سیاه پوش شد و اعضای هلال احمر نیز از شال های عزای مشکی استفاده کردند و سوگواره عزاداری برای حضرت فاطمه(س) نیز برگزار شد.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه های صلواتی در روز شهادت حضرته زهرا سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: در چهار روز اول سال و با توجه به تقارن با ایام فاطمیه نیز از سوی هلال احمر ایستگاه های صلواتی برگزار شد که در آن ایستگاه ها توسط جوانان از زائران و مسافران نوروزی پذیرایی شد.