مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۰ ثبت شده است

چرا دانشجویان درس نمی خوانند؟؟؟

پنجشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۰، ۰۹:۱۰ ق.ظ

من نرمالم!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

بالاخره بعد از مدتی علت درس نخواندن دانشجویان کشف شد!!!

1) در سال 52 جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب 313 روز باقی میماند.

2) حداقل 50 روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای هوا مطالعه ی برای یک فرد نرمال مشکل است 263 روز باقی میماند.

3) در هر روز 8 ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا 122 روز میشود بنابراین 141 روز باقی میماند.

4) اما سلامتی جسم و روح روزانه 1ساعت تفریح را می طلبد که جمعا 15 روز میشود پس 126 روز باقی میماند.

5) طبیعتا 2 ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل 30 روز میشود پس 96 روز باقی میماند.

6) 1 ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم است. چرا که انسان موجودی اجتماعیست این خود 15 روز است.پس 81 روز باقی میماند.

7) روزهای امتحان 35 روز از سال را به خود اختصاص میدهند پس 46 روز باقی میماند.

8) تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم 30 روز در سال هستند پس 16 روز باقی میماند.

9) در سال شما 10 روز را به بازی میگذرانید پس 6 روز باقی میماند.

10) در سال حداقل 3 روز به بیماری طی میشود پس 3 روز باقی میماند.

11) سینما رفتن و سایر امور شخصی هم 2 روز را در بر میگیرد پس 1 روز باقی میماند.

12) 1 روز باقی مانده همان روز تولد شماست چگونه می توان در آن روز درس خواند؟

نتیجه اخلاقی: یک دانشجوی نرمال نمی تواند درس بخواند.

 

در ارزیابی سازمان جوانان جمعیت  هلال احمر عملکرد 6 ماهه نخست امسال : کسب رتبه اول کشوری در نهضت پیشاهنگی و شاخه دانش آموزی توسط جمعیت هلال احمر قم

 طی ارزیابی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشوری معاونت امور جوانان با کسب رتبه اول کشوری ، در برنامه ها ی نهضت پیشاهنگی را کسب نمود.

دکتر خلیل ا...سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت : در ارزیابی که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از عملکرد معاونت امور جوانان صورت داد استان قم توانست سهمیه اعضای شرکت کننده در برنامه های کشوری با کسب معدل 94 درصد رتبه سوم کشوری را کسب نماید.

وی گفت : با توجه به توانمندی‌های امدادی ـ فرهنگی ـ علمی ـ دینی ـ و ارتباط موثر اعضاء با یکدیگر جوانان نهضت پیشاهنگی با کسب امتیاز 130 رتبه اول کشوری و شاخه دانش آموزی با حائز 90 امتیاز رتبه اول کشوری بدست آوردند.

وی افزود : در بخش غنچه های پیشاهنگی هلال نیز توانستیم رتبه عالی را از آن جمعیت استان نمائیم.

دکتر سائلی ضمن اشاره به کسب مقامهای کشوری در مسابقات مهرپویان « ویژه دانش آموزان » تصریح کرد : در بخش برادران جمعیت استان قم مقام اول در تک خوان گروه سرود ـ مقام دوم در سرود و اذان و مقام سوم در حفظ 5 جزء و 10 جزء  و ترتیل قرآن مجید و همچنین در بخش خواهران مقام دوم در حفظ قرآن 20 جزء را دریافت نموده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطر نشان ساخت : در مسابقات رقابت مهر در شاخه های دانشجویی ، طلاب و آزاد برادران ، جوانان فعال و کوشای استان حائز مقام اول در رشته امداد و کمک های اول در بخش جوانان و رتبه اول قرائت قرآن در بخش دانشجویی را بدست آوردند.

وی در پایان از تلاش و کوشش ـ مسئولیت پذیری اعضای جوانان و پرسنل تقدیر و تشکر به عمل آورد.

تقدیر اعضای کانون غنچه های پیشاهنگی هلال احمر از پرسنل معاونت جوانان:

اعضا کانون غچه های پیشاهنگ مهد کوشا همزمان با شصت و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان با دردست داشتن شاخه های گل در معاونت جوانان حضور یافتند.

اعضاء با حضور در محل کار پرسنل با اهدای شاخه های گل از زحمات آنان تقدیر به عمل آوردند.

شایان ذکراست همچنین اعضاء ازمدیر عامل و معاون امداد و معاون اداری پشتیبانی نیز تقدیر کردند.

در پایان جناب آقای مصباحی معاون امور جوانان با اهدای هدایایی از حضور آنان تقدیر نمودند.

 

عضوگیری پیشاهنگان

سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۰، ۰۸:۱۴ ق.ظ

اجرای طرح عضوگیری نهضت پیشاهنگی هلال احمر استان قم

به منظور تقویت نهضت پیشاهنگی و اطلاع رسانی گسترده به دانش آموزان طرح پاییزی عضوگیری نهضت پیشاهنگی اجرا گردید.

دکتر خلیل ا...سائلی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن عالی برآورد نمودن فعالیت های معاونت امور جوانان گفت: با توجه به اینکه نهضت پیشاهنگی گامهای نهضت تعلیم و تربیت هدفمند را طی مینماید ، بر آن شدیم در راستای تقویت تشکیلات پیشاهنگی آسیب شناسی درست و کارشناسانه انجام دهیم.

وی گفت : بدین منظور جمعیت زدودن موانع اجرایی در پیشبرد برنامه ها در فضای متناسب با تعالیم پیشاهنگی با حضور اساتید دانشگاهی در حوزه های روانشناسی و برقراری ارتباط موثر با اعضا با مباحث اخلاقی ، معرفتی برگزار می نماییم.

وی در مورد طرح پاییزی عضوگیری نهضت پیشاهنگی آورد : عضوگیری از سنین 9 ـ 12 ـ 15 سال بوده و به پذیرفته شدگان آموزش های مختلفی چون :آموزش کمکهای اولیه ـ آموزش گره زنی و چوب بری ـ زندگی در شرایط سخت ـ ساخت سازه های پیشاهنگی و آموزه های مذهبی و اجتماعی و موارد دیگر داده خواهد شد.

دکتر سائلی تصریح کرد : کلیه آموزشها به صورت رایگان بوده و جهت جذب اعضا بخش های جانبی از جمله : نجوم ـ ریاضیات ـ رایانه ـ سرود ـ نقاشی ـ عکاسی ـ بازدیدهای علمی و اردوهای استانی و منطقه ای برای آنان تدارک دیده شده است.

جلسه سالروز تاسیس سازمان جوانان

يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۰، ۰۱:۲۳ ب.ظ

به مناسبت شصت و چهارمین سال تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر:

 نشست صمیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با پرسنل معاونت امور جوانان

به مناسبت فرا رسیدن شصت و چهارمین سال تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، نشست صمیمی با حضور مدیر عامل و پرسنل معاونت امور جوانان برگزار گردید.

دکتر خلیل ا... سائلی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان جوانان، پرسنل این معاونت گفت: سازمان جوانان به عنوان قدیمی ترین تشکل در حوزه جمعیت هلال احمر با عمر بیش از 60 سال، گذرگاهی برای ورود به معاونتهای داوطلبان و امداد مصوب می گردد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حضور جوانان در عرصه های فرهنگی گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: جوانی، یک پیوند درخشان و یک فصل بی بدیل و بی نظیر از زندگی هر انسانی است، در هر کشوری که به مسئله جوان و جوانان، آن چنان که حق این مطلب است درست رسیدگی بشود، آ« کشور راه پیشرفت را بدست خواهد آورد. جمعیت هلال احمر استان نیز کار با جوانان را در اولویت اقدامات خود قرار خواهد داد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه کارشناسان مسئولین کانونهای معاونت جوانان ضمن بیان مشکلات و دغدغه های خود گزارشی از اقدامات و فعالیتهای حوزه خود ارائه نمودند.

عید قربان

يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۳۶ ق.ظ

"عید قربان"، موسم شادی و روز قبولی در جشن بندگی، کشته شدن در پای محبوب و قربانی کردن خود ...

"عید قربان"  پاک‌ترین عیدهاست، عید سرسپردگی و بندگی و عید نزدیک شدن دل‌هایی که به قرب الهی رسیده‌اند. عید قربان برآمدن روزی نو و انسانی نو است.

"روز اوج بندگی و تجلی ایثار ابراهیمی مبارک "

روز عرفه

يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۰۰ ق.ظ
پیامبر اکرم (ص)

خداوند در هیچ روزی به اندازه "روز عرفه" بندگان را از آتش دوزخ نمی رهاند.

التماس دعا...

گرامیداشت روز 13 آبان

شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۵۶ ق.ظ

به مناسبت یوم ا... 13 آبان روز دانش آموز، کانون دانش آ موزی هلال احمر استان قم با ابلاغ به نواحی آموزش و پرورش در خواست حضور اعضای دانش آموز در این برنامه را نمود. با توجه به اینکه فراخوان پائیزه پیشاهنگی از اول آبان ماه شروع شده بود تصمیم گرفتند تا با برپایی 5 اکیپ فراخوان عضویت در اطراف حرم حضرت معصومه (س) و مسیر راهپیمایی از علاقمندان دانش آموز در نهضت  پیشاهنگی ثبت نام کنند. بدین منظور اعضای فعال پیشاهنگ به همراه مربیان پیشاهنگی  با برپایی اکیپ فراخوان عضویت و ایستگاه نقاشی در میدان آستانه میدان آستانه، مجاور حرم حضرت معصومه (س) واکیپ در شبستان نجمه خاتون در مجاورت محل اقامه نماز جمعه و برپایی اکیپ در مجاورت کتابخانه بین المللی آیه ا... نجفی  و برپایی اکیپ در میدان شهدا در مسیر راهپیمایی و توزیع بروشور و نصب تراکت تبلیغاتی در این اکیپها عضو گیری نمودند و به منظور بالا بردن سطح برنامه و میزان مشارکت اعضاء نهضت پیشاهنگی و اعضای کانون دانش آموزی و جوانان، تعدادی از اعضای فعال این کانونها با حضور در جمعیت هلال احمر استان و پیوستن به صفوف نماز گزاران نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی 13 آبان این روز را گرامی داشتند.

 

سالروز تاسیس سازمان جوانان

شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۰، ۰۸:۴۲ ق.ظ

تبریک....

ماندگارترین خاطرات دوران زیستن،در جایگاه هایی رقم می خورد که خدمت خالصانه؛داوطلبانه انجام شود…وسازمان جوانان هلال احمر زیباترین فرصت ماندگاری برای فصل جوانیست…آبان ماه هرسال تقویم ها حکایتی دگرباره از آغاز بهاری ماندگار دارند … بهار خدمت صادقانه بر خادمان جوان باور و جوان یاور هلال سرخ مبارک باد…

                                                        http://www.img.aksfa.net/img-2010/Red-Rose/red_rose_11.jpg

                             ۱۴ آبان ماه سالروز تاسیس سازمان جوانان بر کلیه اعضاء این سازمان مبارک باد

                                                                                                                 معاونت امور جوانان استان قم

برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در دانشگاه قم

 همزمان با سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) و بانو فاطمه زهرا (س) این نورانی‌ترین پیوند هستی، جشن باشکوهی توسط کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد مصباحی موحد معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم ضمن بیان این مطلب گفت: به مناسبت این پیوند آسمانی کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه قم جشن با شکوهی با حضور اساتید، کارشناسان و دانشجویان در محل تالار شیخ مفید برگزار نمودند. وی گفت: سرکار خانم دکتر حسینی از اساتید تربیت مدرس دانشگاه تهران سخنران این برنامه بوده است.

ـ دکتر حسینی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه مهمترین وسیله برای حفظ عفت عمومی ازدواج است گفت: اسلام به حکم فطرت، زن و مرد را موظف دانسته که در شرایط مخصوص ازدواج کنند و مهمترین وسیله برای حفظ حجاب و حیا در جامعه ترغیب و تشویق جوانان به ازدواج می‌باشد. وی گفت: احادث و روایات بی‌شمار موجودات که یکی از آن، حدیثی است که رسول اکرم نقل شده که می‌فرماید: «کسی که می‌خواهد با روان پاک، با خداوند روبرو شود باید ازدواج کند» و نیز فرموده است: «من در روز رستاخیز بر سایر ملل به فزونی پیروانم مباهات می‌کنم». حسینی تصریح کرد: خداوند در یکی از آیات  خود مِ‌فرماید: زنان و مردان با هم ازدواج نمایند و ترس از فقر و تهی‌دستی آنان را از این مراسم بازندارد که خداوند آنان را بی‌نیاز می‌سازد.

لازم به یادآوری است در پایان مراسم گروه سرود پیشاهنگان هلال احمر استان با اجرای سرود پیرامون حضرت علی (ع) بر جشن و شادمانی اعضای شرکت‌کننده افزودند.