مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

هفته ی کتابخوانی در هلال احمر قم...

سه شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۷ ب.ظ

مسابقه کتابخوانی از کتاب "عبرت های عاشورا" در جهت زنده نگه داشتن واقعه کربلا و اهداف قیام امام حسین(ع)، معاونت
امور جوانان اقدام به برگزاری مسابقه ی کتابخوانی از کتاب "عبرت های عاشورا" نمود.
مسابقه کتابخوانی"عبرتهای عاشورا" ، در سالن مطالعه ی کتابخانه باقرالعلوم (هلال احمر)برگزار گردید که تعداد 23 نفر از
اعضای کتابخانه در آن شرکت داشتند. به 5 نفر از برندگان نیز جوایز نفیسی اهدا شد.




برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع "عاشورا" معاونت امور جوانان استان قم با نزدیک شدن اربعین حسینی اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی نمود.
تعداد 17 نفر از اعضای کانون غنچه های پیشاهنگ مهد کودک کلبه شادی در مسابقه نقاشی با موضوع "عاشورا" شرکت نمودند، این مسابقه در کتابخانه باقرالعلوم(هلال احمر) برگزار شد که به شرکت کنندگان نیز جوایزی اهدا گردید


















نشست تخصصی و تجلیل از  دبیران و اعضای شوراهای اجرایی کانونهای دانشجویی هلال احمر برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم به همت معاونت امورجوانان، مراسم نشست تخصصی و تجلیل از  دبیران و اعضای شوراهای اجرایی کانونهای دانشجویی هلال احمر با حضور برگزار شد..

 در این نشست که با حضور اعضای شوراهای اجرایی هلال احمر در دانشگاهها، دانشجویان ، مدیر عامل جمعیت و معاون امور جوانان در فضایی صمیمی برگزار شد در ابتدا دانشجویان به ذکر موارد مرتبط با کانونهای خود پرداخته و در مواردی پیشنهاداتی ارائه نمودند.

علیرضا ظهیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم  با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و تبریک روز دانشجو ؛ 16 آذر، روز دانشجو را  روز نماد روح استکبارستیزی دانشجویان ایرانی در طول تاریخ دانشگاهی کشور عنوان کرده   و  نقش دانشگاهیان را  در جریان مبارزه انقلاب اسلامی و پیروزی نهضت امام خمینی(ره) و استمرار این جنبش ظلم ستیز و حق طلب همواره حضور تعیین کننده  دانستند.

محمد مصباحی ،معاون امور جوانان نیز ضمن تبریک روز و هفته دانشجو در خصوص فعالیت کانونها از ابتدای سال تحصیلی گزارشی ارائه و آنها را به تلاش در جهت برگزاری دوره های آموزش های امداد و کمک های اولیه ، مهارت های زندگی ، حضور خود و اعضاء کانون در شبکه اجتماعی ماه نو ، برگزاری مسابقات بین دانشگاهی  امداد و کمک های اولیه ،به روز رسانی وبلاگ دانشگاه ها و حضور در فضای مجازی توصیه نمود .  

همچنین دانشجویان با ارائه طرحی با عنوان     "شورای مرکزی دانشجویی هلال احمر "  جهت افزایش توان کانونها و گسترش فعالیت کانونها به بحث و تبادل نظر پرداخته و با نظر مثبت مقرر داشتند در این جهت اقدام نمایند.

 در پایان ضمن اطلاع از برنامه ریزی دانشجویان جهت اجرای طرح کانون مرکزی ،آنرا مفید دانسته و از دانشجویان برای هر چه بیشتر و پررنگ تر شدن فعالیتهای کانونهای هلال احمر در دانشگاهها درخواست نمود و نیز به رسم یادبود توسط مدیر عامل هدایایی به دانشجویان تقدیم گردید .





روز دانشجو در کانونهای دانشجویی قم..








آموزش امداد مدیران و مربیان غنچه ها...

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۷ ق.ظ

دوره امداد و کمکهای اولیه ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک در قم برگزار شد

بنا به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه ویژه مدیران و  مربیان مهدهای کودک تحت پوشش طرح کانون غنچه‌های پیشاهنگ هلال‌احمردر استان قم برگزار شد.

  محمد مصباحی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم گفت:با توجه به بروز حوادث، بلایا و سوانح در کشور و قرار داشتن ایران در مجموعه ده کشور حادثه‌خیز جهان و لزوم توجه جدی و زیربنایی به آموزش‌های بشردوستانه، امدادی و اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌ها و تلفات ناشی از آن که به خانواده‌ها و به ویژه کودکان که بیشترین قربانیان حوادث به شمار می‌آیند وارد می‌شود و همچنین پیرو توافقنامه فی‌مابین جمعیت هلال‌احمر و اداره کل بهزیستی در خصوص فعالیت کانون غنچه‌های پیشاهنگ هلال‌احمر، معاونت امور جوانان اقدام به برگزاری دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک استان نمود که در این برنامه 180 نفر در قالب 60 مهد کودک، 10 روستا مهد و یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست شرکت نمودند.

مصباحی افزود:این دوره به منظور آموزش و ارتقاء آگاهی عمومی و آموزش همگانی مدیران و مربیان در زمینه فعالیت‌‌های امدادی و عام‌المنفعه برگزار گردید. با برگزای این دوره، نهادینه‌سازی فرهنگ نوع‌دوستی، نیکوکاری، خدمات بشردوستانه و فعالیت‌های امدادی توسط مربیان مهدها به کودکان 4 تا 6 سال صورت خواهد پذیرفت که در همین راستا تعداد 4408 کودک در سراسر استان این آموزش‌‌ها را فرا خواهند گرفت و این به منظور تحقق شعار «در هر خانواده یک امدادگر» می‌باشد. 

 لازم بذکر است در پایان دوره  به این افراد گواهینامه معتبر اعطاء خواهد شد.











تجلیل از نفرات برتر کشوری رقابت مهر قم..

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۱ ق.ظ


تیم قم/مقام اول رشته حمل تخصصی رقابت مهر





















بازدید غنچه های هلال از مرکز امور جوانان قم...

چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۱۳ ق.ظ















مانور سراسری زلزله ، استان قم

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۳ ب.ظ

مانور سراسری زلزله ، استان قم پانزدهیمن مانور سراسری زلزله و ایمنی صبح روز یکشنبه همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ زلزله با مشارکت هلال احمر این استان در آموزشگاه های و مدارس استان قم اجرا شد. بنابراین گزارش مانور سراسری زلزله، دهم آذر ماه در مدرسه راهنمایی دخترانه شرف با حضور استاندار استان قم، فرماندار، ریاست محترم آموزش و پرورش استان قم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان و معاونت جوانان هلال احمر و دیگر مسئولین استانی برگزار گردید. علیرضا حاجی ظهیری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این خصوص گفت: مباحث پناهگیری، تخلیه اضطراری، تریاژ، بانداژ، پانسمان،اطفا حریق و حمل مصدوم طی هفته گذشته توسط مدرسین پیشاهنگ و طرح ملی دادرس در مدرسه مذکور آموزش داده شد و راس ساعت ده صبح کلیه این آموزش ها به صورت مانور سراسری برگزار شد. 



مانور سراسری زلزله ، استان قم...