مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

افتتاح خانه پیشاهنگی در مرکز امور جوانان

يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۱۱:۲۶ ق.ظ

  همزمان با فرا رسیدن ایام ا.... دهه فجر و به منظور تقویت  شاخه دانش آموزی هلال احمر، نهضت پیش آهنگان هلال افتتاح شد.

 دکتر خلیل ا... سائلی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اعلام این خبر گفت: مرکز امور جوانان با هدف تربیت مدیران توانمند و آینده ساز و برخوردار از روحیه حماسی و جهت پاسخگویی مناسب و اداره بحرانها فرا رو اقدام به راه اندازی این اتاق نموده است.

وی گفت: نهضت پیشاهنگی فعالیت خود را نخست بار  اردیبهشت ماه 89 مقارن با هفته هلال احمر آغاز نموده و در این طرح از تجربیات کشورهایی چون لبنان، فرانسه، ژاپن، تایلند استفاده شده است.

دکتر سائلی افزود: این طرح با رویکرد، ایمان به خدا، ادب ، پاکی و مهربانی ، صداقت، خدمات داوطلبانه و عام المنفه و دینی در 3 مقطع اول ابتدائی – اول راهنمایی و اول دبیرستان به تربیت با شعارهای «محبت کن»« خدمت کن» و «آماده باش» فعالیت خود را آغاز کرده است.

ایشان اظهار داشتند: این حرکت تشکیلاتی به صورت منسجم و هدفمند با گزینش و توانمندسازی مربیانی که به عنوان طلایه دار این نهضت در حوزه اجرا گام بر می دارند شروع شده تا این افراد با طی دوره های آموزشی بتوانند هدایت پیش آهنگان تحت امر خود را به بهترین شکلی انجام دهند.

وی در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر 12 مربی پیش آهنگی در معاونت امور جوانان وجود دارد که به تفکیک 6 نفر خواهر و 6 نفر برادر می باشد که هر مربی باید یک تیم را سازماندهی نموده و تکنیک های  لازم را به زیرگروه خود آموزش دهند.

سائلی آموزشهایی که لازم است این نهضت فرا بگیرند را برشمرد و گفت: از جمله آموزشهای لازم – فراگیری فنون و راههای زندگی در شرایط سخت – برپایی اردوگاه – سازماندهی توان در اردو – راه پیمایی و گروههای کاربردی کوهنوردی – جهت یابی به وسیله عوامل طبیعی و موارد بسیار دیگر می باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم در پایان نهضت پیشاهنگی هلال احمر را جهت آماده سازی و تربیت فرزندان میهن لازم دانسته و افزود: این نهضت خیزشی برای امداد و خدمت رسانی به همنوعان محسوب می شود و در واقع مربیان پیشاهنگی ما در کنار کانونهای دانش آموزی بازوی محکم و قویی می باشند.

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی