مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

در آستانه سالروز حماسه سوم خرداد و روز جانباز صورت گرفت:
دیدار جوانان هلال احمر استان قم با خانواده شهیدان کارکوب زاده
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم: معاون و کارشناسان امور جوانان و 20 نفر از اعضای جوان هلال احمر در آستانه سالروز آزادی خرمشهر و به مناسبت گرامیداشت روز جانباز با خانواده شهیدان کارکوب زاده دیدار کردند.
بر اساس این گزارش، این دیدار در منزل شهیدان که به صورت یادمان شهداء در آمده است برگزار شد، در و دیوار خانه را که مملو از عکس‌های شهداست و معنویت کوچه ای پر از شهید که میزبان خانواده‌ای عاشق است …این خانواده که پس از جنگ تحملی از آبادان به قم هجرت کرده اند و از پیشتازان عرصه جهاد و شهادت در راه خدا هستند. خانواده ای که تمام مدالهای افتخار دفاع مقدس را تصاحب کرده اند؛ چرا که علاوه بر مدال شهادت که سه فرزند این خانواده به دست آورده اند، و بر سینه فرزند دیگرشان مدال آزادگی می درخشد. با توجه به حضور مادر و دختران این خانواه در امر خطیر کمک و امداد رسانی  به رزمندگان و مجروحین در زمان جنگ، تقریبا همه افراد این خانواده با درصدهای مختلف به شرف جانبازی نائل شده اند. خانواده ایثارگر، همچنین مفتخرند به اینکه مقام معظم رهبری سال 89 در سفر به شهر مقدس قم ،پس از اطلاع از وضعیت و درخواست دیدار این خانواده، با تغییر زمان برنامه سفرشان و به فرموده خودشان صرفا به خاطر دیدار با خانواده شهید کارکوب زاده یک روز دیگر به زمان سفر خود افزودند.
مسولین و جوانان هلال احمر استان قم پای صحبت های مادر و خواهر شهیدان می نشیند تا درس عشق و ایثار را از زبان آنها بشنوند، محور سخنان مادر شهیدان، کفتگو از معصومیت و پاکی شهداء و توصیه به دفاع از ولایت و عمل به فرامین مقام معظم رهبری بود. از اینکه باید راه شهدا را ادامه داد و چه کسی بهتر از نسل جوان می تواند پاسدار خون شهدا باشد.

در ادمه این دیدار صمیمانه، خواهر شهدا به نقل خاطراتی از برادران شهیدش پرداخته و می گوید آنها اهل قرآن و هنرمند بودند پیش از آغاز جنگ علاقه خاصی به هنر داشتند، وی می گوید: برادرم جلیل خط زیبایی داشت و علاوه بر اینکه اهل صحبت بود و روابط عمومی بالایی داشت باعث شده بود دوستان زیادی اطرافش جمع شوند. برادر دیگرم شهید خلیل هم نقاشی خوبی داشت و جلسات آموزش قرائت و حفظ را در مسجد محله برگزار می کرد و به آموزش نوجوانان می پرداخت. وی با اشاره به فعالیت های مختلف شهدای خانواده اظهار می کند، با اینکه همه برادرانم در آن زمان مشغله های مختلف داشتند اما وقتی جنگ آغاز شد همگی بدون لحظه ای درنگ عازم میدان نبرد با دشمن اسلام شدند.
از نکات جالب منزل شهدا، نمایشگاه زیبا و متفاوتی در زیرزمین منزل این شهداست، خانم کارکوب زاده دلیل ایجاد این فضا که تداعی محیطی شبیه جبهه های دفاع مقدس است را چنین عنوان می کند: وقتی حضور مهمانان شهدا و بازدیدها زیاد شد تصمیم گرفتیم این نمایشگاه را که بیشتر وسایل آن یادگار شهدای خانواده است را ایجاد کنیم تا هم اثر ماندگاری شود و هم نزد میهمانان این شهیدان شرمنده نباشیم.
در وصیت نامه های شهدای کارکوب زاده که بر روی دیوار نصب شده است؛ همه با تاکید بر آرزوی شهادت و حفظ حجاب ، خطاب به مادر خود نگاشته اند، پس ما به شیون و زاری نپردازید و به شهادت ما افتخار کنید.
 در پایان این دیدار که با حضور سرهنگ رفیعی از جانبازان دفاع مقدس همراه بود، از مادر شهیدان کارکوب زاده و سرهنگ رفیعی راوی جانباز مناطق جنگی راهیان نور با اهدا هدایایی توسط آقای مصباحی معاون امور جوانان هلال احمر استان قم تقدیر شد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی