مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

امیرمهدی زاده متولد ۳۱ شهریور سال ۱۳۶۸ در استان قم است و کاراته را زیر نظر غلامرضا دباغیان سرمربی فعلی تیم ملی آموخت. وی در تیم ملی ایران به افتخارات زیادی دست پیدا کرده که از جمله مهمترین عناوین می توان به کسب مدال طلای جهان در مسابقات ۲۰۱۲ پاریس و برنز جهان در مسابقات ۲۰۱۴ مونیخ، طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، برنز قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ و طلای آسیا در سال ۲۰۱۵، دو طلا و یک نقره رقابت های کاراته وان اشاره کرد. این جوان ورزشکار در مراسمی به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر قم و در بخش جوانان در آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر؛ قهرمان ارزنده ملی کاراته ایران در مورد نحوه آشنایی با جمعیت هلال احمر قم توضیح میدهد: چون چند سالی عضو تیم هلال احمر بودم می دانستم جمعیتی است که در خطرات و وقایع طبیعی به کمک انسان ها می رود و اعضای آن اولین گروهی هستند که برای کمک به مردم و حفظ جان آنها در مواقع لزوم جان خود را به خطر می اندازند.

وی با ابراز خرسندی از عضویت در جمعیت هلال احمر استان قم اظهار می کند: از خدا می خواهم به من توان این کار را بدهد تا بتوانم پس از عضویت در سازمان جوانان هلال احمر در حد توانم در این مسیر قدم هایی مفید و موثر بردارم.

مرد طلایی کاراته جهان با بیان اینکه عزم خود را جزم کرده تا به عنوان ورزشکار عضو هلال احمر بتواند با افزایش اطلاعات و آگاهی خود در مباحث امدادی و در مواقع لزوم به کمک دیگران برود می افزاید: فکر می کنم هر انسانی باید حداقل توانایی های امدادی را دارا بوده تا برای کمک رسانی به دیگران در مواقع نیاز و بحران ها مثمر ثمر باشد.

کاراته کار جوان قمی معتقد است با عضویت در سازمان جوانان هلال احمر زمینه لازم برای آموزش های امدادی میسر شده و امیدوار است صاحب توانایی خوبی در بخش امدادی بشود تا در شرایط خاص به کمک همنوعان و حتی همکاران آسیب دیده خود در رشته ورزشی کاراته بیاید.

جوان با اخلاق ورزش کشورمان در مورد حضور در فعالیت های عام منفعه هلال احمر می گوید: انجام کارهای خیر و کمک به دیگران در بین مردم ایران و مخصوصا در بین مردم قم بسیار پر رنگ است و همه در این امور پیش قدم بوده و از هم سبقت می گیرند.

وی روحیه مردم قم در انجام امور عام المنفعه را تحسین کرده و ابراز می کند: اینکه عموم مردم ما همیشه در کنار قشر کمتر برخوردار جامعه هستند، همیشه مرا ترغیب کرده تا در امور خیریه در حد توانم مشارکت داشته باشم.

فروش مدال به منظور کار خیرخواهانه و کسب افتخارات بیشتر

قهرمان ورزشی کشورمان که در فعالیت های خیرخواهانه هم ید طولایی دارد، در مورد اهدا و فروش مدالش به خیریه ابراز می کند: در سال ۹۲ به صورت اتفاقی بیننده برنامه زنده ای از شبکه استانی قم بودم که در آن همه مردم به نوعی با گذشتن از دارایی هایشان در امور خیریه و کمک به نیازمندان و ایتام جامعه سهیم بودند، با اینکه در آن زمان وضع مالی مناسبی نداشتم به ذهنم رسید با بخشیدن مدالی که کسب کرده ام و تنها دارایی من است، می توانم به دیگران کمک کنم. در آن زمان یکی از خیرین قم مدالم را به مبلغ ۷۰ میلیون تومان خرید و این پول به ایتام و نیازمندان هدیه شد.

وی این کار خیر را سبب برکات فراوانی در زندگی خود عنوان کرده و اظهار می کند: من مدالم را به نیازمندان اهدا کردم و لطف خدا و دعای آنها جایگاهی چندین برابر را برایم رقم زد، بعد از آن جریان در اکثر مسابقات با بهترین نشان، سربلند از میادین خارج شدم و توانستم در لیگ جهانی در کشورهای هلند، فرانسه و ژاپن و مسابقات دانشجویان و بازی های آسیایی مدال طلا کسب کنم.

وی در خصوص تاثیرات معنوی فعالیت خیرخواهانه در زندگی اش توضیح می دهد: آثار دعای خیر محرومان و کسانی که به نوعی توانستم در زندگی خدمتی هرچند کوچک به آنها داشته باشم، همیشه به وضوح در زندگی ورزشی و شخصی ام لمس کرده ام و این بزرگترین مشوق برای ادامه حضور در فعالیت های خیرخواهانه است.

تقدیم مدال به آستانه حرم حضرت معصومه(س)

دارنده مدال طلای جهان که شهریور سال جاری در سیزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلای آسیا هم شده و این مدال را به آستانه حرم حضرت معصومه(س) تقدیم کرده، اعتقاداتش را مهمترین عامل اصلی موفقیت خود می داند و می گوید: بی شک توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) در زندگی و ورزش و هر نوع فعالیت به انسان نیروی غیبی و انرژی فرا زمینی می بخشد، و این توکل می تواند به همراه توانایی حاصل از تلاش و تمرین، موفقیت صد در صدی انسان را تضمین کند.

او که از مرگ کودکان بی گناه در سراسر دنیا از جمله «ایلان» کودک مهاجر سوری متاثر است در مورد حق امنیت کودکان می گوید: متاسفانه کودکان مظلومی که جان خود را در سراسر جهان به دلایل مختلف از دست داده اند تاوان اشتباهات و تصمیمات غلط بزرگترها را می دهند و در آتش جنایات انسان نماهایی که بویی از بشردوستی نبرده اند گرفتار آمده اند.

وی امیدوار است روزی شاهد این باشد که فضای جهان و ایران برای همه کودکان، که آینده جهان را می سازند سرشار از امنیت و آرامش باشد.

قهرمان جهان تصریح می کند: مشتاقانه و با افتخار تمایل دارم در صورتی که فضایی فراهم شود، به صورت داوطلبانه و رایگان در خدمت نوجوانان و جوانان کمتر برخوردارِ کشورم که علاقمند به رشته ورزشی کاراته هستند باشم و تربیت و آموزش آنها را به عهده بگیرم.

آرزوی نماینده و سفیر صلح شدن از سوی جوانان هلال احمر در جهان

وی که روحیه انسان دوستانه و تواضع خاصی دارد، عضویت و حضور در فعالیت های داوطلبانه هلال احمر را برای خود افتخاری بزرگ می داند و ابراز امیدواری می کند روزی بتواند نماینده و سفیر صلح از سوی جوانان هلال احمر در جهان باشد.

امیر مهدی زاده با بیان اینکه ورزش قهرمانی به تنهایی عرصه ماندگاری برای یک ورزشکار مدال آور نخواهد بود توضیح می دهد: آنچه ماندگار است، خلق و خوی پهلوانی یک ورزشکار و نحوه ی ارتباط او با مردم و خدمت به عموم جامعه است.

وی با یادآوری جمله ای به نقل از جهان پهلوان تختی تصریح می کند: من از این جمله درس گرفتم «وقتی قهرمان دنیا شدم فهمیدم باید بیش از نفر دوم و سوم خم بشوم» یعنی بیشتر تواضع کنم و با مردم همراه باشم.

قهرمان طلایی جهان در مورد آرزوی ورزشی اش می گوید: سال ۷۹ آغاز حضور ورزشی من در میادین جهانی بوده و بیش از ۱۵ سال است به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت می کنم، خدا را شاکرم و در این مدت توانستم مدال های زیادی کسب کرده و با اهتزاز پرچم پر افتخار ایران، جوان مفیدی برای کشورم باشم، اما جای مدال المپیک در کارنامه ورزشی من خالی است و امیدوارم بتوانم با کسب مدالی خوشرنگ، مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را برای مردم کشورم خاطره انگیز کنم.

گفتگو: صبیه خلج

  • محمد مصباحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی