مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی
بالاترین سود خدمت داوطلبانه، کسب رضایت خداوند است

خدمت داوطلبانه، خدمتی است که افراد داوطلب آن را با میل و اختیار انجام می دهند، و هدف از آن، ارائه خدمات به قشر آسیب پذیر جامعه؛ بدون هیچگونه کسب منافع مادی و مالی است. در میان افراد جامعه ما، انسان های توانمندی زندگی می کنند که با علاقه و میل شخصی و با هدف خدمت به سایر انسان ها، به صورت داوطلبانه، عمر و توانایی های خود را صرف کسب رضای الهی می کنند. رضا سعیدی عضو جوان هلال احمر قم یکی از همین انسان هاست.

*جوانی بهترین زمان خدمت داوطلبانه

رضا سعیدی از سال 89 به عضویت سازمان جوانان در شهر قم در آمده و دانشجوی ترم 5 رشته الکترونیک دانشگاه شهاب قم است. وی چند ماهی است به صورت خودجوش و داوطلبانه برای خدمت به معلولین ذهنی و جسمی در آسایشگاه شهید محلاتی قم حضور پیدا می کند و به صورت رایگان، عهده دار مسولیت آرایش و پیرایش موی معلولین است و تنها دلیل کار خود را کسب رضایی الهی میداند.

وی که دوران جوانی را بهترین زمان برای ارائه خدمات داوطلبانه و خیریه می داند، متولد سال 75 و بیش از 6 سال است به دلیل علاقه شخصی، حرفه ی آرایش و پیرایش مو را آموخته و به صورت انفرادی در کنار کار در مغازه سلمانی و تحصیل در دانشگاه و حضور فعالانه در هلال احمر، هر ماه  2 روز هم برای انجام امور خیریه به آسایشگاه های بهزیستی قم مراجعه می کند.

 عضو جوان هلال احمر قم در توضیح دلیل حضور خود در مراکز نگهداری معلولین ابراز کرد: هر انسانی باید با شناخت توانایی های فردی خود در حد توان به سایرین خدمت کند و من با توجه به هنری که آموخته ام برای  آرایش و پیرایش موهای افراد کم توان ذهنی که در آسایشگاه بهزیستی نگهداری می شوند، به آنجا سر می زنم تا خدمتی داوطلبانه را انجام بدهم.

وی در مورد نحوه ی آشنایی و ارائه خدمات داوطلبانه اش به معلولین گفت؛ در یکی از برنامه های خیریه از طرف کانون دانشجویی به دیدار معلولین آسایشگاه رفته بودیم که آنجا جرقه این طرح به ذهنم رسید که پس از مطرح کردن پیشنهادم با استقبال و حمایت خوب معاون امور جوانان استان قم روبرو شدم و پس از بررسی های اولیه با مراجعه به مرکز توانبخشی معلولین با ارائه مدارک و پر کردن فرم خدمات داوطلبانه به صورت رسمی کارم را آغاز کردم.

سعیدی در مورد دریافتی مادی از این کار اظهار کرد: با میل و رغبت شخصی و به صورت داوطلبانه و به شکرانه ی سلامتی خود و خانواده ام به معلولین خدمت می کنم و در این کار هیچ سودی را بالاتر از رضایت خدا نمی بینم.

او در مورد ادامه خدمت داوطلبانه اش ابراز کرد: اینجا تازه آغاز راه است، و تصمیم دارم به همراه سایر دوستانم در این حرفه، این کار را به صورت خیریه گسترش داده و در مرحله بعدی تعداد افراد بیشتری را جذب خدمات عام المنفعه با این شکل نمایم و برای شروع در مراجعه ماه بعدی به آسایشگاه، دو تن از همکارانم برای انجام آرایش و پیرایش موی سالمندان و معلولین همراه من خواهند بود.





نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی