مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم

مدار آبی

انسان برای رهایی از خویش در مدار آسمان می ایستد تا افلاک و ژرفا در نگاهـش اوج بگیرد. در مدار آبی، در بیکران، به جستجـوی انـدیشـه های نـاب آمـــده ایـم. با فــانــوس مهرورزان هلال سرخ "مدار آبی"را روشن نموده ایم تا با نـور دنبال نـور مطلق باشیم.
همراهی شما انتشار نور بر مدار آبی ِ این هلال سرخ است...

بایگانی

مسابقات رفاقت مهر در سراسر استان ها در حال برگزاری است و در این گزارش به حال و هوای برگزاری این مسابقات در استان قم پرداخته شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر؛ مسابقات رفاقت مهر یکی از برنامه‌های آموزشی و تربیتی سازمان جوانان هلال احمر است که به منظور کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای فرهنگی، علمی و امدادی و افزایش سطح آگاهی و توانمندی اعضای جوان هلال احمر همه ساله اجرا می‌شود.  مسابقاتی که قدمتی بیست و هفت ساله در سازمان جوانان هلال احمر دارد و با چنین پیشینه‌ای به خوبی می‌توان دریافت که رفاقت مهر یکی از پایه‌های اصلی فعالیت‌های آموزشی و رقابتی در بخش‌های مختلف امدادی و فرهنگی و علمی در سازمان جوانان هلال احمر است.

مرحله استانی مسابقات رفاقت مهر جوانان هلال احمر استان قم در بخش امدادی همزمان باجمعی از استان‌های سراسر کشور در آبان امسال که آغاز شد سایت امدادی با حضور جمعی از جوانان پرشور و سرشار از انرژی رنگ سرخ آبی به خود گرفته و همه چیز مهیای برگزاری مسابقاتی به یاد ماندنی شد.

حضور پرشور در مسابقات رفاقت مهر استانی با مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان

معاون امور جوانان هلال احمر قم که در همان دقایق اول به میان جوانان آمده بود تا از نزدیک شاهد رقابت جوانان استان باشد اظهار کرد: مسابقات رفاقت مهر امسال نسبت به سال گذشته پرشورتر و منظم‌تر است و حضور و مشارکت بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان در تمام رشته‌های مسابقات برای استان تک شعبه قم موید این حضور پرشکوه است.

محمد مصباحی با بیان اینکه برگزاری مسابقات رفاقت مهر باعث پویایی و جنب و جوش بین اعضای جوانان می‌شود افزود: برگزاری این مسابقات در سایت امداد و نجات قم و با شرایط سخت به این دلیل صورت گرفته که اعضا در شرایط واقعی و عملیاتی قرار بگیرند و در مواقع لزوم با داشتن تجربه حضور در چنین فضاهایی آمادگی کامل برای خدمت رسانی را داشته باشند.

وی با اشاره به استفاده از داوران کشوری رفاقت مهر در مسابقات استانی قم گفت: استفاده از کمک داورهای جوان استان که در سال‌های پیش در همین مسابقات رتبه‌های اول کشوری را کسب کرده‌اند یکی از گزینه‌های مورد توجه ما برای انتقال تجربیات بین سرداورها و کمک داورها بود و سعی کردیم  امسال با توجه به امکانات کم و مشارکت بالای اعضا، از حضور ۲ سرداور و ۷ کمک داور خانم و آقا بهره ببریم که تعدادی از آنها چون در مسابقات شرکت کرده بودند و از نزدیک شرایط مسابقات کشوری را دیده و با زیر و بم‌های آیتم‌ها و ملاحظات آشنا هستند، می‌توانند با انتقال تجربیات گذشته به اعضا فضای مطلوبتری را در اجرای هرچه بهتر کل مسابقات رقم بزنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: سال گذشته مسابقات رفاقت مهر استانی با اردوی تفریحی همراه بود و اعضا در کنار اجرای مسابقات در فضایی مناسب‌تر به رقابتی سالم پرداختند که امسال متاسفانه با توجه به کمبود منابع مالی چنین فرصتی مهیا نشد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ در مرحله کشوری دستورالعمل‌ها و بودجه‌ها و زمان زودتر مشخص شود تا با برنامه ریزی بهتر خاطرات خوبی از برگزاری مسابقات برای اعضا به یادگار بماند.

هدف اصلی برگزاری مسابقات رفاقت مهر، حاکم شدن فضای دوستی و همدلی و رقابت سالم بین اعضا

رییس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان هم به عنوان ناظر نحوه‌ اجرای مسابقات رفاقت مهر استان قم در سایت امدادی حاضر شده بود اظهار کرد: حضور و مشارکت همزمان ۱۲۵ نفر در مسابقات استانی، کار پرشکوهی بود که استان قم با وجود اینکه تک شعبه است با برنامه ریزی مناسب از عهده آن به خوبی بر آمده است.

اسماعیل نعمتی که پس از بررسی و دریافت گزارش نحوه اجرای مسابقات؛ وارد فضای برگزاری مسابقات عملی اسکان شده بود تا از نزدیک اجرای مسابقات را رصد کند، افزود: من به صورت عملی شاهد اجرای همزمان چندین مسابقه چادر زنی بودم و این فضا و مشارکت پر شور و اطلاعات خوب جوانان نشانگر نظم و توانایی و آگاهی جوانان قم است.

وی با ابراز خرسندی از حضور و قضاوت داوران کشوری در مسابقات رفاقت مهر استانی قم تصریح کرد: با توجه به مشکل اعتبارات موجود، استان قم برای برگزاری باشکوه این مسابقات و مشارکت حداکثری اعضا، فضای نسبتاً مناسبی را تدارک دیده بود.

نعمتی در مجموع برگزاری مسابقات استانی قم را خوب ارزیابی کرده و بیان کرد: آمادگی و انگیزه اعضای قم را  در این رقابت‌ها خوب دیدم، و مشارکت باشکوه و فضای صمیمی رقابت و همدلی و دوستی اعضا، مطلب مهمی که هدف اصلی برگزاری مسابقات رفاقت مهر است که در شهر قم این فضا حاکم بود.

ارتقا علمی داوران مسابقات رفاقت مهر با حضور اساتید برجسته کشوری در استان‌ها

طاهره اسدی از مربیان قدیمی امداد استان است که مسئولیت سرداروی مسابقات رفاقت مهر خواهران قم را به عهده دارد وی با اشاره به سابقه‌ی ۵ ساله خود به عنوان داور مسابقات رفاقت مهر کشوری اظهار کرد: ۸ سال است به عنوان داور مسابقات رفاقت مهر استان قم با معاونت امور جوانان همکاری دارم و در این مدت امسال پرشورترین مشارکت اعضا را شاهد بودم و تصور می‌کنم این همه استقبال به دلیل اطلاع رسانی مطلوب و به موقع صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سطح اطلاعات امدادی اعضای تیم‌ها نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته است گفت: تصور نمی‌کردم امسال با چنین حضوری روبرو شوم و این مشارکت بالا و انگیزه جوانان قطعاً وظیفه مسئولان امر را سنگین‌تر می‌کند و با توجه به اینکه آموزش‌ها و رقابت‌های تمرینی جوانان قم از سال گذشته و پس از اتمام مسابقات کشوری رفاقت مهر کلید خورده بود و اکثریت اعضا توانسته بودند با حضور در دوره‌های تکمیلی و تخصصی امداد، سطح دانش امدادی خود را ارتقا داده و تلاش کنند رقابتی جذاب و نزدیک و سازنده‌تر از سال‌های پیش را تجربه کنند، و قطعاً این پیشرفت بسیار ارزشمند است.

اسدی ضمن تقدیر از حضور نماینده و ناظر از سوی سازمان جوانان در این دوره تصریح کرد: این امر باعث افزایش انگیزه برای اعضای جوان و داوران  استان است و توجه و محور قرار دادن مسابقات رفاقت مهر نشانه‌ اهمیت ویژه سازمان جوانان به اجرای مطلوب مسابقات به عنوان متولی اجرایی این رقابت‌های آموزشی است.

سرداور مسابقات رفاقت مهر استان قم با شگفت انگیز خواندن ارتباط صمیمی اعضا با هم، در این دوره از مسابقات رفاقت مهر ابراز کرد: در حین مسابقات رعایت قوانین و احترام به داوران و دوستی مشارکت کنندگان کاملاً محسوس بود و برخلاف فضای اکثر مسابقات که شاهد تنش‌های متعددی در بین اعضا بودیم، در این مسابقات رفاقت، همدلی و یادگیری و حتی آموزش رقبا، از نکات بارز و قابل توجه بود، به طوری که اعضای تازه کار با اشتیاق در حال آموختن بودند و این نگاه به مسابقات و دید آموزشی قابل تحسین است.

مربی امدادی جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه مسابقات رفاقت مهر فرصت مناسبی برای حضور و مشارکت اعضای جوان  آموزش دیده و توانا است گفت: پیشنهاد می کنم که مجموعه مسابقات به یک ماه در سال منوط نشود و تمرینات اعضا ادامه یابد و با حضور مستمر اساتید برجسته کشوری و کسانی که طراح جزوات آموزشی مسابقات رفاقت مهر هستند در استان‌ها، با هدف آموزش و به روز کردن دانش مربیان و ارتقا مجموعه داوری هر استان امری مهم و قابل تأمل است.

رفاقت پررنگ‌تر از رقابت بود

کارشناس کانون جوانان قم نیز با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات رفاقت مهر یکی از بهترین زمینه‌های ایجاد دوستی و مهربانی در بین اعضا است اظهار کرد: ایجاد روحیه تلاش، همدلی و سازندگی و همچنین تقویت انگیزه اعضا تربیت و پرورش جوانان مستعد با برگزاری چنین مسابقاتی در سطح استان و کشور محقق می‌شود.

مجتبی رحمتی با بیان اینکه رقابت در سطح کشوری قطعاً دشوارتر از رقابت در سطح استان‌ها است افزود: برای کسب رتبه کشوری باید از همین امروز تمرینات مستمر اعضا تیم‌های منتخب رشته‌های امدادی را افزایش داد.

وی با ابراز خرسندی از مشارکت خوب اعضا در تمام رشته‌های مسابقات رفاقت مهر نسبت به سال گذشته تصریح کرد: تصور می‌کنم در این دوره از مسابقات بحث رفاقت پررنگ‌تر از رقابت بود، تا جایی که در حین رقابت سالم و برگزاری مسابقات اعضای شرکت کننده سعی می‌کردند به همدیگر و حتی تیم‌های رقیب کمک کنند.

کسب تجربه مهمتر از کسب رتبه در مسابقات رفاقت مهر 

زینب کاعیل نژاد مقدم ۱۸ سال دارد و از کانون آزاد برای دومین بار به مرحله استانی رفاقت مهر راه یافته سطح مسابقات امسال را نسبت سال گذشته عالی ارزیابی کرده و اظهار کرد: امسال همه چیز خیلی بهتر از سال پیش بود و رقابت سالم و بیشتر فضای مسابقات حول رفاقت و دوستی تیم‌ها می‌چرخید.

وی تنها ضعف این دوره را محل برگزاری مسابقات عنوان کرد و افزود: اگر مسابقات مثل سال پیش به صورت اردویی و در اطراف قم در محیطی سرسبز برگزار می‌شد همه چیز عالی و مناسب بود.

زینب با اشاره به اینکه امسال تجربه‌های بیشتری نسبت به سال گذشته کسب کرده است تصریح کرد: رقبای امسال خیلی زیاد بودند و در این رقابت سنگین و صمیمی، همه تلاش می‌کردند تا تمام توانایی خود در سطح عالی به تصویر بکشند.

کاعیل نژاد با اشاره به خاطرات خوب این دوره از مسابقات ابراز کرد: آشنایی با دوستان جدیدی که از اطراف شهر قم مثل شهر جعفریه و روستای لنگرود برای شرکت در مسابقات آمده بودند و کسب تجربه نو و تبادل اطلاعات با این دوستان بخش شیرین حضورم در رفاقت مهر ۹۴ بود.

عضو کانون جوانان قم در ادامه با روحیه‌ی بشاش گفت: حتی اگر تیم ما حائز رتبه برتر هم نشود اهمیت چندانی ندارد، چون با حضور در این مسابقات تجربه‌ای جدید را کسب کردم و همین برای من کافی است و تلاش می‌کنم با تمرین و آموختن بیشتر در سال‌های بعد به موفقیت دست پیدا کنم.

رفاقت مهر و تربیت امدادگران بحران‌ها

رضا امیری ۱۹ ساله و در رشته حمل مصدوم در بیست و هفتمین دوره مسابقات رفاقت مهر شکرت کرده و دلیل حضور خود در این مسابقات را ارزیابی سطح توان و انرژی امدادی‌اش عنوان کرده و گفت: می‌خواستم با این کار تجربه و  تکنیک‌ها و مهارت‌های حمل مصدومی را که در این چند سال یاد گرفته بودم را مورد سنج قرار بدهم.

وی که بسیار امیدوار است با کسب رتبه برتر به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا کند تصریح کرد: بسیار علاقمندم برای افزایش سطح علمی و توان تکنیکی‌ام در رشته حمل مصدوم در مرحله کشوری مسابقات امدادی رفاقت مهر حاضر شوم و در رقابت با دوستانم از سایر استان‌ها رتبه خوبی را کسب کنم.

امیری مسابقات رفاقت مهر را از نظر آموزشی و رقابتی خوب توصیف کرده و ابراز کرد: برگزاری مسابقات باعث پیشرفت اعضای سازمان جوانان در زمینه‌های عملی و علمی امدادی می‌شود. و اعضای جوان هلال احمر را در پیشبرد اهداف جمعیت و کمک رسانی و امدادگری در مواقع بحران‌ها آماده و تربیت می‌کند.

افزایش امکانات و آمادگی تیمی ضامن موفقیت در رقابت‌های کشوری

الهام قنبری ۲۱ ساله و یکی از دانشجویان شرکت کننده در رشته اسکان است، وی که به عنوان دبیر کانون دانشجویی در مرحله اجرای کانونی، چند تیم برای هر رشته انتخاب و برای شرکت در مسابقات رفاقت مهر معرفی کرده است اظهار کرد: حضور در مسابقات برای اولین بار تجربه خوبی بود و اگر فضای سرسبزتری را برای اجرای مسابقات انتخاب شده بود رقابت‌ها مطلوب‌تر برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر می‌تواند ضامن موفقیت جوانان در سطح مسابقات کشوری شود افزود: اگر امکانات بیشتری در اختیار تیم‌ها قرار بگیرد شاهد افزایش سطح کیفی مسابقات استانی خواهیم بود و قطعاً افزایش آمادگی و آگاهی اعضا در مرحله کشوری امتیاز خوبی برای جوانان قم است.

رفاقت مهر جنبه آموزشی و محک زدن توانایی

علی احمدآبادی که ۱۷ سال دارد و امسال برای اولین بار در مسابقات رفاقت مهر در امداد و کمک‌های اولیه از کانون آزاد در مسابقات شرکت کرده است گفت: علاقه‌ای که برای شرکت در مسابقات و آشنایی با جو رقابت‌های امدادی داشتم باعث شد در رقابت‌ها حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه هر چقدر تعداد تیم‌ها بیشتر باشد فضای رقابتی هیجان بیشتری دارد و به مراتب یادگیری نکته سنجی افزایش میابد افزود: مسابقات رفاقت مهر از نظر آموزشی تأثیر به سزایی در ارتقا دانش امدادی جوانان دارد، و حضور من و تعدادی از دوستانم فارغ از بحث رقابت، جنبه آموزشی و محک زدن توانایی است.

برگزاری مسابقات رفاقت مهر، پتانسیلی خوب برای حضور دانشجویان رشته زبان

سعید بهرامی فر که دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی و از اعضای کانون دانشجویی پیام نور استان قم است با بیان اینکه برای اولین بار است که در رشته زبان مسابقات رفاقت مهر استانی شرکت کرده است ابراز کرد: برگزاری مسابقات رفاقت مهر می‌تواند فضای خوبی را برای حضور دانشجویان رشته زبان در هلال احمر فراهم کند.

وی با مفید ارزیابی کردن اجرای برنامه‌هایی در این سطح، در سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: اگر فرصت خوبی برای آمادگی دانشجویان مهیا باشد و تبلیغات مناسبی در رسانه‌ها صورت بگیرد و جوایز نفیسی هم برای منتخبین مسابقات پیش بینی شود، انگیزه‌ی حضور و مشارکت در مسابقات رفاقت مهر بین دانشجویان رشته زبان عضو کانون‌های دانشجویی استان‌ها افزایش خواهد یافت و در سال‌های آینده این استقبال خوب، چند برابر می‌شود.

گزارش: صبیه خلج/ عضو معاونت جوانان استان قم 


نظرات  (۱)

  • رضا امیری فرد
  • بسیاار عالی 
    درود برجوانان هلال احمر 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی